Yidaki Skrevet 24. november 2002 Del Skrevet 24. november 2002 Håper dette er rett forum, ettersom jeg tror Hovedkortet mitt lager problemer...vet ikke. Makinene min har begynt å plutselig restarte helt uten grunn. Dette kan skje flere ganger om dagen. Det skjer alltid når jeg skal på nett..litt merkelig eller. Kan det være en Windows feil eller? Jeg kjører Xp, med nyeste drivere til skjermkort. 512 mb sd ram K7t-turbo limit. edition Geforce 4- 4400 seagate 80 gb hardisk chieftech silver tower Har masse vifter i maskinen, og ingen problemer med temp. Har aldri oppdatert Bios. Er det nødvendig nå, og vil jeg tjene mye på det? Mange av dere Guruer har hjulpet meg før. Could you do it again :smile: Lenke til kommentar
posse Skrevet 24. november 2002 Del Skrevet 24. november 2002 Har samme prob. kjører Xp.. å når jeg er på Irc/Mirc kan den skri seg av.. tror det er fordi jeg har forliten CPu.. vet ikke hva du har slags CPU men det kan være feilen :smile: Xp SuX Lenke til kommentar
xeon Skrevet 24. november 2002 Del Skrevet 24. november 2002 Høyre klikk My Computer og velg properties > Advanced > Startup and Recovery Settings > Hak vekk Automatically restart.. Fortell deretter hva som forårsaker at maskinen henger seg neste gang han gjør det.. Og til possy eller .no.. Nei det er ikke cpu som er for liten.. Vet du forresten hva en cpu er for noe? Lenke til kommentar
Tannpirkeren Skrevet 24. november 2002 Del Skrevet 24. november 2002 Tror kanskje han mente PSU (strømforsyninga). Men siden han har chieftec-kabinett som sikkert er ganske nytt, er nok ikke det som er feilen her. Anyway, hvor mange watt er den på da? Sveinl. _________________ Mine hardwarespesifikasjoner [ Denne Melding var redigert av: Sveinl på 2002-11-24 18:39 ] Lenke til kommentar
Yidaki Skrevet 24. november 2002 Forfatter Del Skrevet 24. november 2002 hvor mange w. Det står så mye bak der, men max load 340 w Lenke til kommentar
Galandrik Skrevet 25. november 2002 Del Skrevet 25. november 2002 Da er det nokk XP som er problemet. Dersom du har tilgang til Norten system Works eller liknende ville jeg ha prøvd dette. Dersom problemet fortsetter ville jeg ha innstallert Xp på nytt. Men først, hukk av boksen som setter XP til å restarte automatisk og se hva der står neste gang den henger seg... Lenke til kommentar
Yidaki Skrevet 26. november 2002 Forfatter Del Skrevet 26. november 2002 Heisann..takk for svar til alle. Nå fikk jeg opp en blåskjerm hvor det står "page fault in non paged area" Er ikke dette en feil med minnebrikke? Lenke til kommentar
klure Skrevet 26. november 2002 Del Skrevet 26. november 2002 Har du prøvd med formatering av hd? Prøv det du og se om ting ordner seg. XP har en tendens til å bli focka hvis man ikke bruker XP kompatible drivere +++ Lenke til kommentar
pal.carlsen Skrevet 27. november 2002 Del Skrevet 27. november 2002 hei hei, jeg har plutselig fått samme problemet jeg også. Pcen har spontan rebootet flere ganger i det siste. Dette skjedde faktisk etter at jeg la inn siste biosen til hk mitt: asus a7v8x. (versjon 1010). Har en mistanke om at dette kommer av all dritten jeg har installert. Har forøvrig winxp pro med alle oppdateringer(minus service pack 1 da). Burde sikkert reinstallere oset, men det er ikke veldig fristende. Av andre interessante effekter ved å oppdatere biosen så har tastaturet sluttet å funke under boot sekvensen. (logitech optisk trådløs desktop på usb). Dvs at når jeg trykker del for å gå inn i bios skjer det: Ingenting! Flott altså. :sad: Kommer heller ikke inn i biosen til scsi kortet mitt rett etterpå i bootsekvensen. Men når win har lastet fungerer det. Veeldig rart. Lenke til kommentar
shabador Skrevet 27. november 2002 Del Skrevet 27. november 2002 Heisann. Jeg har hatt et lignende problem. Jeg ser at du har Geforce. Hvilke drivere bruker du. Det kan være det er her feilen ligger. For meg funket det å oppgradere til nyeste drivere. ------------------- Hjelp: http://forum.hardware.no/viewtopic.php?top...=69858&forum=26 Lenke til kommentar
MacGyver Skrevet 27. november 2002 Del Skrevet 27. november 2002 Hadde samme problemet med min gamle maskin, som hadde eit Abit TH7Raid HK,restarta seg over ein lav sko, tilslutt så sendte eg inn heile maskina og d viste seg at HK'et var defeket. Fikk eit nytt HK, og så vare heaven:) Lenke til kommentar
Yidaki Skrevet 27. november 2002 Forfatter Del Skrevet 27. november 2002 Heisann Jeg bruker de nyeste drivere til skjermkort. Har forøvrig nå formatert c og lagt inn xp på nytt. Foreløpig ingen problemer. Får se hvor lenge det varer da :smile: Hardware specs: --------------------------------------------- Amd Athlon 1.4 ghz Geforce 4-4400 512 mb sdr ram (litt tregt vet det :smile: 80 gb Western Digital HD K7T-Limited Edition hovedkort 56 x Acer 24x Plextor Logitech Cordless Mouse m/Everglide Giganta underlag (anbefales på det sterkeste) Lenke til kommentar
Frink Skrevet 27. november 2002 Del Skrevet 27. november 2002 Quote: Den 2002-11-27 13:26, skrev MacGyver:Hadde samme problemet med min gamle maskin, som hadde eit Abit TH7Raid HK,restarta seg over ein lav sko, tilslutt så sendte eg inn heile maskina og d viste seg at HK'et var defeket. Fikk eit nytt HK, og så vare heaven:) Jeg er halvveis i den prosessen du beskriver nå. Har skjedd akkurat samma med meg på forrige maskin, da sendte jeg inn, alt var OK, sendte inn igjen, joda der var det plutselig ødelagt. Latterlig! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå