Gå til innhold

Skal kjøpe BenQ Mobile EL71, Erfaringer?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har hatt min et par uker. DÅRLIG batteri (varer ca en dag ved aktivt bruk) og litt treg. Høytalern syns jeg er grei.

Pris og funksjoner tatt i betraktning er jeg ellers veldig fornøyd. Satte inn 2gb sd kort så nå har jeg mp3spiller også:) Det er foreløpig veldig lite tilbehør tilgjengelig så eneste mulighet for å høre på musikk er siemens sitt handsfreesett (har kjøpt det og angrer, det er ubehagelig i øra og har dårlig lyd). alternativ er jo BT hodesett med A2DP, eller å vente til noen lager minijack adapter.

Anefales om du kan leve med å lade hver natt..

Lenke til kommentar

Jeg har hatt min EL71 i ca. 2 uker nå. Jeg er kjempe fornøyd! Mye mobil og funksjoner for lite penger!

Pluss:

- Veldig godt skjerm

- Designet

- Funksjonene

- Høy kvalietet av materialer, bla annet aluminium og magnesium

- Ingen knirkelyder

- Kan selv oppgradere firmware

Er mange flere "pluss sider" ved telefonen. Bare spør om noe, så skal jeg klare å svare på dem.

Minus:

- Er litt treg. Er ikke krise siden man kan oppgradere firware'en selv

- Batteriet er "bob bob".. Siden jeg fikk den har batteriet blitt mye bedre. Gjelder å "kjøre den inn".

Btw. Så synes jeg ikke det er noe dårlig lyd i høytaleren. :)

Lenke til kommentar

Ah... Takk for svar! Jeg har bestemt meg for å kjøpe den! Men jeg har et problem, jeg var på ekspert, elkjøp og spaceworld, og nesten ingen av dem hadde Benq-siemens mobiler inne.

Vet dere vor jeg kan kjøpe den? Helst med djuice magnum eller uten abenoment, gjerne over internett! :)

Lenke til kommentar

Hm jeg har vert fornøgyd med SX1 helt til den havarerte så var den inne 3 ganger på reprasjon så fikk jeg SXG75 å denne var inne 2 ganger å de bytta alt untatt deksler og sjerm og batteri i løpet av 2 månder!! Så funka den fint i eit halvt års tid nå får jeg alarmer flere timer for sent å den varsler ikke lenger bare med bilde! så defentlig neste telefon blir ikke siemens, har ikke de trekt seg ut av europa fresten?

Lenke til kommentar
Hm jeg har vert fornøgyd med SX1 helt til den havarerte så var den inne 3 ganger på reprasjon så fikk jeg SXG75 å denne var inne 2 ganger å de bytta alt untatt deksler og sjerm og batteri i løpet av 2 månder!! Så funka den fint i eit halvt års tid nå får jeg alarmer flere timer for sent å den varsler ikke lenger bare med bilde! så defentlig neste telefon blir ikke siemens, har ikke de trekt seg ut av europa fresten?

7689000[/snapback]

Ja.. Jeg vet at Siemens ikke er helt stabil på operativsystem-fronten, men man kan oppgradere firmware'en selv på nettsiden deres. Den nye firmwaren skal være ganske stabil. Min EL71 er ganske stabil med orginal firmwaren.

BenQ-Siemens er slått konkurs ja, men jeg leste det skal være en aktør som skal være interessert. Men det er ganske usikkert enda, så tiden vil vise hva som skjer.

Lenke til kommentar

Hadde siemens hatt eg OS med samme kvalitet som feks nokia eller SE så hadde de vært kongetelefoner for de er fullspekka å det koster faktisk ikke nyra :p Derfor likte eg SX1 symbian :D den tok kvelden etter ei god stund men det gjør de fleste telefoner nå om dagen :p

Lenke til kommentar
Hadde siemens hatt eg OS med samme kvalitet som feks nokia eller SE så hadde de vært kongetelefoner for de er fullspekka å det koster faktisk ikke nyra :p Derfor likte eg SX1 symbian :D den tok kvelden etter ei god stund men det gjør de fleste telefoner nå om dagen :p

7689941[/snapback]

Jupp! Jo flere funksjoner og ting, jo mer kan gå gale! Husker min første mobil. En Panasonic.. rettere sagt en murklosse.. Den mistet jeg ned fire etasjer, og rett ned i betong gulv.. Eneste som skjedde var at batteriet falt av..:p Det kalles kvalitet!

Lenke til kommentar

jepp, de gode gammle. Såg en dokumentar eller noke om telefonen Troll, ein norskprodusert telefon som var blant verdens beste i si tid, sjefen krevde at den skulle tåle vann og bli på kjørt av en bil, første han gjorde med den første som var ferdig tok han ut å kjørte over :p litt avsporting men men

Lenke til kommentar

heh:) dokke har d kjekt ja! Eg bestilte sølv versjonen... Eg sporte an opp på internett å såg at an va komt t postkontoret:D Glede meg t å springa å henta an itte skulen! :dribble:

Eg har forresten hatt 2 siemens mobilar før, s55 og m75.. S55 fynka fett i 2 år heilt t knappane datt av :blush:

M75 tålte mindre en forventa.. men an øvelevte et fall i dass :!: hehe...

Lenke til kommentar
Hvorfor kjøpe en mobil fra en produsent som har gått konkurs?

Hva med fremtidige og mer stabile FW f.eks?

:dontgetit:

7703806[/snapback]

For å si det sånn... Så er ikke mobilen så dyr at jeg bryr meg om fremtidige problemer. Men jeg går utifra BenQ-Siemens vil drive nettsiden deres en stund til. Det som kunne vært en ide hadde vært å drive nettsiden fra asia eller noe. Internett er jo ikke akkurat begrenset for kun noen områder, så det ville ikke vært så dumt å bare ha en side på engelsk.

Lenke til kommentar

Ein aen grunn at eg kjøpte siemens e at Nokia å SE e så kjedelige! åsså elske eg funksjonane på siemens åsså hadde jo denne kult design å kosta 800 kroner, ska du ha ein kule se elle nokia koste d jo 2000 åsså e d 5 andre du kjenne så har lige mobil...

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Hei!

Tenkte å kjøpe meg ny mobil, BenQ Mobile EL71!

Noen som har erfaring med denne?

Folk klager på dårlig høgtaler og dårlig batterilevetid, stemmer  dette?

Utenom det ser denne mobilen perfekt ut :dribble:

7632615[/snapback]

hei jeg har en Benq Siemens EL71....denne telefonen er jævli bra...kjempegod lyd kvalitet men de eneste er at den har lite bateri levetid...de vil si at man må lade den ganske så ofte...er de noe mere du lurer på så ta jærne kontakt :)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hei,

Eg har kjøpt en EL71 fra bestbuy nå, satser på at den kommer i posten om ikke alt for lenge ! Gjorde dette på bakgrunn av det eg har lest litt rundt omkring, blant annet her. Pluss at eg tror dette er noe av det beste man får til 1400. Får håpe eg har rett :)

Lenke til kommentar
Hei,

Eg har kjøpt en EL71 fra bestbuy nå, satser på at den kommer i posten om ikke alt for lenge ! Gjorde dette på bakgrunn av det eg har lest litt rundt omkring, blant annet her. Pluss at eg tror dette er noe av det beste man får til 1400. Får håpe eg har rett :)

7930332[/snapback]

Vil nå si det stemmer ja!.. Du kommer til å bli fornøyd :) Jeg er det, og tviler på jeg er den eneste.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...