pgdx Skrevet 3. januar 2007 Del Skrevet 3. januar 2007 Det skrives nettjenester, ikke nett-tjenester! Haster! Lenke til kommentar
MRN Skrevet 3. januar 2007 Del Skrevet 3. januar 2007 Da mener du kanskje net-tjenester eller kanskje nett-jenester? Lenke til kommentar
NikkaYoichi Skrevet 3. januar 2007 Del Skrevet 3. januar 2007 Da mener du kanskje net-tjenester eller kanskje nett-jenester? 7632668[/snapback] Alle vet vel at et ord med tre like bokstaver etter hverandre ganske enkelt mister den ene. Og at vi ikke driver med særskriving, men det er vel for mye å forvente;) Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 3. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2007 Da mener du kanskje net-tjenester eller kanskje nett-jenester?7632668[/snapback] Hehe, følg med i norsktimene, gutt. Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 3. januar 2007 Del Skrevet 3. januar 2007 Ved ordsamansetningar der ein får tre like bokstavar etter kvarandre kan ein anten kutte ut ein av dei, slik du vil, eller dele opp ordet med ein bindestrek. http://www.sprakrad.no/Raad/Skriveregler_o...destrek/#letter Lenke til kommentar
MRN Skrevet 3. januar 2007 Del Skrevet 3. januar 2007 Jeg strøk på skolen, ellers takk. Men hadde jeg sett det ordet, så hadde jeg lurt på hva som hadde blitt ment. Selv om det kanskje ikke ser så fint ut med bindestreken, så letter det lesingen. Konklusjonen er at det på ingen måte er galt å bruke bindestreken i dette tilfellet, og at forumet derved ikke lider nød. Lenke til kommentar
Pingla Skrevet 3. januar 2007 Del Skrevet 3. januar 2007 *automatisk svar* Da ser vi oss ferdige med denne diskusjonen her Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg