terjako Skrevet 3. januar 2007 Del Skrevet 3. januar 2007 (endret) Hei Hvilken av disse forsterkerne vil drive dette høyttaler-settet best? http://www.mpx.no/aspx/produkt/prdinfovnet.aspx?plid=57168 Eltax: http://www.eltax.com/eltax/index.php?item=10&id=11038 eller Pioneer:http://www.pioneer.no/no/products/42/98/405/VSX-416-S/index.html Setter pris på innspill!! =) Endret 3. januar 2007 av terjako Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 4. januar 2007 Del Skrevet 4. januar 2007 Pioneer. Eltax er bare tull Lenke til kommentar
audiomur Skrevet 17. januar 2007 Del Skrevet 17. januar 2007 Eltax er nok best, det er jo en "High end 6.1 AV-Receiver". Den har også hele 2x200W i stereo, så den driver sikkert det meste av høyttalere veldig enkelt. 2 x 15" bass burde ikke være noe problem for denne "kraftpluggen". Vekten er ikke oppgitt ser jeg, det pga at den sikkert er skikkelig tung og solid. Det eneste som kan være litt skummelt med denne High-end forsterkeren, er at den kan få romvesner til å sirkle rundt deg på rommet ditt. Det er fali det! Lenke til kommentar
Skagen Skrevet 17. januar 2007 Del Skrevet 17. januar 2007 Eltax er nok best, det er jo en "High end 6.1 AV-Receiver". Den har også hele 2x200W i stereo, så den driver sikkert det meste av høyttalere veldig enkelt. 7741892[/snapback] Virkelig? Jeg ser i manualen til Eltaxen, og der står det at den trekker 320 watt ut av stikkontakten i veggen. Siden dette er en A/B-klasse forsterker er virkningsgraden på rundt 60%, dvs ca. 192 watt er hva den har tilgjengelig totalt til å drive høyttalerne. I stereomodus vil dette da si 192 / 2 = 96 watt max pr. stereokanal - ikke 200 slik som Eltax oppgir. Og dersom de oppgitte 6 x 150 wattene i surroundmodus skulle vært ekte, måtte forsterkeren trekke minst 1500 watt fra veggen. Billigwatt som ikke finnes Jeg vill gått for Pinoeer. Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 17. januar 2007 Del Skrevet 17. januar 2007 (endret) Eltax er nok best, det er jo en "High end 6.1 AV-Receiver". Den har også hele 2x200W i stereo, så den driver sikkert det meste av høyttalere veldig enkelt. 2 x 15" bass burde ikke være noe problem for denne "kraftpluggen". Vekten er ikke oppgitt ser jeg, det pga at den sikkert er skikkelig tung og solid. Det eneste som kan være litt skummelt med denne High-end forsterkeren, er at den kan få romvesner til å sirkle rundt deg på rommet ditt. Det er fali det! 7741892[/snapback] Håper dette innlegget er ironi? Eltax er nok så langt fra High end som du for ett merke tror jeg. Og det med watter er ikke en serriøs måling. Bare les artikelen som skag1 linket til. Som også står i signaturen min Endret 17. januar 2007 av GnoMiz Lenke til kommentar
audiomur Skrevet 17. januar 2007 Del Skrevet 17. januar 2007 Jeg var vel den første her som linket til "Billigwatt som ikke finnes", så innlegget var ironisk med en liten twist av kjedsomhet ja. Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 17. januar 2007 Del Skrevet 17. januar 2007 Jeg var vel den første her som linket til "Billigwatt som ikke finnes", så innlegget var ironisk med en liten twist av kjedsomhet ja. 7743358[/snapback] Hehe må ikke gjøre sånnt! Folk tror faktisk på det som står. derfor det selges så mye dritt Lenke til kommentar
Tomtruck Skrevet 18. januar 2007 Del Skrevet 18. januar 2007 Ingen tvil; Pioneer! Lenke til kommentar
sigurd90 Skrevet 19. januar 2007 Del Skrevet 19. januar 2007 Er bare et svar på spørsmålet ditt. Og det er Pioneer! Ikke finn på å kjøp eltaxen. Selv om eltaxen har oppgitt høyere effekt er jeg ganske sikker på at pioneeren vil spille bedre. Lenke til kommentar
Mato Skrevet 20. januar 2007 Del Skrevet 20. januar 2007 pioneer er da ikke bare så vidt bedre en eltax da fin en annen butikk Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå