DilliMusic Skrevet 3. januar 2007 Del Skrevet 3. januar 2007 hei hvordan får man copyright for de låtene som man lager? eller blir de automatisk det etter at låten er laget? Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 3. januar 2007 Del Skrevet 3. januar 2007 Det går inn under åndsverksloven. Vi har ikke noe som heter copyright her i Norge, men alle dine verk, inkludert den posten du nettopp skrev, er ditt åndsverk og på den måten bekyttet. Men er du virkelig så bekymret over å dele musikken du lager? http://creativecommons.org/ Lenke til kommentar
NikkaYoichi Skrevet 3. januar 2007 Del Skrevet 3. januar 2007 hei hvordan får man copyright for de låtene som man lager? eller blir de automatisk det etter at låten er laget? 7632556[/snapback] Det som er værre er vel å håndheve copyright for deg. Du forstår vel at du må gå til sivilt søksmål siden politiet er her for å hjelpe RIAA, MPAA og TONO. Lenke til kommentar
DilliMusic Skrevet 3. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2007 aha, nei jeg bare satt å lurte Lenke til kommentar
Astralnoise Skrevet 3. januar 2007 Del Skrevet 3. januar 2007 Få deg platekontrakt, så ordner plateselskapet alt. Jeg mener, da eier de sangene dine. Lenke til kommentar
EJN Skrevet 3. januar 2007 Del Skrevet 3. januar 2007 Det du kan gjøre er å brenne sangen(e) ut på en CD og sende den til deg selv i posten uten å åpne når den kommer frem. Da har du datostemplet bevis for at du hadde idéen først dersom noen kopierer deg. Lenke til kommentar
DilliMusic Skrevet 3. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2007 aha, men alt ligger på cd. lar aldri noe ligg på pc'n. når det er ferdig er det over på en cd og vekk fra pc-n Lenke til kommentar
_HKH_ Skrevet 4. januar 2007 Del Skrevet 4. januar 2007 Poenget var ikke å ikke ha det på pcen... Ingenting i veien med det, greien er at du skal ha bevis for at du laget det først og da er postens datostempel en fin ting. Lenke til kommentar
DilliMusic Skrevet 4. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2007 aha, takker for svar. satt å lurte fælt på det. jaja men skal nok ikke bekymre meg for noe. musikken min er langt ifra bra Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 4. januar 2007 Del Skrevet 4. januar 2007 Og dessuten er jo det beste å dele den. http://creativecommons.org/ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå