misvisning Skrevet 3. januar 2007 Del Skrevet 3. januar 2007 (endret) Lag en metode (i Java-lignende programmeringsspråk) som: - tar 4 int-parametre - returnerer true hvis alle er like, og false hvis ikke - og inneholder maks 2 sammenligninger Legg forslag i spoiler-tekst for å ikke ødelegge for andre. (Hvis noen kommer med forslag som fungerer som jeg ikke har tenkt på, kan jeg gjøre oppgaven litt vanskeligere) Har lagt til flere nøtter nedover markert med blå tekst! Endret 18. januar 2007 av misvisning Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 3. januar 2007 Del Skrevet 3. januar 2007 Har ikke testet denne, men kan hende det ville fungert. boolean metode(int a, int b, int c, int d) { return ((a+b+c == d*3) && (a*3 == b+c+d)); } Lenke til kommentar
j000rn Skrevet 3. januar 2007 Del Skrevet 3. januar 2007 (endret) Kun 1 sammenligning Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor static bool Lik(int a, int b,int c, int d) { return (a | b | c | d) == (a & b & c & d); } Endret 3. januar 2007 av jorn79 Lenke til kommentar
j000rn Skrevet 3. januar 2007 Del Skrevet 3. januar 2007 Har ikke testet denne, men kan hende det ville fungert.boolean metode(int a, int b, int c, int d) { return ((a+b+c == d*3) && (a*3 == b+c+d)); } 7632583[/snapback] A = 0 B = -1 C = 1 D = 0 Sier at de er like... Så den fungerer ikke... Lenke til kommentar
misvisning Skrevet 3. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2007 Kun 1 sammenligning Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor static bool Lik(int a, int b,int c, int d) { return (a | b | c | d) == (a & b & c & d); } 7632735[/snapback] Riktig Lenke til kommentar
j000rn Skrevet 3. januar 2007 Del Skrevet 3. januar 2007 Riktig 7632787[/snapback] Måtte installere Visual Studio først for å sjekke at jeg ikke hadde oversett noe... Flere oppgaver på lager? Lenke til kommentar
misvisning Skrevet 3. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2007 Ikke for hånden, men skal prøve å grave frem noen snart. Lenke til kommentar
misvisning Skrevet 3. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2007 Ok, en ny, men dette er mer matematikk enn programmering. - Du starter med 100 kroner - For hver gang jeg kaster en krone på bordet: du vinner med krone, taper med mynt (50% sjanse for hver), og jeg kaster "mange ganger" - Hvis du vinner får du innsatsen tilbake + 2x innsats, og hvis du taper tar jeg innsatsen (ja, veldig snilt spill) - Du kan satse deler av kroner, dvs desimaler og feks 1/3 krone eller Pi kroner Hva er den mest optimale måten å satse på og hvorfor? Lenke til kommentar
j000rn Skrevet 3. januar 2007 Del Skrevet 3. januar 2007 Ok, en ny, men dette er mer matematikk enn programmering. - Du starter med 100 kroner - For hver gang jeg kaster en krone på bordet: du vinner med krone, taper med mynt (50% sjanse for hver), og jeg kaster "mange ganger" - Hvis du vinner får du innsatsen tilbake + 2x innsats, og hvis du taper tar jeg innsatsen (ja, veldig snilt spill) - Du kan satse deler av kroner, dvs desimaler og feks 1/3 krone eller Pi kroner Hva er den mest optimale måten å satse på og hvorfor? 7635663[/snapback] Jeg vil gjerne spille med deg! Hvis man satser 100,-, så har man 50% sjanse til å miste alt. Ved å satse så lite som mulig har man like høy ods, men siden man tjener på det, utifra den dum(snille) utbetalingen, så vil man i det lange løp bare øke og øke summen sin... ? Jeg likte det forrige spørsmålet bedre :-P Lenke til kommentar
misvisning Skrevet 4. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2007 Riktig at man må starte lavt, men hvilken verdi er mest optimal og hvordan fortsette? Er enig i at det er en litt dårlig oppgave, så ikke tenk mer på den. Skal komme tilbake med bedre oppgaver om jeg snubler over noen. Lenke til kommentar
Magnus Holm Skrevet 12. januar 2007 Del Skrevet 12. januar 2007 Jeg ble veldig spent på neste nøtt Kan ikke andre også legge til hvis de finner en? Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 12. januar 2007 Del Skrevet 12. januar 2007 Slike nøtter er skøy, håper å få flere. Tips: osix.net geek challenge er ganske artig, inneholder for det meste programmerings-relaterte nøtter. Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 14. januar 2007 Del Skrevet 14. januar 2007 Sphere Online Judge - Classical problems Lenke til kommentar
misvisning Skrevet 18. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 18. januar 2007 (endret) NY NØTT! (egentlig feilplassert mht forum, men...) NØTT 1 Du har syv esker i ulike størrelser. Du har 40 baller og skal plassere et ulikt (oddetall) antall baller i hver eske (1,3,5,7 osv). Alle ballene skal i eskene. Noen løsninger? Endret 18. januar 2007 av misvisning Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 18. januar 2007 Del Skrevet 18. januar 2007 (endret) Eske 1: 39 2: 1 3: 0 4: 0 5: 0 6: 0 7: 0 Det stod så vidt jeg ser ingenting om at alle eskene må brukes, for da er oppgaven umulig: (2k+1)*7 = 14k+7 som er et oddetall. 40 er et partall. Trooor jeg. Nå har jeg da forsåvidt ikke plassert et "oddetall baller i hver eske", men dette får være mitt svar foreløpig, til jeg kommer på noe annet. Endret 18. januar 2007 av Zethyr Lenke til kommentar
misvisning Skrevet 18. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 18. januar 2007 0 er ikke et oddetall, så svaret er feil :-) Oppgaven er ikke umulig, men om det var såpass lett hadde det jo ikke vært en nøtt Alle eskene må brukes ja. Lenke til kommentar
misvisning Skrevet 18. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 18. januar 2007 (endret) Ikke gi opp da! En nøtt til mens dere tenker på den forrige: NØTT 2 Du har en bunke bestående av X like sedler. Av disse har Y portrettet vendt opp. X og Y er gitte verdier. Kan du med bind for øynene dele denne bunken opp i to bunker hvor de to bunkene har likt antall sedler med portrettet vendt opp? Endret 18. januar 2007 av misvisning Lenke til kommentar
FraXinuS Skrevet 19. januar 2007 Del Skrevet 19. januar 2007 Man kan rive bunken i to, men det er sikkert ikke det som er svaret. Lenke til kommentar
roflol3D Skrevet 19. januar 2007 Del Skrevet 19. januar 2007 (endret) Misvisning: Hvis du taper satser du det dobbelte. Når du en gang vinner, får du tilbake pengene du har tapt. Satser du det trippelte, tjener du penger. Dette er grunnen til at det i Blackjack er forskjellige bord. På hvert bord kan man kun spille et bestemt beløp, der max er 10x min grensa. MEN, de to siste nøttene var vel egentlig ikke programmeringsoppgaver? ..ingen flere som har programmeringsnøtter? Edit: if ((a + b + c + d) == (a * b * c * d) / 4) print (a+ ' ' +b+ ' ' +c+ ' ' +d+' FTW!') Skulle vel funke for å se om tallene er like? ..har ikke testa den Endret 19. januar 2007 av roflol3D Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 19. januar 2007 Del Skrevet 19. januar 2007 8+8+8+8 = 32 8*8*8*8/4 = 1024 Nei, den funker ikke. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå