Gå til innhold

Hvor høyt kan jeg overklokke (667 Mhz ram / C2D)

Anbefalte innlegg

Hvor høyt kan jeg overklokke prossesoren min når jeg har 667 MHz DDR2 ram og E6600? klokka den opp til 300 FSB, så ut til at det gikk greit, men er ikke helt sikker, har foresten P5B hovedkort.

Edit: lurer også på hvor høyt jeg kan overklokke et Geforce 8800 GTS uten at den blir ustabil.

Endret av Shadow Torrent
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvor høyt kan jeg overklokke prossesoren min når jeg har 533 MHz DDR2 ram og E6600? klokka den opp til 300 FSB, så ut til at det gikk greit, men er ikke helt sikker, har foresten P5B hovedkort.

Edit: lurer også på hvor høyt jeg kan overklokke et Geforce 8800 GTS uten at den blir ustabil.

7632224[/snapback]

som det er nevnt i alle slike tråder, det er ikke noe fasit på hvor langt ting kan klokkes. Noen ganger får man et skjermkort/cpu som ikke vil klokke mere en 20mhz før det blir ustabilt.

Det er bare prøving og feiling som gjelder.

Lenke til kommentar
Hvor høyt kan jeg overklokke prossesoren min når jeg har 533 MHz DDR2 ram og E6600? klokka den opp til 300 FSB, så ut til at det gikk greit, men er ikke helt sikker, har foresten P5B hovedkort.

7632224[/snapback]

som det er nevnt i alle slike tråder, det er ikke noe fasit på hvor langt ting kan klokkes. Noen ganger får man et skjermkort/cpu som ikke vil klokke mere en 20mhz før det blir ustabilt.

Det er bare prøving og feiling som gjelder.

7632343[/snapback]

test deg frem ,ingen fastit som sagt , også tester du med orthos eller prim95 og memtest over en periode,, så skjekker den stabilitet

Lenke til kommentar

7632224[/snapback]

Der er veldig forskjell på alle CPUer og alle skjermkort. Men jeg kan nå gi deg mine resultater ;) min E6600 går til ca. 3.1-3.3 Ghz stbilt med 1.45 volt. Jeg har da DDR2-800 ram. I tillegg har jeg to 8800GTS, gra Point Of View, som jeg vil anbefale sterkt ettersom de er blandt de billigste 8800 GTS kortene, de har god kvalitet, og de overklokker langt bedre enn andre 8800GTS! begge mine gikk rett opp til 675 Mhz på kjernen pg 2080 på minnet. Når jeg får vannkjøling, kan jeg klokke enda mer.

Endret av christopher909
Lenke til kommentar

Med det minnet så kan du sette FSB til 266,5(som er stock frekvens på prosessoren) mere enn det så må minnet også klokkes, om det skal holde følge med prosessoren. Minnet dit er nok automatisk klokket til 600Mhz når du har satt FSB til 300. Ossen minne har du?

skjermkort har jeg ikke så mye erfarling med

Endret av Hellemyr
Lenke til kommentar

Hvis trådstarter kunne si hva slags minne han har(merke+timings) så karnsje vi kan hjelpe deg litt.

Men 533(PC4200) minne er ikke helt optimalt å klokke med for å si det sånn.

Har man en E6600 kan man som oftest få til en pen klokk med godt 667 minne=PC5300.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Det er vanskelig å si hvor langt du kan gå siden det er individuelle forskjeller på hovedkort, prosessor og RAM.

Hovedkortet kan nok i alle fall gå til 400+ MHz og prosessoren klarer nok nærmere 3 GHz.

Jeg klokka lett min E6400 til 3.2 GHz med minimal vcore-økning, men jeg har for dårlig kjøling så jeg har ikke gått lenger.

Minnet trenger ikke være noen sperre heller siden du kan sette divideren høyere/lavere alt etter som.

Lenke til kommentar

Ja jeg vet, dumt skrevet. Jeg mente egentlig alt etter som hvor høyt han vil med FSB. Minnet går jo et stykke så han kan stille opp divider for å teste RAM-grense og så nedover igjen etterhvert. Eller noe sånn, vet ikke helt hva jeg tenkte når jeg skrev det :roll::p

Endret av maedox
Lenke til kommentar
Hvor høyt kan jeg overklokke prossesoren min når jeg har 667 MHz DDR2 ram og E6600? klokka den opp til 300 FSB, så ut til at det gikk greit, men er ikke helt sikker, har foresten P5B hovedkort.

7632224[/snapback]

Hvor høyt kan jeg overklokke Pcen min når den har AMD 64 Athlon 2GHz X2 1000 Mb RAM?

Lenke til kommentar
Jeg synes Hellemyr svarte bra på det jeg, men ville nok satt diskettstasjonen i raid og satt inn et rødt lys i PSU for å komme noe særlig over 5,0 GHz.

7864435[/snapback]

Funker best om du smører prosessoren med smeltet, flytenes ost, for så og kjøle det ned med kald appelsin juice, ingrediensene i appelsin-juicen, funker slik på prosessoren at heatspreaderen blir heata og da klokker du lengre.

:wee:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...