greiven Skrevet 3. januar 2007 Del Skrevet 3. januar 2007 Topic sier vell alt om denne fantaskiske Nissan'en Lenke til kommentar
vargaz Skrevet 3. januar 2007 Del Skrevet 3. januar 2007 dobbelt w dobbelt w dobbelt w punktum google dot no Der kan du faktisk søke litt selv... Lenke til kommentar
oysfaerg Skrevet 3. januar 2007 Del Skrevet 3. januar 2007 Meget informativt vargaz! Fortsett slik, så får du warn gratis. WoWftw, Z-Tune utgavene kom vel bare i 20 eksemplarer hvor samtlige var reservert lang tid i forveien, så du må nok belage deg på å vente litt på å få en slik på bruktmarkedet. Utover det er den svindyr og så og si umulig å få godkjent i Norge da den ikke er godkjent i Tyskland (TÜV), Storbritannia eller USA. Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 3. januar 2007 Del Skrevet 3. januar 2007 Umulig? Njæ. Vanskelig som å presse en spekeskinke inn i nesen? Jepp. Lenke til kommentar
oysfaerg Skrevet 3. januar 2007 Del Skrevet 3. januar 2007 Simon Aldra: Hehe Ingenting er umulig, men dette er fryktelig tett oppunder. Lenke til kommentar
vargaz Skrevet 3. januar 2007 Del Skrevet 3. januar 2007 Visst du har penger er det ikke umulig.. har du penger går det også å få den registrert... Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 3. januar 2007 Del Skrevet 3. januar 2007 Hvordan får du registrert en slik bil i Norge hvis du har penger? Lenke til kommentar
oysfaerg Skrevet 3. januar 2007 Del Skrevet 3. januar 2007 Rikky: Ved å f.eks kjøpe 3 til av de, dra til Tyskland, få TüV til å kræsjteste de 3 andre for å så si om den er god nok eller ei. Bygge om eksosanlegget slik at det tilpasses EU-krav, bygge om lykter slik at de passer norske veier, skaffe papirer på motor, bremser, understell osv osv osv. Det kommer garantert til å ta deg årevis å få en slik bil registrert i Norge... Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 3. januar 2007 Del Skrevet 3. januar 2007 Nja. Britene er et bedre utgangspunkt. De har stor tolleranse for små produksjoner og forlanger ikke krasjtest. Og om jeg har forstått regelverket rett, kan ikke noen land innen EU eller EØS nekte å godkjenne en bil som er godkjent i et annet land innen EU eller EØS, så lenge den ikke strider mot reglementet. Kan ta feil, tho. Lenke til kommentar
Tee-Zee Skrevet 9. januar 2007 Del Skrevet 9. januar 2007 Det er forsåvidt sant at biler som er registrert i USA eller andre EU-land kan registreres i Norge. MEN det som er problemet med å gjøre det på den måten, er at de blir registrert via såkalt SVA (Single Vehicle Approval) i UK. Dermed er de ikke godkjent på ordinært grunnlag, og dette har norske myndigheter fått øynene opp for. Det er derfor tett oppunder umulig å få godkjent noen biler på denne måten nå lenger. Lenke til kommentar
cossiemk1 Skrevet 9. januar 2007 Del Skrevet 9. januar 2007 Det går da mange gtr33 i norge nå, så det skal vel ikke være så store problemer med å få skilt på en slik bil lenger... Vet om flere med norske plater på Lenke til kommentar
oysfaerg Skrevet 9. januar 2007 Del Skrevet 9. januar 2007 cossiemk1: Bare fordi du kjenner noen som har en R33 GT-R betyr ikke det at en R34 V-SPECII eller Z-Tune for den saks skyld blir godkjent og registrert... Såvidt meg bekjent er det en R34 som er registrert i Norge, det tok eieren flere år og kostet uhorvelig mye penger, samt at han har fått en begrensning på hva han kan gjøre med bilen da den er registrert på motorhistorisk grunnlag... cossiemk1: Vis meg ett skriv det det står at det "ikke er noe problem å registrere skyliner i Norge lenger" Lenke til kommentar
SilentNET Skrevet 9. januar 2007 Del Skrevet 9. januar 2007 Det er også blitt mer eller mindre stopp på registrering av RHD biler i hele tatt da myndighetene har oppdaget forskjeller mellom papirene som blir brukt og selve bilene. Det står en notis om dette blant annet på myrotary.no hvis du ser litt ned på siden. Det varer dog bare fram til noen tar turen til Tyskland med 3-4 biler (RHD) av en spesiell modell/type, krasjer disse og får nye papirer God tur nedover, og lykke til! Lenke til kommentar
eab Skrevet 9. januar 2007 Del Skrevet 9. januar 2007 Hvis bilen er så sjelden som det påstås her (20 eksemplarer) skulle det ikke by på problemer å få den godkjent på historisk grunnlag. Men det setter jo begrensninger i seg selv, når det gjelder modifiseringer Lenke til kommentar
spitz Skrevet 11. januar 2007 Del Skrevet 11. januar 2007 Hvis bilen er så sjelden som det påstås her (20 eksemplarer) skulle det ikke by på problemer å få den godkjent på historisk grunnlag. Men det setter jo begrensninger i seg selv, når det gjelder modifiseringer 7682536[/snapback] Det kommer helt an på hvordan Biltilsynet definerer modellen. Definerer de den som en Skyline GT-R34 får du ikke registrert den på motorhistorisk, mens du nok vil få det til om de anser Z-Tune som en egen modell. En "vanlig" GT-R34 vil du få problemer med å godkjenne på motorhistorisk. Den som allerede har skilt var relativt grei å få skilter på, men det var fordi det var den første R34 i Norge. Denne kom til landet samtidig med en GT-R33, som også er godkjent på motorhistorisk og var landets andre R33 på skilter. Lenke til kommentar
Wipeout Skrevet 11. januar 2007 Del Skrevet 11. januar 2007 Det går da mange gtr33 i norge nå, så det skal vel ikke være så store problemer med å få skilt på en slik bil lenger... Vet om flere med norske plater på 7681250[/snapback] Mange er det vel ikke på hvite skilter. jeg vet om 3 stykker. Vet ikke om Steinar brukte flere år på å få inn sin GT-R33 og GT-R34, men at det kostet han mye penger er iallefall sikkert. Lenke til kommentar
oysfaerg Skrevet 11. januar 2007 Del Skrevet 11. januar 2007 Forøvrig skal GT-T/GTS-T-utgavene være greie å registrere, men de ser jo ikke ut i forhold til GT-R Lenke til kommentar
Wipeout Skrevet 11. januar 2007 Del Skrevet 11. januar 2007 Forøvrig skal GT-T/GTS-T-utgavene være greie å registrere, men de ser jo ikke ut i forhold til GT-R 7696629[/snapback] Du har helt rett, det blir liksom ikke det samme som GT-R. En annen kompis av meg i Drammen har henta en GT-T nå, forresten. Og som du nevner, så er det ikke større problemer med å få skilter på de. Lenke til kommentar
spitz Skrevet 11. januar 2007 Del Skrevet 11. januar 2007 (endret) Og som du nevner, så er det ikke større problemer med å få skilter på de. 7696652[/snapback] Det er feil. Det er slutt på skilter på GT-T og GTS også om dagen, fordi Biltilsynet avslørte bruk av falske TÜV-papirer til registrering av disse bilene, samt at de har tettet hullet med registrering av biler som tidligere har vært registrert på unntaksregel i England. Den eneste åpne muligheten såvidt jeg kan se er å få tak i en bil som ble solgt ny i England av Nissan-apparatet i sin tid, men dem er det ikke mange av... Edit: Det er nok fler enn tre R33 på hvite skilter, men det er ikke mange. Steinar brukte ikke veldig lang tid på å ta inn bilene han tok inn, men at det kostet penger - det er sikkert. Endret 11. januar 2007 av spitz Lenke til kommentar
Wipeout Skrevet 11. januar 2007 Del Skrevet 11. januar 2007 Snakka med en lykkelig eier av en GT-T senest i på tirsdag og det hørtes ikke ut som om han hadde problemer med registrering iallefall. Men kan hende han har ordnet det før Biltilsynet fikk satt en stopper for det. Sist gang jeg "sjekket" var det iallefall 3 GT-R33 på hvite skilter, uten at jeg skal komme og påstå at det ikke er flere nå. Og ja, jeg vet at Steinar svei av nok penger på bilene, men du verden å moro det er å sitte på med han Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå