Gå til innhold

Kjøre Windows-applikasjoner i et PDA-OS?

Hagbarth

Anbefalte innlegg

Vurderer å anskaffe en PDA eller annen dings (mediaspiller e.l.), men er avhengig av at den kan kjøre vanlige Windows-applikasjoner.

Såvidt jeg har forstått så må Windows Mobile ha spesialtilpassede programmer, så det er isåfall uaktuelt. Har trålet nettet og slåss med microsoft.com, men klarer ikke å finne ut om Windows CE takler vanlige Windows-programmer. Noen som vet om det går? Eventuelt om det er andre aktuelle Windows-versjoner som funker til dette? Origami er muligens et godt valg, men det ser ut til å være dårlig med hardware som bruker dette OSet...

Setter stor pris på om noen kan tipse meg om hvilke OS som er kurante for å kjøre vanlige Windows-programmer, og gjerne også noen tips til dingser/enheter/PDAer som selges i Norge.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tror ikke det finnes små og lette OS'er som lar deg kjøre applikasjonene dine. Programmer som er laget for Windowsplatformen benytter allt for mange funksjoner i de aktuelle Windows-OS'ene. Også "Origami" er vel en fullverdig versjon av Windows XP krydret med en del spesialfunksjoner.

Vil tro at du må satse på en liten PC. Mener å ha lest om slike micro-PC'er tidligere som f.eks. benytter flashminne i stedet for harddisk. Husker bl.a. at jeg så noe slikt på en flyplass i fjor. Har lett litt rundt etter dette på nettet i det siste uten å finne noe konkret. De minste jeg har funnet interesante er fra Sony Vaio, men disse er veldig mye større enn en PDA.

Lenke til kommentar

Da var Origami avklart ja :-) Takker! Ville vel tro at Windows CE heller ikke kan kjøre Windows-applikasjoner (?) så da gjenstår man med XP Tablet.

Denne ser jo spennende ut (Samsung Q1), selv om prisen er litt avskrekkende:

http://netshop.no/aspx/produkt/prdinfovnet.aspx?plid=43999

Fine spesifikasjoner, som muligens kan justifisere prisen.

Har ikke funnet noen alternativer til denne.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...