Hagbarth Skrevet 3. januar 2007 Del Skrevet 3. januar 2007 Vurderer å anskaffe en PDA eller annen dings (mediaspiller e.l.), men er avhengig av at den kan kjøre vanlige Windows-applikasjoner. Såvidt jeg har forstått så må Windows Mobile ha spesialtilpassede programmer, så det er isåfall uaktuelt. Har trålet nettet og slåss med microsoft.com, men klarer ikke å finne ut om Windows CE takler vanlige Windows-programmer. Noen som vet om det går? Eventuelt om det er andre aktuelle Windows-versjoner som funker til dette? Origami er muligens et godt valg, men det ser ut til å være dårlig med hardware som bruker dette OSet... Setter stor pris på om noen kan tipse meg om hvilke OS som er kurante for å kjøre vanlige Windows-programmer, og gjerne også noen tips til dingser/enheter/PDAer som selges i Norge. Lenke til kommentar
thrill Skrevet 3. januar 2007 Del Skrevet 3. januar 2007 Tror ikke det finnes små og lette OS'er som lar deg kjøre applikasjonene dine. Programmer som er laget for Windowsplatformen benytter allt for mange funksjoner i de aktuelle Windows-OS'ene. Også "Origami" er vel en fullverdig versjon av Windows XP krydret med en del spesialfunksjoner. Vil tro at du må satse på en liten PC. Mener å ha lest om slike micro-PC'er tidligere som f.eks. benytter flashminne i stedet for harddisk. Husker bl.a. at jeg så noe slikt på en flyplass i fjor. Har lett litt rundt etter dette på nettet i det siste uten å finne noe konkret. De minste jeg har funnet interesante er fra Sony Vaio, men disse er veldig mye større enn en PDA. Lenke til kommentar
Hagbarth Skrevet 3. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2007 Da var Origami avklart ja :-) Takker! Ville vel tro at Windows CE heller ikke kan kjøre Windows-applikasjoner (?) så da gjenstår man med XP Tablet. Denne ser jo spennende ut (Samsung Q1), selv om prisen er litt avskrekkende: http://netshop.no/aspx/produkt/prdinfovnet.aspx?plid=43999 Fine spesifikasjoner, som muligens kan justifisere prisen. Har ikke funnet noen alternativer til denne. Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 3. januar 2007 Del Skrevet 3. januar 2007 Flybook (http://www.amobil.no/artikkel/21948) kjører XP, men er fremdeles litt større enn en PDA. Hvilke programmer er det du må kjøre på PDAen? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå