Gøran Skrevet 3. januar 2007 Del Skrevet 3. januar 2007 Er på leting etter ny fotoskriver og har bestem meg for en som kan skrive A3+. Har lest litt og tittet litt på nettet, men finner ingen klare anbefalinger og lite med tester av nyere modeller. Har kommet frem til at følgende modeller er aktuelle: Canon Pro 9000 Canon Pro 9500 Canon BJ i9950 Epson R2400 HP B9180 Av disse så har jo ikke Canon Pro9500 kommet enda, men den står i listene til en del butikker. Canon BJ i9950 er vel egenlig en eldre modell, og i utlandet er prisene på denne betraktelig lavere en de andre skriverene noe som ikke gjenspeiles i prisene her i Norge. Skriveren skal brukes til både farge og S/H utskrifter, og jeg fant en test hvor HP B9180 ikke ble anbefalt til S/H da den gav striper i heldekkende svarte områder. Andre tester igjen har ikke nevt de samme problemene med denne skriveren. Om noen har innspill basert på egne erfaringer eller linker til tester hadde jeg satt pris på litt hjelp. Om det er andre skrivere jeg også burde tittet på er jeg åpen for nye forslag! G. Lenke til kommentar
Pingla Skrevet 3. januar 2007 Del Skrevet 3. januar 2007 Har lest litt og tittet litt på nettet, men finner ingen klare anbefalinger og lite med tester av nyere modeller.Du kan jo sjekke den siden her da:http://www.photo-i.co.uk/Reviews/printers_page.htm Videre denne (noe treg lasting): http://www.photo-i.co.uk/Reviews/interacti...000/page-1.html Lenke til kommentar
Gøran Skrevet 5. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2007 Takk for linker. Har lest gjennom noen tester, og i tillegg fant jeg et par tester i siste utgavene av et par fotoblader hos Narvesen. Har endt opp med å bestille meg en HP B9180 så får vi se om jeg blir fornøyd. Har ikke funnet andre som har vært misfornøyd med utskriften av S/H en den testen jeg nevnt tidligere, men har funnet et par tester som var meget positive. Det eneste som har vært vanskelig var å finne noen som kunne skaffe den. Ønsket i utgangspunktet å kjøpe den i butikk i nærområdet dersom prisen ikke ble alt for høy i forhold til nettet. Tok en ringerunde til de store kjedene (Lefdal, Elkjøp og Computercity) for å sjekke pris, men ingen kunne svare sentralt. For å få svar måtte jeg møte opp og snakke med en selger i den nærmeste butikken. Vel, etter å ha vært innom alle tre kan jeg konkludere med at denne modellen ikke kan skaffes hos de nevnte kjedene. Svarene varierte fra "hæ... den har vi kke hørt om", "det finnes ingen slik modell", "jeg har en veldig fin på salg er til 990,-" til "den kan vi ikke skaffe" litt avhengig av hvilken selger jeg snakket med. Enden på visa var at jeg endte med å bestille den på nettet. Gøran Lenke til kommentar
Thunderhead Skrevet 5. januar 2007 Del Skrevet 5. januar 2007 I boka "The Digital Photography Book" av Scott Kelby får Epson Stylus Photo R2400 uforbeholden anbefaling av forfatteren i sin klasse. Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 13. januar 2007 Del Skrevet 13. januar 2007 Takk for linker. Har lest gjennom noen tester, og i tillegg fant jeg et par tester i siste utgavene av et par fotoblader hos Narvesen. Har endt opp med å bestille meg en HP B9180 så får vi se om jeg blir fornøyd. Hvis det var amerikanske fotoblader (eller fra et annet land langt unna) du leste testene i, så kan det være at printeren heter noe annet i Europa. Sjekk evt. om den gjør det, for da kan det være at noen du var hos kan klare å skaffe den. For jeg regner med at de som fører HP kan skaffe alt av HPs varer, lik de som fører Canon kan skaffe alle Canon sine varer. Lenke til kommentar
Nonsens Skrevet 13. januar 2007 Del Skrevet 13. januar 2007 I boka "The Digital Photography Book" av Scott Kelby får Epson Stylus Photo R2400 uforbeholden anbefaling av forfatteren i sin klasse. 7648606[/snapback] Jeg har denne og er superimponert av hva den får til på godt papir. Bruker stort sett Epson Archival Matte og Epson Premium Luster. Meg bekjent kan heretter fotosjapper og andre utskriftstjenester som tar mange hundre kroner for en utskrift i A3+ ta seg et stev Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå