MeG^ Skrevet 18. desember 2001 Del Skrevet 18. desember 2001 lure på ein ting her: ka for ein av disse er best: - Duron Morgan 1.2ghz 200bus - Athlon Thunderbird 1.2ghz 266bus skal jo liksom være Athlonen, men i ein test eg så der Duron Morgan 1ghz som va klokka til 1.2ghz og Athlon Thunderbird 1.2ghz var med, så slo nesten Durononen Athlonen. faktisk slo Duron Athlonen i noen av testene. Lurer på så ka for ein prosessor som er best?!?! Lenke til kommentar
thoering Skrevet 18. desember 2001 Del Skrevet 18. desember 2001 Thunderbird pros: -ingen multipliersperre på de nyere -266mhz fsb standard -billigere pr megahertz -mer cache, hvilket gir et lite forsprang på budsjettprosessorene på flere felt... Morgan pros: -sse-2 instruksjoner (utnyttes av noen applikasjoner) -Quantispeed teknologi, tror jeg... -blir ikke så varm ! -mindre strømforbruk -kan ofte overklokkes lengre i %, bl.a pga mindre varmeutvikling. Ganske vanskelig valg kanskje, egentlig? Vil du bare ha en god og stabil prosessor som ikke krever altfor kraftig kjøling, så er nok morgan valget... På en annen side kan du nok oppdrive t-bird 1.33 til prisen av morgan 1.2 Selv kjøpte jeg meg en Thunderbird 1.33 i september i år til 1100 kr på pcmax :smile: Skulle jeg ha handlet nå så ville jeg kanskje gått for en morgan eller en athlon xp istedet. Men se opp for lagersalg av thunderbirds!! Kan sikkert dukke opp noen gode tilbud. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå