Superslim Skrevet 3. januar 2007 Del Skrevet 3. januar 2007 har tenkt på nytt hk. lurte på om noen har noen anbefalinger? er også usikker på hvilket chipset eg skal velge.. skal brukes mest til gaming (noe overclock). er ikke helt kjent med forskjellene? Lenke til kommentar
awesom-o Skrevet 3. januar 2007 Del Skrevet 3. januar 2007 Hva slags CPU skal du ha på kortet? Lenke til kommentar
Superslim Skrevet 3. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2007 Hva slags CPU skal du ha på kortet? 7631977[/snapback] C2D E6600 Lenke til kommentar
awesom-o Skrevet 3. januar 2007 Del Skrevet 3. januar 2007 (endret) da er det vel 680 som er tingen, evt et intel chipset. 590 er ikke det helt store til C2D. Konkrete tips til hk er det bedre om noen andre ta seg av Endret 3. januar 2007 av awesom-o Lenke til kommentar
Superslim Skrevet 3. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2007 da er det vel 680 som er tingen, evt et intel chipset. 590 er ikke det helt store til C2D.Konkrete tips til hk er det bedre om noen andre ta seg av 7632011[/snapback] men er det eventuelt noen andre chipset som funker bra med E6600? Lenke til kommentar
OC-Freak Skrevet 3. januar 2007 Del Skrevet 3. januar 2007 da er det vel 680 som er tingen, evt et intel chipset. 590 er ikke det helt store til C2D.Konkrete tips til hk er det bedre om noen andre ta seg av 7632011[/snapback] men er det eventuelt noen andre chipset som funker bra med E6600? 7632025[/snapback] Alternativene er jo hovedkort basert på intel P965 eller 975X (noe eldre). For eksempel asus sin P5B serie (intel P965) kommer bra ut på de fleste områder - også overklokking. Ellers blir det Nvidia 650i eller 680i. Disse er nye og lovende og støtter SLI. Men sliter med en del barnesykdommer enda. Asus sitt 650i kort er dessuten ekstremt aggresivt priset og kommer på lager hos flere nettbutikker i løpet av noen få dager. Selv har jeg gamblet på at barnesykdommene kan fikses via BIOS oppdateringer og driveroppdateringer og bestil dette kortet til mitt nye system. Så vil tiden vise om jeg gjorde et klokt valg. Klarer Nvidia og hovedkortprodusentene å fikse alle småfeilene tror jeg 650/680i vil være det beste alternativet - akkurat nå. Intel P965 er derimot allerede utprøvd og kvitt de fleste barnesykdommene - og derfor et sikkert og godt valg. Lenke til kommentar
Reeve Skrevet 3. januar 2007 Del Skrevet 3. januar 2007 Jeg har E6600 og EVGA Nforce 680i SLI, og jeg må si meg veldig fornøyd har hørt at det var en del bugs med dette kortet i begynnelsen, men jeg har ikke merket noe som helt til dette, utenom at nTune osm følger med ikke virker skikkelig. (jeg oppdaterte BIOS og alle driverne med en gang jeg kom på nett) Lenke til kommentar
Phreak Paradize Skrevet 4. januar 2007 Del Skrevet 4. januar 2007 Har asus sitt 590i hovedkort, E6600, OCZ 8500 titanium VX minne moduler og 2x7900gtx kort.. Sli går tregere enn 1 kort.. dog jeg tipper det ene kortet er kaputski selv om sli load indicator viser at begge kortene jobber... Hadde seriøse problemer med å få minnet til å fungere, måtte skru opp til 2.3V etter 20 forsøk på å nå POST og kunne editere bios. 1066mhz selv på 5-5-5-15-2T er komplett umulig, når ikke POST engang. Ellers har jeg fremdeles problemer med at pc'n bare låser seg i ny og ne, ingen grafiske feil (artifacts) på det ene gfx kortet, men på det andre var det masse artifacts og fikk BSOD med nv4_mini.sys feil (gpu feil) (IRQ_NOT_LESS_OR_EQAL ræl).. dog.. utrolig irriterende med slike feil. Skal bestille nytt grafikkort (XFX8800gtx) for å se om det hjelper, dog jeg tipper det er minnet, skal kjøpe Corsair sine DHX DDR29136 moduler for å se om corsair greier detta rælet bedre... Om ikke noe av det hjelper har jeg et Evga 680i i innkjøpslisten som jeg skal teste mot.. dog er villig til å betale en 6-8 hundre ekstra for asus' striker kort om det er vesentlig bedre i stabilitet enn standard 680i kort... Om nada av dette hjelper så er ny strømforsyning siste mulighet.. Om heller ikke det hjelper tipper jeg at slegge er neste skritt.. Intel sine chipsets funker... har alltid gjort det og er safe.. dog du får ikke SLI mulighet.. men med 8800gtx er det vel egentlig et irrelevant punkt.. Gud jeg elsker hardware.. Har forresten også anskaffet meg en ups som filtrerer strømmen da det er litt corny strøm i oslo .. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå