el-thorre Skrevet 3. januar 2007 Del Skrevet 3. januar 2007 (endret) Hei alle sammen og Godt nytt år! Jeg har gått til innkjøp av en Creative Zen Vision W og gleder meg utrolig til den kommer hjem med posten. Jeg valgte Vision W på bakgrunn av erfaringer andre hadde gjort seg med Vision. Etter å ha lest litt rundt på nettet fant jeg fort ut at Creative Zen Vision hadde bl.a -"små-bugs" i programvaren som forårsaket treghet/lagging på spilleren - Dårlig innsynsvinkel fra venstre, noe som gjorde at du måtte holde spilleren litt på skrå for å få et klart bilde. Etter samtale med Creative Norge i går fikk jeg inntrykk av at alle disse barnesykdommene har blitt utbedret i Vision W, både pga. FW oppdatering og en helt ny type skjerm, for å ikke glemme at det er widescreen. Det var etter dette at jeg bestilte. Er derfor nyskjerrig om det er noen av dere der ute som har en slik og om dere har noe å tilføye som er kjekt å vite. Her kan dere se hva som er de tekniske forskjellene på Vision og Vision W. Mvh El-Thorre Endret 3. januar 2007 av el-thorre Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341 Skrevet 3. januar 2007 Del Skrevet 3. januar 2007 Hei alle sammen og Godt nytt år! Jeg har gått til innkjøp av en Creative Zen Vision W og gleder meg utrolig til den kommer hjem med posten. Jeg valgte Vision W på bakgrunn av erfaringer andre hadde gjort seg med Vision. Etter å ha lest litt rundt på nettet fant jeg fort ut at Creative Zen Vision hadde bl.a -"små-bugs" i programvaren som forårsaket treghet/lagging på spilleren - Dårlig innsynsvinkel fra venstre, noe som gjorde at du måtte holde spilleren litt på skrå for å få et klart bilde. Etter samtale med Creative Norge i går fikk jeg inntrykk av at alle disse barnesykdommene har blitt utbedret i Vision W, både pga. FW oppdatering og en helt ny type skjerm, for å ikke glemme at det er widescreen. Det var etter dette at jeg bestilte. Er derfor nyskjerrig om det er noen av dere der ute som har en slik og om dere har noe å tilføye som er kjekt å vite. Her kan dere se hva som er de tekniske forskjellene på Vision og Vision W. Mvh El-Thorre 7631921[/snapback] "helt ny skjerm". hahahahaha, ja det kan du si Oppløsninga på gamle vision er 2.5 gang så høy som på den nye ^^ Lenke til kommentar
el-thorre Skrevet 3. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2007 Det stemmer at skjermen på den nye ikke har samme oppløsning som Vision, men tror du ikke at på en 4,3" skjerm så vil du ikke merke så veldig mye? Jeg tviler på at Creative vil ha rykte på seg for lyving. Mvh El-Thorre Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341 Skrevet 3. januar 2007 Del Skrevet 3. januar 2007 Det stemmer at skjermen på den nye ikke har samme oppløsning som Vision, men tror du ikke at på en 4,3" skjerm så vil du ikke merke så veldig mye? Jeg tviler på at Creative vil ha rykte på seg for lyving. Mvh El-Thorre 7633119[/snapback] Hehe, sjekk den sammenlikningsgreia du linker til i første post: PÅ vision skryter de av 640x480 oppløsing på 3.8" sjkerm, på vision:w nevner de ikke oppløsninga . 480x272 er samme som psp, og psp har også 4.3" skjerm, holder det, men er fortsatt 2.5 ganger større oppløsning på orginale vision. Lenke til kommentar
Bertelsen Skrevet 3. januar 2007 Del Skrevet 3. januar 2007 (endret) Men så er skjermen på PSP mye bedre enn den på Vision: M. Hvis skjermen holder samme kvalitet som på skjermen på PSP, da uten ghosting, så er det en meget bra skjerm å se på. Endret 3. januar 2007 av Bertelsen Lenke til kommentar
el-thorre Skrevet 11. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2007 Nå har jeg da hatt spilleren i en god stund. Tenkte jeg skulle poste litt av mine erfaringer med spilleren. Jeg vet mange har stilt spørsmål (deriblant meg selv) om skjermkvaliteten, om den er like "dårlig" som på Vision. Her kan jeg da avkrefte og bekrefte alle rykter: - Vision W har en innsynsvinkel på 180°, dvs lik innsynsvinkel fra alle kanter...helt fenomenal. - Oppløsningen på skjermen er noe lavere enn på Vision, men jeg kan garantere deg at du ikke vil bli skuffet over skjermoppløsningen (må legge til at jeg ikke har en Vision å måle den opp i mot, men dog) Skjermen er utrolig bra, ikke noe problem å se en film, serie eller noe annet på denne. Kommer mer ann på kvaliteten på opptaket av det du ser om kvaliteten blir bra. Kan med 99% sikkerhet si at skjermen viser bilder og film like bra som på en vanlig LCD skjerm til PC. Jeg vil selv kalle meg en kresen bruker og er veldig opptatt av at detaljer er så og si perfekt. Det er enkelte ting på spilleren som derimot ikke er perfekt, men dette har med software å gjøre: - Når det spilles av musikk på spilleren så kan du se på sekundtelleren at den teller unøyaktig. Etter samtale med Creative sier de at det er softwaren som er litt småbugga, men at det vil bli rettet opp i ved neste firmware (helt greit). - Er treg ved bytte av låt, selv om HD spinner. - Hvis du har ved en anledning glemt å putte minijacken til headphones helt inn vil du merke at spilleren lever sitt eget liv. Dette er jo selvfølgelig en bitteliten detalj som egentlig ikke er noe problem så lenge brukeren setter inn pluggen riktig, men har faktisk aldri opplevd dette på noen annen spiller før. - Creative publiserer på sine sider at tilkobling til datamaskin er så utrolig enkelt og du trenger ikke installere noe som helst av programvare på maskinen. Vel, dette stemmer ikke helt, kriteriene for å koble til spilleren mot en datamaskin er følgende: - A: Enten så må du legge inn programvaren som følger med fra Creative, noe som i og for seg er greit. - B: Eller så må du sørge for å ha installert WMP 10 (ikke 11, da bugger spilleren i følge teknisk person hos Creative) der MTP-device driverene følger med. Altså, en maskin uten WMP 10 vil ikke kunne brukes. Spillerens støttede avspillingsformater på både audio og video er veldig bra. Spilleren støtter vel og merke alle formater som blir oppgitt i techdok, men samtidig så hvis du har media som spilleren i utgangspunktet ikke støtter, konverterer programvaren som følger med til et format som spilleren støtter. Min konklusjon er: Trenger du en media-spiller som spiller video,musikk og foto så bør du gå til innkjøp av denne. Mvh El-Thorre Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå