tormi Skrevet 3. januar 2007 Del Skrevet 3. januar 2007 (endret) Hei! Skal nå kjøpe meg en ny stasjonær PC. Maskinen skal brukes til en del spilling og ellers kontorarbeid. Jeg har vært innpå her noen timer og lest og ser mye interessant. Jeg har dog en del spørsmål for jeg har inntrykk av at man får mer for pengene ved å kjøpe PC på en slik stor butikk kjede som Elprice eller Bonus. -Det som er viktig for meg er at jeg har mulighet til å oppgrader minne og skjermkort. Er det mulighet for senere å oppgradere CPU er det seff et pluss. -Jeg skal ikke overklokke. Følgende MÅ MINST være med: -Dual Core -PCI Express -Socket 775 -HD på 250 eller 320 gig -DVD dual brenner -minst 1 gig med minne men da skal det KUN være en brikke. Gidd noen ta seg den tiden det tar å komme med noen forslag til enten en ferdig PC, eller en byggePC for meg? Jeg har forøvrig skjerm, tastatur, høyttalere, headsett osv... Jeg hadde håpet å slippe unna med under 8000 spenn... Noen som har peiling Et par tilleggspørsmål: 1. Er det virkelig slik at med Windows Vista på et et 64 bits system så kan man ikke spille 32 bits spill? 2. Når det står at f.eks: "Intel Core Dual Prosessor E6300 (1.86Mhz)" Hva betyr dette? Jeg går jo fra en P4 2,26 og regner seff med at en eksempelvis den nevnte dual prosessoren er endel raskere... Men hvor mye raskere? Endret 3. januar 2007 av tormi Lenke til kommentar
02tom Skrevet 3. januar 2007 Del Skrevet 3. januar 2007 (endret) Hadde jeg vært deg så ville jeg ikke kjøpt stasjonær fra Elkjøp o.l. Ta heller og titt på ferdig bygde pc`er fra Komplett.no, Netshop.no etc. Disse kan du configuere selv slik at du havner under 8000,-. eks: http://www.komplett.no/k/config.asp?ConfigSystemId=10252 Velg bort det du har fra før og se hvor du kommer ut. kan du forresten bygge selv? Endret 3. januar 2007 av 02tom Lenke til kommentar
tormi Skrevet 3. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2007 Jada kan bygge selv- gjør det gjerne om det er penger å spare på det. Men ikke om jeg sparer kun en 100 lapp da gidd jeg ikke... Har det desverre for travelt selv om jeg synes slikt arbeid er gøyt. Lenke til kommentar
02tom Skrevet 3. januar 2007 Del Skrevet 3. januar 2007 Jada kan bygge selv- gjør det gjerne om det er penger å spare på det. Men ikke om jeg sparer kun en 100 lapp da gidd jeg ikke... Har det desverre for travelt selv om jeg synes slikt arbeid er gøyt. 7631814[/snapback] Men hvilke pc`er hos elkjøp har du sett på? OM du legger ut det, så kan jo folk vise deg andre oppsett, også kan du vurdere selv. Personlig ville jeg aldrig vurdert pc fra Elkjøp(stasjonær), da du ikke vet hva du får av komponeneter innvendig hk, minne osv. Lenke til kommentar
tormi Skrevet 3. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2007 Men hvilke pc`er hos elkjøp har du sett på? OM du legger ut det, så kan jo folk vise deg andre oppsett, også kan du vurdere selv.Personlig ville jeg aldrig vurdert pc fra Elkjøp(stasjonær), da du ikke vet hva du får av komponeneter innvendig hk, minne osv. 7631881[/snapback] Ja godt spørsmål. Det er akkurat det som er problemet. Jeg vet ikke nok om hva som er inni boksene til å gjøre et kvalifisert valg: Her er et eksempel fra Elkjøp: IMEDIA9107MC Men hva betyr det med skjermkort med "inntil" 512 MB"? Det høres tvilsomt ut! Jeg tenker spesielt dog på et av disse mange mange nyttårssalgene som man får i papirutgave i posten. Har ikke dette foran meg nå - men om folk hadde sett noe de faktisk likte ville jo jeg tatt en kikk på dette. Likte forøvrig det forslaget du satt opp. Tok vekk operativsystemet og skjerm så ble jo prisen innenfor mitt ønske. Lenke til kommentar
02tom Skrevet 3. januar 2007 Del Skrevet 3. januar 2007 (endret) For det første så holder ikke cpu mål, det er en pentium D...er core 2 duo som gjelder..iallefall hvis du vil spille. Når det gjelder minne på skjermkortet så er det sikkert 256 mb ram med hypermemory e.l som gjør at skjermkortet kan låne 256 mb til av system minne. Når det gjelder skjermkortet på den pc`en til komplett som du configuerte så kan jeg anbefale x1950Pro som jeg har eller xt utgaven. Endret 3. januar 2007 av 02tom Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå