Gå til innhold

Ny PC - Til Poker og Excel, under 10000kr

Anbefalte innlegg

Heisveis,

På tide for meg å gå til innkjøp av en ny datamaskin, og tenker jeg kjører på med det meste nytt også da.

Hovedsaklig skal datamaskinen brukes til pokerspilling, men også noe excel bruk men det krever ikke akkurat en monster av en pc. Pcen trenger av den grunn ikke være så rask, men en del minne kan den nok trenge ettersom jeg vil kjøre den med 2 skjermer og gjerne flere pokerklienter oppe samtidig som jeg har noen andre programmer kjørende i bakgrunnen (programmer som importerer spilte hender) så litt vil maskinen kreve og jeg antar dette vil bli RAMen. Så det betyr at skjermkortet må ha støtte for to skjermer, to LCD Syncmaster 204B. Det vil ikke bli brukt til noe særlig spilling annet enn CS og Starcraft men det krever ikke all verden heller. Antar også at jeg kommer til å investere i Windows Vista når det kommer om ikke så lenge?

Prisen vil jeg helst holde så lav som mulig, under 10.000kr, er lenge siden sist jeg kjøpte pc og da hadde jeg litt peiling, men alt forandrer seg jo slik :/

Stillegående er også et pluss og jeg vurderer sterkt å gå til innkjøp av vannkjøling, vet ikke hvor vidt dette er å anbefale, altså er det virkelig så støyfritt som det skal være påstått. Den ekstra prisen får jeg vel heller tåle :p

Skulle gjerne hatt ett nytt kabinett også da jeg ved en feiltagelse kjøpte et maxitower da jeg bestilte min første pc i 2001 og har siden hatt det ved min side, noe det skal bli slutt på nå. Vil ikke ha noe fancy greier type neon lys og røyk eller hva en kan finne på, men om det finnes noen som er litt bedre å hvile øynene på enn de grå boksene hadde det vært greit, om ikke får jeg vel bare finne frem malekosten og lage kunst.

Overklokking trengs ikke og forskjellen på AMD eller Intel merker jeg ikke heller tror jeg.

Takker for svar!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har ikke fulgt så mye med i det siste angående hva som er grei hardware men en ting jeg har fått med meg er att Windows Vista trenger Directx 10 for å virke optimalt. Muligens jeg husker feil nå men. Burde vel også virke med skjermkort med directx 9 men man går vel glipp av mye av den nye "eyecandyen" eller pynten som det heter. De fleste pc pakker man får kjøpt i dag skulle vel ellers virke til dine formål

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...