maxmekk Skrevet 3. januar 2007 Del Skrevet 3. januar 2007 Hei. Vurderer å kjøpe en dvd brenner i USA for å få backupkopiert mine SONE 1 filmer. Dette fordi sone 2 DVD brennere har en max grense for hvor mange sone 1 filmer som lar seg rippe. Lurte nå på om det lar seg fint montere en IDE, DVD-brenner kjøpt i USA på ei maskin bygd i Norge av deler kjøpt i Norge. Espen Lenke til kommentar
dioX Skrevet 3. januar 2007 Del Skrevet 3. januar 2007 (endret) Er det ikke bare og endre sonen på en brenner du allerede har da? enhetsbehandling ---> *høyreklikk på aktuell brenner* ---> egenskaper---> dvd region. EDIT: leif var på besøk. Endret 3. januar 2007 av dioX Lenke til kommentar
tiboine Skrevet 3. januar 2007 Del Skrevet 3. januar 2007 uhm.. Tror nok heller at det er slik at du kan endre sone maks 5 ganger før den låser seg til den siste sonen du bytta til. Ellers er det andre metoder å ty til. som er langt billigere enn å kjøpe en brenner fra USA Lenke til kommentar
maxmekk Skrevet 3. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2007 Tror nok jeg går for en dvd brenner fra USA. Dersom hardwaren i den norske pc'en ikke får angst av brenneren fra USA tror jeg går for den løsningen. Det finnes nok billige dvd brennere i USA...det trenger ikke å være den beste brenneren liksom. Poenget er bare å kunne slippe unna max 5 bruk fra sone 1. Det blir for teit når man har en del DVD filmer fra SONE 1 og ønsker å backupkopiere. Espen Lenke til kommentar
dioX Skrevet 3. januar 2007 Del Skrevet 3. januar 2007 (endret) du kjøper en norsk brenner og endrer den til sone 1 og beholder den du allerede har på sone 2. det blir jo dumt og bestille en fra usa i ditt tilfelle. Endret 3. januar 2007 av dioX Lenke til kommentar
Skeetzoid Skrevet 3. januar 2007 Del Skrevet 3. januar 2007 (endret) Vel finnes da mye enklere måte å fikse det på da enn å bestille fra USA ? www.google.com Trenger jeg si mer og er du så heldig å ha en Liteon brenner skulle du vel finne det meste du trenger til å oppnå det du leter etter Endret 3. januar 2007 av Skeetzoid Lenke til kommentar
bucketofcack Skrevet 3. januar 2007 Del Skrevet 3. januar 2007 Hallo! Tok backup av en god del dvder fra USA en gang og gikk dermed over grensa på 5 sone endringer. Søkte på google og endte med at jeg flasha firmwaren på dvd-brenneren. Anbefales, gikk kjempefint og jeg slipper all sone-mas framover .. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 3. januar 2007 Del Skrevet 3. januar 2007 Det er vel svært sannsynlig at det er samme DVD brenner som selges overalt. Å lage forskjellig hardware for flere markeder øker prisen, og det er det jo ingen grunn til. Den finner selv ut hvilken sone den skal låse seg til. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå