Abnorm Skrevet 3. januar 2007 Del Skrevet 3. januar 2007 (endret) Som topic'n sier: Hvordan beskjærer jeg etter mål? Har et bilde og her ønsker jeg et hull med en bestemt størrelse. Finner ingen mulighet for å bestemme lenge/brede osv. på objecter, kun på hele bilde. Hadde jeg bare kunne laget en sirkel, med en bestemt radius hadde jeg klart det... Har heletiden måtte lage ting etter øyemål, men denne gang er ikke dette gått nok. Endret 3. januar 2007 av frecjoha Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 3. januar 2007 Del Skrevet 3. januar 2007 Ta ein titt på verktøylinja øvst når du har valgt «elliptical marquee»: Lenke til kommentar
Krister03 Skrevet 3. januar 2007 Del Skrevet 3. januar 2007 Er vel bedre å bruke den som er to hakk under... "Crop". Trykk på C så har du den. Da kommer det også opp ruter under verktøylinja der du kan putte inn det du vil. Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 3. januar 2007 Del Skrevet 3. januar 2007 Slik eg forstår han vil han lage eit sirkelforma hol i eit bilete, og då vil ikkje Crop-verktøyet fungere. Skal ein berre beskjære biletet so det får ein viss storleik ved ei viss oppløysning er derimot crop-tool flott. Lenke til kommentar
Krister03 Skrevet 3. januar 2007 Del Skrevet 3. januar 2007 Sorry, så ikke at det skulle være sirkel Lenke til kommentar
Abnorm Skrevet 4. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2007 Takk for hjelpen. Jeg fikk det til selv, men på enn mer tungvint måte. Brukte noen hjelpelinjer, så opprettet jeg ett nytt lag som jeg laget en sirkel på. Gikk tilbake til den ordinære bilde og gjorde den transperang, deretter brukte jeg lasso verktøyet for å markere sirkelen. Da det var gjort fikk jeg klippet ut et hull... Huff! Så mye strev Lurer på en ting til med det samme: Når man beskjærer et bilde med f.eks. lassoverktøyet, å med uheldighet fikk trykket feil slik at beskjæringen blir feil, finnes det da en angre funksjon, slik at jeg går tilbake til forje punkt? Vis jeg trykker Esc forsvinner alt som har blitt markert og må begynne forfra igjen. Utrolig irriterende. Lenke til kommentar
hwknut Skrevet 4. januar 2007 Del Skrevet 4. januar 2007 Lurer på en ting til med det samme: Når man beskjærer et bilde med f.eks. lassoverktøyet, å med uheldighet fikk trykket feil slik at beskjæringen blir feil, finnes det da en angre funksjon, slik at jeg går tilbake til forje punkt? Vis jeg trykker Esc forsvinner alt som har blitt markert og må begynne forfra igjen. Utrolig irriterende. 7638786[/snapback] Tror dette kan fikses ved å trykke backspace. Lenke til kommentar
Abnorm Skrevet 4. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2007 (endret) Lurer på en ting til med det samme: Når man beskjærer et bilde med f.eks. lassoverktøyet, å med uheldighet fikk trykket feil slik at beskjæringen blir feil, finnes det da en angre funksjon, slik at jeg går tilbake til forje punkt? Vis jeg trykker Esc forsvinner alt som har blitt markert og må begynne forfra igjen. Utrolig irriterende. 7638786[/snapback] Tror dette kan fikses ved å trykke backspace. 7638804[/snapback] Virket det. Takk. Endret 4. januar 2007 av frecjoha Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 4. januar 2007 Del Skrevet 4. januar 2007 Om du ikkje var klar over det: Ein kan leggje til eller fjerne deler av markeringa ved å halde inne Shift eller Alt. Du vil sjå eit lite plussteikn eller minusteikn ved musepeikaren når du held ein av dei inne. Brukte noen hjelpelinjer, så opprettet jeg ett nytt lag som jeg laget en sirkel på. Gikk tilbake til den ordinære bilde og gjorde den transperang, deretter brukte jeg lasso verktøyet for å markere sirkelen. Var sirkelen det einaste på det laget? I so fall kan du merke denne på ein mykje enklare måte: Hald inne Ctrl og klikk på miniatyrbiletet av laget i layer-vindauget. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå