Gå til innhold

Musikk: Sang jeg har lagd i fl studio(ikke standard lyder)

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Du har skjønt poenget ... så du har grunnlaget nå!

Men låta var slapp og uinteressant og oste av amatørmessighet.

Men du har begynt med noe iallefall, så bare å få øvd mer - og kanskje spare allmennheten inntil du kan begynne å høre sangen din rett etter Dj Tiesto uten å bli rød og flau.

Men TunePimpz MÅ du bytte ut ... for det var bare harry. Med stor H.

(og A og R og R og Y)

Lenke til kommentar

hehe :p Ja det ble kanskje litt fjortiss preg over det navnet (A) hint tatt og navn byttet ;)

takk for tilbakemeldingen skymarshal :) noen ideer om hvordan jeg kan få den mer intersant og hva var så amatørmessig? :p

Dj tiesto er jo en litt annen sjanger å da, så vanskelig å samligne musikken med det i hele tatt (pluss han er en av de beste djene i verden så egentlig umulig for noen å samenligne seg med han =P)

Lenke til kommentar

Ja nei jeg veit ikke. Men høre du hadde skjønt hvordan man bygger opp melodi, med lead og bakgrunn (selvom det var kjedelig). Så det er bare å jobbe med teknikken din, og eksperimentere til du lager noe som andre enn deg selv synes er kult.

Prøv strings og pads, fler melodier som fletter og prøv å få litt harmoni. Det er viktig at det høres fyldig og skikkelig ut. Også er det jo like viktig at det hamrer og buldrer bra da, men ikke for mye.

Er bare en treningssak. Er egentlig ikke mange som klarer å lage hørbar trance/dance/techno/club/house for å være helt ærlig.

Lenke til kommentar

hehe ja enig med deg i det der ;) syns selv det høres litt tomt og ikke ordntlig fyldig ut men er vanskelig å få til no så langt :( begrensa hva jeg har tilgang til :p eneste vsten jeg har er vanguard lissom =(

var å hørte på sangene dine å du er jo god da :) men sender deg pm om en ting å jeg ;)

Lenke til kommentar

Synes det blir litt for wannabe, for å være ærlig. Det meste er greit helt til melodien begynner, den blir litt cheesy, høres ut som u bommer på noter sån at det blir en lame stemmning over melodien. Jeg er selv fan av slik musikk; Hard dance/ Euro-trance og lager det selv og vet hvor vanskelig denne sjangeren kan være, selv om de fleste skeptikere sier at det bare er å vri på noen knapper og jokke litt på bassen:P

så alt i alt er denne sangen ganske grei men som sagt, en litt cheesy melodi;)

Endret av Nektard
Lenke til kommentar

Sitter og hører her nå. Synes mye av sangen var stilig men irriteren meg grenseløst at bassen som begynner på 0:18 ikke samme tone som det som ligger over. Tror det hadde hørtes mye bedre ut dersom bassen hadde gått ned til en G der. Men dette er bare en manns mening. Stå på :)

Lenke til kommentar

hehe takker =) kan ikke tone skala jeg *yikes* bare tar det ut fra øret :p

er mye som ikke er bra i sangen som jeg har funnet ut nå etter å ha drevet på litt mer :p grunntonen er skikkelig dårlig og litt falsk, alt for lite effekter, kunne kutta ned på litt av ''refrenget'' osv... woop woop greiene var litt sugent osv :p

men lover neste skal bli en god del bedre ;)

takk for alle kommentarer =) herlig øssa at du sier når i sangen det du ikke liker kommer ;) helt topp =)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...