Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Problemer med å sende epost med D-link DI-614++

Anbefalte innlegg

Jeg har satt opp hjemmenettverk med trådløs ruter D-Link DI-614+ og PCI kort 520+. Jeg bruker WinXP Pro, IE6.0 og Outlook2000 som epost. Tilknytning internett leveres av Telenor - ADSL.

Problemet mitt er at jeg ikke får sendt epost (mottak fungerer OK). Jeg vet at oppsettet mht. epost-servere er korrekt, fordi når jeg kobler meg opp gjennom ADSL modemet (ved utkobling av trådløst nettverk/ruter) fungerer alt perfekt, men med en gang jeg går om ruteren får jeg ikke sendt epost. Jeg får heller ingen feilmelding, - det ser ut som eposten sendes (flyttes fra utboks til sendte elementer) uten at eposten virkelig sendes avgårde. Har Norman antivirus og den henger seg på den utgående eposten med følgende melding: "NAV was unable to send your email message because the connection to your mail server was interrupted." Har forøvrig også prøvd å disable virussjekk uten at det hjelper.

Er det noen innstilinger på ruteren jeg må passe på å endre / stille om på ? Forslag til løsning på problemet mottas med stor takk, - det er nokså frustrerende å måtte bruke WEB mail !

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er "grønn" år det gjelder konfig. av router. Hvordan åpner jeg f.eks port 25 for epostprogrammet ? Hva med sikkerhet i forhold til noen som ønsker å hacke seg inn på systemet mitt dersom jeg åpner porter inn ?

Er det ikke andre som har hatt tilsvarende problem ? Problemet md sending av epost oppstod i det øyeblikk jeg koblet til routeren uten at jeg foretok endringer i mitt opprinnelige oppsett ?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...