AlecTBM Skrevet 2. januar 2007 Del Skrevet 2. januar 2007 Jeg lurer på hvordan an lager krutt ol. og hvor man kan få tak i det man trenger. gjerne i en vanlig butikk(altså helst ikke nettbutikker). Og hvis det er noen som har noen erfaringer/historier innblandet med dette fortell gjerne Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 3. januar 2007 Del Skrevet 3. januar 2007 Wikipedia to the rescue: http://en.wikipedia.org/wiki/Gunpowder#Composition Lenke til kommentar
Rooonald Skrevet 3. januar 2007 Del Skrevet 3. januar 2007 (endret) Wikipedia to the rescue: http://en.wikipedia.org/wiki/Gunpowder#Composition 7631117[/snapback] Det kruttet man bruker nå for tiden er vel bomullskrutt eller noe. Man kombinerer salpetersyre og bomull på en eller annen måte. Husker ikke helt. Men det blir vel ganske irrelevant, da det vel ikke er så alt for lett å få tak i nok salpetersyre til å gjøre dette. Svartkrutt blir mer eksplosivt jo mindre kornene er. Endret 3. januar 2007 av Rooonald Lenke til kommentar
genstian Skrevet 3. januar 2007 Del Skrevet 3. januar 2007 Krutt lages av Salpeter 7/10, Trekull 2/10, og svovel 1/10. Salpeter kan du kjøpe på apotek i alle byer, trekull kan du kjøpe på bensinstasjoner og svovel vet jeg ikke. Lenke til kommentar
Gamlemor Skrevet 3. januar 2007 Del Skrevet 3. januar 2007 Krutt lages av Salpeter 7/10, Trekull 2/10, og svovel 1/10. Salpeter kan du kjøpe på apotek i alle byer, trekull kan du kjøpe på bensinstasjoner og svovel vet jeg ikke. 7633724[/snapback] øhh, er det snakk om vekt eller volum? Lenke til kommentar
varmit Skrevet 3. januar 2007 Del Skrevet 3. januar 2007 (endret) Regnes nesten alltid etter vekt når det er tørre varer. Kommer veldig an på hva krutt du vil lage, skytebomull(nitro cellulose) er cellulose(bomull,dopapir++) man legger i en blanding av svovelsyre og salpetersyre. Svartkrutt lages av kaliumnitrat, kull og svovel. Flashkrutt lager du av Al eller Mg pulver blanda med en oksygendonor(KNO3,KCL04,KMMO4++) Jeg vil anbefale deg å begynne med svartkrutt, da flash og NC(nitro cellulose) er mye farligere. Send meg en PM med hva du er ute etter du, så skal jeg sende info, fremgangsmåte og hva du trengerav kjemikalier Endret 3. januar 2007 av varmit Lenke til kommentar
AlecTBM Skrevet 3. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2007 det var nok svartkrutt ja. og Rooonald: det du snakker om er gun cotton (har enda ikke klart å få det til norsk) og det er en ganske stor coctail med farlige syrer og kjemikaler. og det er IKKE noe å anbefale etter som bare å lage det kan drepe deg, og da mener jeg gassene. Takker foresten for oppskriften på svartkrutt. noen som vet kor jeg kan få tak i en kulemølle(har lest litt rundt ) Lenke til kommentar
varmit Skrevet 3. januar 2007 Del Skrevet 3. januar 2007 Lage enkel mølle selv, eller lage svartkrutt ved CIA-metoden. Guncotton kan oversettes til skytebomull, men i og med at dette faktisk er et høyeksplosiv ville jeg ikke rotet med det. Lag svartkrutt du Lenke til kommentar
AlecTBM Skrevet 3. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2007 sender du meg CIA metoden?? enten på pm eller på mail Lenke til kommentar
AlecTBM Skrevet 3. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2007 blir artig dette. fått laga el-lunte også. mangler bare et kontrollpanel for å fyre dem av. nei får fortsette å lage lunter. Lenke til kommentar
varmit Skrevet 3. januar 2007 Del Skrevet 3. januar 2007 Svartkrutt, dextrin(potetmel) og litt vann i en skål som du dypper bomullstråder i og henger de til tørk. Kan kansje prime dem med NC-lakk å få de vanntette? Lenke til kommentar
AlecTBM Skrevet 3. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2007 jeg snakka om el-lunter da. men det er en fin oppskrift det er, Btw dextrin er ikke potetmel Lenke til kommentar
varmit Skrevet 3. januar 2007 Del Skrevet 3. januar 2007 Nei, men du kan bruke begge deler. Du kan lage dextrin ved å legge potetmel i stekeovnen! Lenke til kommentar
AlecTBM Skrevet 4. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2007 ja veit. Husk å røre hvert 20. min Lenke til kommentar
varmit Skrevet 4. januar 2007 Del Skrevet 4. januar 2007 He he, good For andre pyrointeresserte og/eller kjemiinteresserte kan jeg anbefale www.warispeace.co.uk Trenger folk med erfaring der! Lenke til kommentar
AlecTBM Skrevet 4. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2007 Er blitt utestengt for å ha brøte reglene gjentatte ganger. Hakke peiling på ka slags regler de ikke har skrevet opp som jeg har bryti jaja er bare en uke Lenke til kommentar
Rooonald Skrevet 7. januar 2007 Del Skrevet 7. januar 2007 det var nok svartkrutt ja. og Rooonald: det du snakker om er gun cotton (har enda ikke klart å få det til norsk) og det er en ganske stor coctail med farlige syrer og kjemikaler. og det er IKKE noe å anbefale etter som bare å lage det kan drepe deg, og da mener jeg gassene. Takker foresten for oppskriften på svartkrutt. noen som vet kor jeg kan få tak i en kulemølle(har lest litt rundt ) 7634280[/snapback] Jepp, det jeg snakker om, å nei, vil vel ikke anbefale å lage det. For det første så er det farlig å lage det i en lab hvis man da ikke er en erfaren kjemiker, og dessuten er det vel ytterst få som har en lab tilgjengelig hvor de får lage det Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå