Avean Skrevet 2. januar 2007 Del Skrevet 2. januar 2007 Skal skifte bil innen 1 måned og det står mellom to biler. Ene er en Honda Accord Sport 2003 modell som ser veldig rå ut men har bare 150 hestekrefter. Den bilen har fantastisk interiør og ser knall ut utvendig, veldig sportslig. Problemet her er at jeg tror jeg kan komme til å gå lei, jeg liker å høre motorlyd. Bil nummer to er faktisk billigere, det er en Mitubishi Eclipse Spyder GST med 220 hestekrefter. Den ser veldig pen ut utvendig men er så som så innvendig, det er mer eller mindre standard kjedelig interiør. Så jeg har en case egentlig, fra før av kjører jeg en rimelig styla Honda Civic Coupe men aner ikke hva jeg skal gå for av de to. Jeg har pønska over en måned nå uten å bestemme meg. Med Accorden får jeg en veldig praktisk bil som ser jævlig bra ut utvendig og innvendig men kan bli kjedelig i lengden. Med Eclipsen får jeg satan så mye morro men desto mindre morro på vinterstid og å sitte i den innvendig egentlig. Tror jeg egentlig bestemte meg bare ved å skrive denne tråden haha, virker som jeg har mer negativt å si om eclipsen enn accorden. jaja takk skal dere ha Lenke til kommentar
Pilot_ Skrevet 2. januar 2007 Del Skrevet 2. januar 2007 Blir jo ikke vinter nå fremover så, valget er vel ikke så vanskelig? Lenke til kommentar
Brian Skrevet 2. januar 2007 Del Skrevet 2. januar 2007 du kan jo kjøpe eclipsen og friske opp interiøret da. eller kjøpe en enorm effektpotte til hondaen så skal det bråke passe tror jeg. Lenke til kommentar
EnglishAudio Skrevet 3. januar 2007 Del Skrevet 3. januar 2007 Kan jo kjøpe Audi TT da Lenke til kommentar
Datacalibel Skrevet 3. januar 2007 Del Skrevet 3. januar 2007 Du kan vel litt om Honda motor eller? Det skal ikke mye til å få 200hk ut av den 150hk`ern! Og jeg ville godt for Accorden! Veldig god kvalietet, monterer du effektannlegg, så kan du få en veldig tøff lyd! Lenke til kommentar
Avean Skrevet 3. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2007 Hmm ja det er sant. Blir nok Accord uansett siden jeg er rimelig lei gamle biler nå og Eclipsen er fin når den var gammel Etter 99 ble den grusom. Blir vel å montere på en litt høyere vinge enn normalt og noe effektanlegg ja, lyd må jeg ha på bil Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 3. januar 2007 Del Skrevet 3. januar 2007 Hvorfor vinge? Fremhjulsdreven bil, dytte ned baken, løfte fronten litt, understyring. Lenke til kommentar
sluffy Skrevet 3. januar 2007 Del Skrevet 3. januar 2007 Den blien kan bli meget pen med diskret styling (type clean look, eller noe). Enkelt og stilfult. Lyd kan fikses på, og så vidt jeg vet er denne bilen levert med kraftigere motor i utlandet. Så det skal ikke være umulig å få tak i motor med mer guffe, eller på andre måter få en sprekere bil, har man bare penger til det også. Lenke til kommentar
cossiemk1 Skrevet 3. januar 2007 Del Skrevet 3. januar 2007 Ingen av de bilene er morsomme, så du mangler et alternativ Vinge over 10cm høy ser bare dumt ut, lige så med eff anlegg på en ellers orginal bil (motor), bråker mye, og går dårlig... Skal du ha det morro, så må du over på bakhjulstrekk eller 4x4, med masse motor Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 4. januar 2007 Del Skrevet 4. januar 2007 Så å ha det morsomt med FWD er ikke mulig? Lenke til kommentar
exs Skrevet 4. januar 2007 Del Skrevet 4. januar 2007 Så å ha det morsomt med FWD er ikke mulig? 7638892[/snapback] selfølgelig ikke..... du kan ikke ligge snørrbreit på tunet med fwd , så det eneste som duger er enten toførr eller kåssi *ironimodus av* Lenke til kommentar
benjamin84 Skrevet 4. januar 2007 Del Skrevet 4. januar 2007 Så å ha det morsomt med FWD er ikke mulig? 7638892[/snapback] selfølgelig ikke..... du kan ikke ligge snørrbreit på tunet med fwd , så det eneste som duger er enten toførr eller kåssi *ironimodus av* 7639337[/snapback] Gah, tror jeg er skap-råner, var enig med deg helt frem til ironi biten Sånn helt seriøst vil jeg påstå at forhjulsdrevne biler har litt mindre, eh, breadth of abilities, finner ikke noe godt norskt uttrykk for det. Færre varianter på samme sving, færre spor som er "riktige" i den forstand at de gir god flyt i kjøringen. Presser du for hardt blir det understyring, end of story, med mindre du formelig slenger bilen inn i svingen og venter på at det slipper bak. Men det er nå bare meg da Liker bakhjulsdreven bil på vinterstid! Andre syns det er et helvete av overstyring og labert grep, smag og behag som det heter. Lenke til kommentar
exs Skrevet 4. januar 2007 Del Skrevet 4. januar 2007 joa det kan nok stemme at rwd har mange fordeler en fwd bil ikke har... men det kan også gå andre veien , det må jo være en grunn til at brorparten av biler idag kommer med fwd edit: litt OT dette her Lenke til kommentar
benjamin84 Skrevet 4. januar 2007 Del Skrevet 4. januar 2007 (endret) joa det kan nok stemme at rwd har mange fordeler en fwd bil ikke har... men det kan også gå andre veien , det må jo være en grunn til at brorparten av biler idag kommer med fwd edit: litt OT dette her 7639720[/snapback] FWD har fordeler når det kommer til mer praktiske ting: Letter packaging (enklere å plassere komponenter slik at de ikke kommer i veien for interiøret, jmf. stor transmission tunnel i RWD biler), billigere å produsere, lettere vekt (om man ønsker at begge løsningene skal være rimelige) og ikke minst "tryggere" kjøreegenskaper for de som ikke er så obs på forsjellene mellom FWD og RWD. RWD har de fordelene at drivkreftene ikke påvirker styringen, at vektfordeling som oftest er bedre (50:50 skrytet til BMW er ikke grunnløst) og at man kan råne på vinterføre FWD biler understyrer om du kjører for fort, slakk av på gassen og alt er OK. RWD overstyrer, slakk brått av på gassen og de overstyrer mer, motstyr for mye og de svinger rundt motsatt vei osv osv. Må være mer oppmerksom på hva man faktisk driver med å ikke bare handle på instinkt. I mine øyne noe mer krevende men mye mer morro Når det er sagt, god FWD bil kan også være mye morro, og dårlig RWD bil er og blir dårlig bil. For å påstå at f.eks. 240 er en bedre bil å kjøre enn en Alfa 156 (beste FWD bilen jeg noen gang har vært bortpå) må kun ha et ønske om å slædde i rundkjøringene i hjembygda. Edit: Honda'n ville vært mitt valg av de to:) Men, er det kjøreglede som er i høysetet er det ikke mye som slår en BMW 3-serie. Endret 4. januar 2007 av benjamin84 Lenke til kommentar
eab Skrevet 4. januar 2007 Del Skrevet 4. januar 2007 Omtrent alle biler som blir laget for folket er understyrte. Såklart kan man motvirke dette med forskjellige metoder, både når det gjelder forhjulstrekk og bakhjulstrekk Jeg ville uansett valgt Hondaen, dersom jeg måtte velge Lenke til kommentar
benjamin84 Skrevet 4. januar 2007 Del Skrevet 4. januar 2007 Omtrent alle biler som blir laget for folket er understyrte. 7640013[/snapback] Et godt poeng det der. Bakhjulstrekk er ingen garanti for kjøreglede, en C/E-klasse Mercedes vil fortsatt understyre ettersom den er satt opp for å være sikrest mulig for uerfarne bilister. Her gjelder det å velge en bil som er konstruert med kjøreglede som hovedfokus Lenke til kommentar
Avean Skrevet 4. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2007 (endret) Hvorfor vinge? Fremhjulsdreven bil, dytte ned baken, løfte fronten litt, understyring. 7638122[/snapback] Jeg er en designer Utseende betyr alt. Har sett en ny Accord med litt høyere vinge enn normalt og det ser så ufattelig pent ut. Lave vinger syns jeg er noe av det styggeste som er, da er det likere uten vinge i det hele tatt. Vinger gir bilen litt mer sportslig feeling over det. Endret 4. januar 2007 av Avean Lenke til kommentar
Avean Skrevet 4. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2007 (endret) Ingen av de bilene er morsomme, så du mangler et alternativ Vinge over 10cm høy ser bare dumt ut, lige så med eff anlegg på en ellers orginal bil (motor), bråker mye, og går dårlig... Skal du ha det morro, så må du over på bakhjulstrekk eller 4x4, med masse motor 7638242[/snapback] Eclipse Spyder GST er en cab med 220 turbohester og regnes som en livsfarlig bil å kjøre, ikke morro ? Det tviler jeg sterkt på gitt. Hvis du har bedre alternativer så værsågod, maks pris 250 000. Er litt redd for at Accorden kan bli kjedelig i lengden, men den er veldig praktisk og pen og sportslig da. Er 24 år så vet ikke om jeg har fått rast fra meg enda elle rikke Endret 4. januar 2007 av Avean Lenke til kommentar
eab Skrevet 4. januar 2007 Del Skrevet 4. januar 2007 hvis den er livsfarlig med så lite effekt så ville jeg ikke stått i nærheten av den engang... Lenke til kommentar
Avean Skrevet 4. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2007 (endret) 220 hester fordelt på så liten vekt gir den mer enn nok effekt. Top Gear testet den og de betegnet den som livsfarlig da den dro noe helt sykt på veien. Har kjørt en mye tyngre bil med 200 turbohester og synes det var farlig nok, denne er mye mindre og enda mer hester :O Men spørsmålet er om jeg har bruk for det ? Vi bor tross alt i strenge norge og kanskje jeg hadde fått det mer morro for en Accord egentlig. Den er uten tvil mye penere. Den har samme karosseriformen som min Civic som jeg bare digger. Med veldig beskjeden og enkel styling kan den bli enorm. Dessuten har du ufattelig mye elektriske gadgets, skinninteriør, navigasjon og dvd. Tror jeg har gjort mitt valg gitt. Endret 4. januar 2007 av Avean Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå