forteller Skrevet 2. januar 2007 Del Skrevet 2. januar 2007 Jeg vurderer å kjøpe noe utstyr i USA, siden en del ting er ganske mye billigere der (spesielt flatskjermer som fort kan være nesten dobbelt så dyre her som der). Men så lurer jeg på hvordan det vil gå i forhold til strøm. Kan jeg kjøpe en LCD-skjerm i USA og bruke den i Norge, eller vil det bli problemer med strømmen? Jeg regner med at tastatur og ekstern DVD-ROM ikke skulle være noe problem, siden de tar strømmen via USB, men er det andre ting som kan skape problemer? Og er det noen som vet om noen nettbutikker i USA hvor det går an å kjøpe tastatur med norsk oppsett? Lenke til kommentar
pizzafordi Skrevet 2. januar 2007 Del Skrevet 2. januar 2007 100kr kansje 70kr for norsk tastatur Lenke til kommentar
Caze Skrevet 3. januar 2007 Del Skrevet 3. januar 2007 (endret) Det meste av forbrukerelektrisk utstyr går på 110 volt i USA. (220V i Norge). I tillegg er stikkontaktene der borte annerledes enn her. Så hvis du skal ha en skjerm (som har innebygget transformator, noe de fleste har) må skjermen for det første ha en spenningsvelger (bryter i nærheten av nettspennings-kontakten som lar deg svitsje mellom 110 og 220V). Dersom skjermen har utskiftbar strømledning i tillegg, kan du sikkert skaffe en "norsk" strømkabel til den senere. Endret 3. januar 2007 av Caze Lenke til kommentar
Rartnamn Skrevet 3. januar 2007 Del Skrevet 3. januar 2007 (endret) Er heller ikke kunstigt med et engelsk/amrikansk tastatur, da dem ikke har ÆØÅ Adaptere får du kjøpt. 110 -> 220 osv. Endret 3. januar 2007 av MortenGlmz Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå