Gå til innhold

Burde jeg kjøpe meg scsi? Ja/Nei?

erikstein

Anbefalte innlegg

Siden det snart er jul:D så burde jeg påkoste meg en liten julepresang...vurderer å kjøpe meg scsi disker og en adaptec kontroller. Vil egentlig ha mer harddisk...har to stk 45gig disker, og de er snart fulle. Har ikke flere ide koblinger på maskina. da alle er tatt av cdrom/brenner osv osv. Hva mener dere? scsi oppsett (for morro skyld) eller en ide disk og en ata100 kontroller?

Jeg driver ikke med videoredigering eller.no Bare lek og morro, spill, ripping, brenning, osv. Vil jeg merke noe forskjell? Scsi systemet kan jeg jo ta med til neste maskin osv. engang i fremtiden...er scsi fremtidsrettet? eller vil det forsvinne?

Noen som har peil?

Asus P4T-E

1,9ghz p4

256mb rambus

90gig disk

gf2 ultra

osv.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kan gi deg et subjektivt tips. Glem SCSI og bruk heller litt mere på IDE-devices, eller spar penga.

Solgte nettopp mitt Adaptec ASC-29160 kontrollerkort, med IBM 36LZX disk drive med LVD-kabel og aktiv terminator, samt Plextor brenner, cdrom og en pioneer dvd-rom.

Hvorfor? Kanskje andre kan komme med innspill, men jeg føler jeg ikke trenger det. Hastigheten er ikke bedre lenger. Mye mere bråk. Ekstra konfigurasjon (gjerne bootproblemer dersom du har mange diskkontrollere).

To kjappe ATA disker i raid og en plexwriter 24x/10x/40x er like greit.

Med forbehold om spesielle behov, naturlivis (som videoredigering m.m).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...