erikstein Skrevet 18. desember 2001 Del Skrevet 18. desember 2001 Siden det snart er jul:D så burde jeg påkoste meg en liten julepresang...vurderer å kjøpe meg scsi disker og en adaptec kontroller. Vil egentlig ha mer harddisk...har to stk 45gig disker, og de er snart fulle. Har ikke flere ide koblinger på maskina. da alle er tatt av cdrom/brenner osv osv. Hva mener dere? scsi oppsett (for morro skyld) eller en ide disk og en ata100 kontroller? Jeg driver ikke med videoredigering eller.no Bare lek og morro, spill, ripping, brenning, osv. Vil jeg merke noe forskjell? Scsi systemet kan jeg jo ta med til neste maskin osv. engang i fremtiden...er scsi fremtidsrettet? eller vil det forsvinne? Noen som har peil? ______________ Asus P4T-E 1,9ghz p4 256mb rambus 90gig disk gf2 ultra osv. Lenke til kommentar
Arpy Skrevet 18. desember 2001 Del Skrevet 18. desember 2001 Kan gi deg et subjektivt tips. Glem SCSI og bruk heller litt mere på IDE-devices, eller spar penga. Solgte nettopp mitt Adaptec ASC-29160 kontrollerkort, med IBM 36LZX disk drive med LVD-kabel og aktiv terminator, samt Plextor brenner, cdrom og en pioneer dvd-rom. Hvorfor? Kanskje andre kan komme med innspill, men jeg føler jeg ikke trenger det. Hastigheten er ikke bedre lenger. Mye mere bråk. Ekstra konfigurasjon (gjerne bootproblemer dersom du har mange diskkontrollere). To kjappe ATA disker i raid og en plexwriter 24x/10x/40x er like greit. Med forbehold om spesielle behov, naturlivis (som videoredigering m.m). Lenke til kommentar
Ardie Skrevet 18. desember 2001 Del Skrevet 18. desember 2001 Jeg er enig med Cubic. For ditt bruk ville jeg ha droppet SCSI, fordi SCSI (særlig diskene) er mye mye dyrere enn IDE. Mitt råd er: kjøp en ATA100/ATA133 kontroller og kjøp deg et par store disker. Lenke til kommentar
erikstein Skrevet 18. desember 2001 Forfatter Del Skrevet 18. desember 2001 Jaja...jeg gir meg jeg:D bøyer meg i støvet... Får vel velge meg litt ide og noe ram osv istede.. Takker for hjelpen:=) Lenke til kommentar
Senitel Skrevet 19. desember 2001 Del Skrevet 19. desember 2001 hei.. ehh.. jeg er litt newbie på dette.. Hva er en ATA100 kontroller?? Er Scsi mye bedre/raskere? takk... Senitel Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå