Gå til innhold

Importer AVI til Pinnacle 9 Pro?

Anbefalte innlegg

Hei jeg har netopp kjøpt meg pinnacle 9 Studio Plus og synes det er en del funksjoner som burde være inkludert i prisen.

Men det jeg lurer på er hvordan kan jeg på best måte importere mine avi filer på datamaskinen over til Pinnacle?

Jeg tar en del filmer med photoapperatet mitt og ønsker ofte å blande inn noen av de filene i filmene jeg lager på pinnacle.

Er dette mulig på noen måte?

Endret av lordpanser
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Kva slags fotoapparat? Dersom det er eit Canon-kamera kan du prøve å installere ein MJPEG-codec som denne. Det fungerer då i enkelte andre program, men eg kan ikkje garantere at det fungerer i Studio.

7630254[/snapback]

Jeg har et nikon coolpix p2?

Plugger jeg cameraet inn i PCèn og laster det direkte fra cameraet eller kan jeg da også laste opp filmer direkte fra min datamaskin?

Lenke til kommentar

Forresten, eg misforstod deg litt. Det er fullt mogeleg å bruke filer som ligg på harddisken i prosjekt i Studio. Det du gjer er å trykke på denne knappen:

post-21406-1167795248_thumb.png

Filene overfører du frå kamera på vanleg måte, og importerer slik.

Når det er sagt, so er det ikkje sikkert at Studio støtter filene frå kameraet ditt, og då må du i so fall konvertere dei. Kameraet ditt lager QuickTime-filer i følge DPReview, og Rad Video Tools kan konvertere dei til eit meir eigna format. Framgangsmåte finn du eit stykke ned på denne sida.

Redigert: Forresten, kvifor har du kjøpt Studio 9, når den nyaste versjonen er 10.5?

Redigert igjen: Fjerna eit avsnitt og erstatta med mykje færre, og meir nøyaktige ord.

Endret av incanus
Lenke til kommentar

Jeg sliter også med å få overført .avi filer til Pinnacle Studio (versjon 10.7 riktignok)

Må man virkelig konvertere til andre format for å få brukt .avi filer i pinnacle?

Må kjøpe en tillegspakke for å bruke .avi filer der det ut til.

Og hvilke program annbefales til å konvertere til andre format?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...