Rambo82 Skrevet 2. januar 2007 Del Skrevet 2. januar 2007 Satt og spillte litt battlefield 2 her før i kveld og så kom dette plutselig opp på skjermen mens jeg spillte. Uansett hvor jeg bevegde meg så kom dette merkelige greiene opp. Føltes science fiction ..hehe. hva er det for noe? Det gikk vekk da jeg gikk ut i windows og inn igjen i spillet. Trodde først det var temperaturen på skjermkortet. men den var kun på usle 38c etter en times spilling.. Aldri opplevd dette før... noen som kansje vet ,eller kan tro hva det er? Lenke til kommentar
Inaktiv bruker 2 Skrevet 2. januar 2007 Del Skrevet 2. januar 2007 Pleier å være artifacts pga temperatur, rart. Det kan også oppstå hvis du har klokket kortet ditt, har du? Lenke til kommentar
Rambo82 Skrevet 2. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 2. januar 2007 Pleier å være artifacts pga temperatur, rart. Det kan også oppstå hvis du har klokket kortet ditt, har du? 7630227[/snapback] ja klokket til 620/1700 mot 610/1600 originalt.. Skrudde det ned og så ikke noe mer til dette.. Men rart siden jeg har skjært hull i kabinett med vifte som suger ut den varme luften fra kortet.. Var som sagt bare 38c og så.. Lenke til kommentar
fredblic Skrevet 2. januar 2007 Del Skrevet 2. januar 2007 (endret) det der se ut som artifacts. det kan komme av for høy temp på skjermkort eller at det er ødelagt. hvilket skjermkort har du? EDIT: dumt spørsmål det ser ut som du kan ha overklokka det, m i right? isåfall prøv å skru litt ned på gpu og minne og se hva som skjer. Endret 2. januar 2007 av fredblic Lenke til kommentar
Rambo82 Skrevet 2. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 2. januar 2007 det der se ut som artifacts. det kan komme av for høy temp på skjermkort eller at det er ødelagt. hvilket skjermkort har du? 7630242[/snapback] xfx geforce 7950gt 512mb heatpipe(Står i signaturen min) Men har montert vifte og skjært hull i kabinettdøren,slik at luften blir sugd ut Temperaturen er IKKE for høy med 38c iallefall Kjørte spillet med 1600x1200 med alt på fullt da.. Lenke til kommentar
pizzafordi Skrevet 2. januar 2007 Del Skrevet 2. januar 2007 du må prøve å kjøle baksiden av kortet, "ic" voltregulator, plast knotter som blir veldig varme med voltmodding. hadde et 7900gt som ble ødelagt, muligens produksjonsfeil. Ble verre og verre. Sett på en kobber ribbe og 2x2 og en 40/60mm vifte, skru fast med 1 skrue. kjenn deg fram hvor det blir varmest så vet du hvor. Lenke til kommentar
Rambo82 Skrevet 2. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 2. januar 2007 det der se ut som artifacts. det kan komme av for høy temp på skjermkort eller at det er ødelagt. hvilket skjermkort har du? EDIT: dumt spørsmål det ser ut som du kan ha overklokka det, m i right? isåfall prøv å skru litt ned på gpu og minne og se hva som skjer. 7630242[/snapback] tipper det ikke er ødelagt etter 2uker iallefall.. funker helt ok på cs:source.. men er sikkert som du sier at overklokkingen kan ha skylden ja.. Lenke til kommentar
tobbesen Skrevet 2. januar 2007 Del Skrevet 2. januar 2007 det er ikke bare tempraturer som bestemmer overklokking... du må ha et klokkevennlig kort også, som ikke gir artifacts... hver gang du klokker bør du ta en stress test for å sjekke etter artifacts Lenke til kommentar
Rambo82 Skrevet 2. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 2. januar 2007 det er ikke bare tempraturer som bestemmer overklokking... du må ha et klokkevennlig kort også, som ikke gir artifacts... hver gang du klokker bør du ta en stress test for å sjekke etter artifacts 7630342[/snapback] testet det mange ganger med 3d mark 05 og 06. tok minne opp til 1800 og startet 3d mark ,da kom det masse grønne matrix streker ,og jeg måtte restarte . Kom fram til at 620/1700 gikk greit.. kun dette spillet jeg merket noe ,alle andre spill er ok. Lenke til kommentar
tobbesen Skrevet 2. januar 2007 Del Skrevet 2. januar 2007 (endret) du kan f.eks bruke ati-tool (de støttter nvidia i de siste beta versjonene) der er det en artifact test, den fant d uten at jeg la merke til noget bf2 er ganske fullt av bugs.. du har siste patch osv? eller skjedde det rett etter du patcha, eller lastet ned nye drivere eller noe? Endret 3. januar 2007 av tobbesen Lenke til kommentar
Gjest Slettet-qfohT7 Skrevet 3. januar 2007 Del Skrevet 3. januar 2007 hadde noe lignende jeg også i battlefield en gang. begynnte ganske rolig og ble værre og værre. hadde ikke overklokka, men tror kanskje temperaturen var ganske høy. gikk nå en mnd så takket kortet for seg (6800 GT) Lenke til kommentar
tiller Skrevet 3. januar 2007 Del Skrevet 3. januar 2007 Den vifta... kan du vel bare fjerne. Eller? Hadde den noe for seg - testet før/etter? Er det ikke store hull på hver side - da blir det jo ingen effekt? Har du bilder inninfra - syns alltid det er gøy å se "noe nytt" Lenke til kommentar
pizzafordi Skrevet 3. januar 2007 Del Skrevet 3. januar 2007 Den vifta... kan du vel bare fjerne. Eller? Hadde den noe for seg - testet før/etter? Er det ikke store hull på hver side - da blir det jo ingen effekt? Har du bilder inninfra - syns alltid det er gøy å se "noe nytt" 7630509[/snapback] vifta kjøler vel baksiden av kortet, ic strømregulatorer som blir varme av oc, spesielt voltmodding sånn jeg har forstått det. husk mange 7900gt kort var feilproduserte og ga artifacts veldig tidlig, muligens det gjelder for en del 7950gt iallefall hvis de har samme kjerne, du får vel sende mail og nevne dette. uansett bytt driver, vent og se om det blir verre. fortel aldri at du tweaket det, har du voltmoddet det? bf2 gir også artifacts noen plasser uansett Lenke til kommentar
Rambo82 Skrevet 3. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2007 Den vifta... kan du vel bare fjerne. Eller? Hadde den noe for seg - testet før/etter? Er det ikke store hull på hver side - da blir det jo ingen effekt? Har du bilder inninfra - syns alltid det er gøy å se "noe nytt" 7630509[/snapback] vifta kjøler vel baksiden av kortet, ic strømregulatorer som blir varme av oc, spesielt voltmodding sånn jeg har forstått det. husk mange 7900gt kort var feilproduserte og ga artifacts veldig tidlig, muligens det gjelder for en del 7950gt iallefall hvis de har samme kjerne, du får vel sende mail og nevne dette. uansett bytt driver, vent og se om det blir verre. fortel aldri at du tweaket det, har du voltmoddet det? bf2 gir også artifacts noen plasser uansett 7630638[/snapback] ikke voltmoddet, tror ikke det er samme gpu som 7900 serien. tror ikke dette vil være noe problem egentlig.. får se fremover og om det kommer igjen.. spillte en time etter at dette skjedde, uten at det skjedde noe mer så.. har stillt kortet tilbake til originalt iallefall.. er ikke dette passe bra overklokket fra fabrikk også? Lenke til kommentar
magnulf Skrevet 3. januar 2007 Del Skrevet 3. januar 2007 Still alt tilbake sånn som det skal være og send det inn med unskyldning: Det bare slutta å virke Lenke til kommentar
Rikkely Skrevet 3. januar 2007 Del Skrevet 3. januar 2007 Artifacts trenger ikke å ha noe med temp. å gjøre. Om du har klokket minne for høyt vil du oppleve artifacts. Lenke til kommentar
Rambo82 Skrevet 3. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2007 Den vifta... kan du vel bare fjerne. Eller? Hadde den noe for seg - testet før/etter? Er det ikke store hull på hver side - da blir det jo ingen effekt? Har du bilder inninfra - syns alltid det er gøy å se "noe nytt" 7630509[/snapback] temperaturen er nå på 30-33c idle, før var den 44-50c. Så hjalp godt på.. inne i kabinettet er det 30c,cpu 40c og harddisk 41c. Kan se om jeg har noen bilder i morgen... Lenke til kommentar
Rambo82 Skrevet 3. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2007 Artifacts trenger ikke å ha noe med temp. å gjøre. Om du har klokket minne for høyt vil du oppleve artifacts. 7630702[/snapback] ja. tålte ikke mye på kjernen iallefall før det klikket.. og med 1800mhz på minne klikket alt.. hehe.. tror jeg bare har det originalt.. Men synes det er så rart at det har tålt counterstrike source, gtr2, age of empires 3 ,silent hunter 3,toca rd3, og bf2142, med alt på fullt. Eneste spillet jeg har merket tull med utenom er rainbow six: vegas. Da ble det svart skjerm etter en stund,men spillet "var igang" ,skrudde så ned litt grafikk og da funket spillet igjen helt fint igjen.. Lenke til kommentar
pizzafordi Skrevet 3. januar 2007 Del Skrevet 3. januar 2007 Artifacts trenger ikke å ha noe med temp. å gjøre. Om du har klokket minne for høyt vil du oppleve artifacts. 7630702[/snapback] ja. tålte ikke mye på kjernen iallefall før det klikket.. og med 1800mhz på minne klikket alt.. hehe.. tror jeg bare har det originalt.. Men synes det er så rart at det har tålt counterstrike source, gtr2, age of empires 3 ,silent hunter 3,toca rd3, og bf2142, med alt på fullt. Eneste spillet jeg har merket tull med utenom er rainbow six: vegas. Da ble det svart skjerm etter en stund,men spillet "var igang" ,skrudde så ned litt grafikk og da funket spillet igjen helt fint igjen.. 7630731[/snapback] tror en skal være mest forsiktig med rammen. Lenke til kommentar
Rambo82 Skrevet 3. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2007 Den vifta... kan du vel bare fjerne. Eller? Hadde den noe for seg - testet før/etter? Er det ikke store hull på hver side - da blir det jo ingen effekt? Har du bilder inninfra - syns alltid det er gøy å se "noe nytt" 7630509[/snapback] Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå