Gå til innhold

Hakker spill med Core 2 Duo?

svas

Anbefalte innlegg

Siterer en fra et annet forum:

(...)

Rart med det.... But thats life, slik som Core2 folket opplever hakking og lagg på spill.

Gjør Core 2 Duo at spill hakker?

Skal kjøpe meg bærbar nå og vil egentlig ha Core 2 Duo, men om det laggerog hakker er jeg plutselig usikker?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Siterer en fra et annet forum:
(...)

Rart med det.... But thats life, slik som Core2 folket opplever hakking og lagg på spill.

Gjør Core 2 Duo at spill hakker?

Skal kjøpe meg bærbar nå og vil egentlig ha Core 2 Duo, men om det laggerog hakker er jeg plutselig usikker?

7630198[/snapback]

Nei, Core 2 "hakker" ikke. Derimot "hakker" Athlon X2 i mange spill dersom man ikke installerer AMDs patch for dette problemet, eller sette affinitet til en enkelt kjerne.

CoolDuckie

Lenke til kommentar

Sikkert en myte som har oppstått i ett eller annet AMD forum :)

Det er vel neppe CPUen som gjør at enkelte kan oppleve hakking, skjermkort er nevnt, treige HDer, dårlig minne(?), hovedkort(f.eks problemer med drivere) og andre kompatibilitetsproblemer. C2D er vel regnet som den beste CPUen for spilling i øyeblikket og dersom du ikke er maks uheldig med oppsettet, så bør du ikke få hakking. Nå har det alltid vært slik at enkelte kombinasjoner av HK, CPU, Skjermkort og Minne kan forårsake problemer, men historisk så har ikke dette vært ett like stort problem med Intel Chipsett som med nVidia og VIA chipsett. F.eks var vel de første Athlon 64 systemene relativt sensitive mht minnevalg.

En bra måte å unngå problemer med kompatibilitet er å holde seg unna de aller billigste HKene og velge HK fra produsenter som er ivrige med å oppdatere BIOS, f.eks Asus. Både ATI og nVidia har blitt bra med drivere til skjermkort(for noen år siden var ATI en sinker), men jeg holder fremdeles en knapp på nVidia. For inntill 1 år siden bygde jeg alle systemene mine med ATI kort pga jeg likte TV-ut funksjonen til ATI bedre, nå bruker jeg nesten ikke det lenge og har gått over til nVidia. Og jeg synes nok at nVidia driverne virker noe bedre og nVidia har utviklet TV-ut funksjonen i de 7 årene jeg brukte ATI :) Vil faktisk si at TV-ut funksjonen på de siste nVidia kortet mitt er bedre enn på det siste ATI kortet mitt, nå er ikke disse samme "generasjon" da, så.....

Endret av kindings
Lenke til kommentar
Mange som har fått levert C2D'n sin med bøyd IHS...

7632115[/snapback]

Det har jeg aldri hørt om. Det jeg HAR hørt om er at noen har fått hovedkort, hvor låseklemmen til prosessoren er bøyd. Og det er jo ikke prosessorens skyld...

Lenke til kommentar
Funka her iaf. Ned 8-9 grader på idletemp :) Men fremdeles er selve IHS'en på C2D'en skev... :(

6910877[/snapback]

Fant en i farta, men har da hørt om fler!

Jeg har også lest at det er mange som har planslipt IHS'en for å fikse dette...

EDIT: Leif

Endret av Intern
Lenke til kommentar

Skjermkort har mest å si vedrørende framerate i spill. Det er et faktum, ingen kan komme unna det.

Men selvfølgelig gjelder det å ha en "gjennomført stil" i systemet. Hjelper lite med CPU fra 90-tallet og 8800GTX, trodde alle anså dette som en selvfølge. Hjelper lite med Ferrari når du har en gammel 60CCM som motor? :innocent:

Angående hakking/stuttering blir det nevnt harddisk og ram som den største flaskehalsen, her må jeg si meg helt enig - 1GB holder rett og slett ikke lengre. Harddisk-ytelsen på vanlige 500GB harddisker blir for dårlig når store filer skal lastes inn og ut, mer eller mindre ganske ofte.

Med en hardcore OC på 1kjerne CPU klarer jeg å få fint samme framerate så alle disse "entusiastene" med C2D :) Og da snakker jeg high-end GFX til 3000kr+. Med bare én kjerne på CPU er det stort sett bare programmer/spill med støtte for dual-core som kan få reduserte loadetider på områder, pga de kan rekne fortere, men vi snakker ikke fps :)

Endret av warneck
Lenke til kommentar
Sikkert en myte som har oppstått i ett eller annet AMD forum :)

Det er vel neppe CPUen som gjør at enkelte kan oppleve hakking,..

Dette er ingen myte. AMD har laget en driver som spesifikt skal løse dette problemet, se her (dual core optimizer):

http://www.amd.com/gb-uk/Processors/Techni...1_13118,00.html

Se også her for mer om problemet: http://www.madshrimps.be/vbulletin/showthread.php?t=20136

Jeg selv både et X2 4200+ og et Core 2 E6600 system, og i flere spill måtte jeg sette affinitiet manuelt før AMDs gav ut denne "dual core optimizer" driveren. F.eks i alle IL2 Sturmovik spillene.

Core 2 har ikke dette problemet.

CoolDuckie

Lenke til kommentar
Eneste problemet med C2D er vel IHS'en...!

7632057[/snapback]

Hentet fra tråden: Er din Core 2 varmere enn forventet? Mulig løsning

"Mange er overrasket over hvor varm Core 2 er. Festerammen til CPU på en del 775 kort er for stram og noen ganger buet. Dette presset er så hardt at IHS på CPU'n blir bøyd, og man får dårlig kjøling."

Mvh

Bent

7632362[/snapback]

Ja, det er hentet der ifra! Men jeg vet ikke om du leste: "Men fremdeles er selve IHS'en på C2D'en skev..."

Endret av Intern
Lenke til kommentar
Tvert i mot! I spill som WoW opplevde jeg det motsatte da jeg byttet fra AMD X2 til Core 2 Duo...

7631836[/snapback]

dette er en feil som er fikset i neste patch (wow 2.02), men en kan omgå feilen med å sette affinity til kun 1 cpu i task manager om ikke jeg husker helt feil....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...