CruellaDeVille Skrevet 2. januar 2007 Del Skrevet 2. januar 2007 Jeg har en blogg med utf-8 som charset. Jeg forsøker å redde æ, ø og å på veien ved hjelp av htmlspecialchars, men det funker ikke. Har også forsøkt htmlentities. Noen gode forslag? Lenke til kommentar
kimla Skrevet 2. januar 2007 Del Skrevet 2. januar 2007 Jeg bruker ISO-8859-1, da pleier det å funke så fint så Lenke til kommentar
Ernie Skrevet 2. januar 2007 Del Skrevet 2. januar 2007 (endret) Det er mulig det du får fra databasen er iso-8859-1, spesielt hvis det er snakk om mysql. Prøv å kjør SET NAMES 'utf8' rett etter du har koblet til og se om det hjelper. Jeg bruker ISO-8859-1, da pleier det å funke så fint så 7630258[/snapback] Nå er iso-8859-1 et relativt utdatert tegnsett. Litt enklere å forholde seg til et tegnsett i stedet for ørten Endret 2. januar 2007 av Ernie Lenke til kommentar
magicgunnar Skrevet 3. januar 2007 Del Skrevet 3. januar 2007 Har du forsøkt utf8_decode? Hvis du får to rare tegn i stedet for æ, ø og å kan du forsøke dette. En gang brukte jeg ved en feil utf8_encode, som er det motsatte, på noe som allerede var utf8. Skjønte ikke hva som var problemet helt til jeg tok utf8_decode to ganger på dataene mine, da ble æ, ø og å normale. Men det peneste er kanskje å holde seg til utf8 hvis du klarer det. Lenke til kommentar
allyse Skrevet 3. januar 2007 Del Skrevet 3. januar 2007 UTF funker upåklagelig hvis du tar noen forhåndsregler. 1. For mysql må set names brukes 2. Husk å lagre fila som utf-8, ikke som iso-xxxx-x 3. Ellers decode/encode etter behov. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå