tommy_89 Skrevet 11. januar 2007 Del Skrevet 11. januar 2007 Mozze: DD-WRT Micro fungerer på WRT54G v5 Lenke til kommentar
OnetroM Skrevet 12. januar 2007 Del Skrevet 12. januar 2007 Mozze: DD-WRT Micro fungerer på WRT54G v5 7702411[/snapback] Trodde jeg skulle se lyset i tunnellen her nå, men HW-støtten for DD-WRT Micro funker visst kun på følgende: Linksys WRT54GS 1.0 CGN0xxx or CGN1xxx Linksys WRT54GS 1.1 CGN2xxx Linksys WRT54GS 2.0 CGN3xxx Linksys WRT54GS 2.1 CGN4xxx Linksys WRT54GS 3.0 CGN5xxx Linksys WRT54GS 4.0 CGN6xxx Her kommer desverre ikke 5.1 opp.. Noen andre forslag? Lenke til kommentar
Mammuten Skrevet 12. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 12. januar 2007 Denna er jo WRT54GL da. Hva vil det gjøre for godt å oppgradere/datere firmware'en på routeren? Funker fjell her nå.. Lenke til kommentar
OnetroM Skrevet 12. januar 2007 Del Skrevet 12. januar 2007 Hvis du har GL så er du i mål, den kan også bruke flere 3.parts firmware. Noen har et enklere grensesnitt, andre har et hav av avanserte muligheter. Det enese jeg har lært av min er at: Funker'n så ikke rør! Lenke til kommentar
Mammuten Skrevet 13. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2007 Har jeg også lært, etter utallige mislykkede forsøk på alt mulig.. Lenke til kommentar
Muffinman Skrevet 13. januar 2007 Del Skrevet 13. januar 2007 (endret) Et spørsmål til de som har forsket litt med dd-wrt på denne ruteren; i mange artikler ser det ut som om nevnte firmware er gratis, mens på sidene til dd-wrt er det en butikk hvor man kan kjøpe aktiviseringskoder. Noen som kan forklare meg hva jeg må forholde meg til som privatbruker som skal legge inn på kun en ruter? Og et til; for min del er det trafficshaping som er den viktigste funksjonen. Er denne funksjonen identisk på hyperwrt, dd-wrt og tomato? Da tenker jeg ikke på brukergrensesnittet, men hvor effektiv den er. EDIT: Da var boksen ankommet. Får finne ut selv da. Endret 13. januar 2007 av Muffinman Lenke til kommentar
Muffinman Skrevet 13. januar 2007 Del Skrevet 13. januar 2007 Tillater meg en liten ureglementert bump for å gi noen tilbakemeldinger på ruteren. Fyrte opp og så at den virket, flashet deretter dd-wrt mini før jeg la inn fullversjonen. Konfigurerte den med 128-bits WEP,mac-filtrering og wds-bridget den med en Asus WL500G samt et WL300G. QOS fungerer strålende, og ip-telefon, surfing og diverse annet fungerer 100% selv om jeg provoserer linja med DC og torrents samtidig på full guffe. Har gitt DC litt høyere prioritet enn BT, og ser at så godt som all båndbredde tas fra BT ved UL/DL i DC. Alt fungerte på første forsøk, og denne ruteren er vel verdt pengene. Skal prøve en runde BF2 i kveld og se hvordan QOS-funksjonen takler det. Lenke til kommentar
tommy_89 Skrevet 14. januar 2007 Del Skrevet 14. januar 2007 Bare jeg som synes at QoS funksjonen fungerer for dårlig? Holder ikke til å senke hastigheten tilstrekkelig på BT til at IP-telefon fungerer bra... Lenke til kommentar
Muffinman Skrevet 14. januar 2007 Del Skrevet 14. januar 2007 Bruker du DD-WRT? Jeg har satt BT til laveste prioritet, bulk. SIP står på høyeste, premium. Jeg har ikke begrenset hastigheten på noe, bortsett fra å legge inn 90% av up/download i routeren. Du kan lese litt om QOS i DD-WRT her. Lenke til kommentar
chritigu Skrevet 14. januar 2007 Del Skrevet 14. januar 2007 Har hatt denne ruteren i ca 1/2år nå, og er godt fornøyd, faktiskt den beste og mest stabile jeg har hatt. Allikevel: Jeg bor i blokk med flere trådløse nettverk i nærheten, og dette (tror jeg da) fører til at jeg innimellom mister kontakten med mitt nettverk og opplever lave hastigheter. Jeg har original FW. Spørsmål: Vil f.eks. DD-WRT kunne øke stabiliteten når andre nettverk skaper problemer? Lenke til kommentar
Muffinman Skrevet 14. januar 2007 Del Skrevet 14. januar 2007 Du bør kanskje ta en liten sniffings med Netstumbler for å sjekke hvilke kanaler de andre nettverkene bruker, deretter setter du din egen ruter til å ligge så langt unna de andre som mulig. Helst 3 kanaler eller mer unna. Med DD-WRT kan du også justere opp sendestyrken i Linksys`en, men husk at du også kan skape dårligere forhold om du øker for mye. Du kan også lage problemer for de andre nettverkene på den måten. Ellers kan det muligens lønne seg å eksperimentere med plasseringen til enheten samt justere på antennene. Ofte kan små justeringer gi store utslag inne i et hus eller leilighet. Og om du vil beholde original firmware; sjekk hos Linksys om det er kommet nye versjoner. Det er vel den vanligste framgangsmåten når man vil løse problemer, uansett merke. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå