Mammuten Skrevet 2. januar 2007 Del Skrevet 2. januar 2007 Linksys Wireless-G Broadband Router 54 Mbps 802.11g, WPA, QoS, 4P switch, Linux http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=314078&cks=WYO Er den noe tess? Skal ha 3 x bærbar pc på den, pluss 2 x stasjonære pc'er. Bruker somregel bare 1 eller 2 stasjonære, og en bærbar i ny og ne. Men hvordan er det trådløse systemet? Er det bra? Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 2. januar 2007 Del Skrevet 2. januar 2007 Den er en av de beste 54Mbit routerne du får. Skal du ha noe bedre dekning må du over på MIMO. Lenke til kommentar
Mammuten Skrevet 2. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 2. januar 2007 Ok. Takk for raskt svar. Bestille en slik i morgen da Lenke til kommentar
lurerpaa Skrevet 2. januar 2007 Del Skrevet 2. januar 2007 (endret) Har en selv, den er konge med modifisert openwrt firmware http://www.thibor.co.uk/#downloads Endret 2. januar 2007 av lurerpaa Lenke til kommentar
9hdoksaet4 Skrevet 2. januar 2007 Del Skrevet 2. januar 2007 Det bør du gjøre, for det er som sagt en av de beste ruterne som finnes. Har en selv, og kommer til å kjøpe en helt make hvis den ikke fungerer lenger. Min har hatt en oppetid på et år i disse tider. Lenke til kommentar
Mammuten Skrevet 2. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 2. januar 2007 hvordan PCMCIA kort burde jeg bruke? Lenke til kommentar
DementedAlbino Skrevet 2. januar 2007 Del Skrevet 2. januar 2007 Har denne mulighet for å prioritere trafikk? Feks slik at om mitt ip-telefoni adapter er i bruk så reduseres hastigheten på de andre portene? Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 3. januar 2007 Del Skrevet 3. januar 2007 hvordan PCMCIA kort burde jeg bruke? 7630230[/snapback] Hvilket= http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=306153 Har denne mulighet for å prioritere trafikk? Feks slik at om mitt ip-telefoni adapter er i bruk så reduseres hastigheten på de andre portene? 7630249[/snapback] Den har QoS med hyperwrt, dd-wrt og tomato firmware. Jeg vet ikke om orginalfirmwaren støtter dette. Lenke til kommentar
Luminoth Skrevet 3. januar 2007 Del Skrevet 3. januar 2007 Vil denne funke bra til å få Nintendo Wii på nettet? Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 3. januar 2007 Del Skrevet 3. januar 2007 Kan ikke finne ut at folk har trøbbel med wii og routeren. Det eneste spesielle er at wii bruker 11Mbit trådløst slik at man bør sette routeren i mixed (11b/g) eller i ren 11b om man ikke har annet trådløsutstyr. Men dette gjelder selvsagt for alle routere. Lenke til kommentar
Luminoth Skrevet 3. januar 2007 Del Skrevet 3. januar 2007 Takker, kanskje jeg bestiller imorgen. Lenke til kommentar
Mammuten Skrevet 3. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2007 hvordan PCMCIA kort burde jeg bruke? 7630230[/snapback] Hvilket= http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=306153 7630517[/snapback] Det ble denne http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=319382 Tror den fungerer greit, det er bare mamma som skal bruke den der. Jeg tror det er innebygd i den pc'en som jeg får meg. Hvis ikke, tror jeg at jeg får kjøpt et Jensen Longrange-kort av en kompis. Lenke til kommentar
lurerpaa Skrevet 3. januar 2007 Del Skrevet 3. januar 2007 Vil denne funke bra til å få Nintendo Wii på nettet? 7630611[/snapback] Funker iallefall supert med min Wii, men måtte av en eller annen grunn bytte fra Channel 6 til Channel 13 (2,472 GHz) (kjører firmware: HyperWRT G Thibor15c). Bruker WPA Personal TKIP kryptering på det trådløse nettet som Wii også støtter. Årsaken til at jeg måtte bytte Channel er kanskje kolliderende trådløse nett hos naboer omkring meg ? Routeren står i kjelleren og Wii står oppe på stua > 15 m unna med 2 vegger og etasjeskille(tak) mellom enhetene. Lenke til kommentar
Luminoth Skrevet 6. januar 2007 Del Skrevet 6. januar 2007 Ok, da tror jeg at jeg bestiller denne. Men er det noen som kan anbefale ett PCI kort som fungerer bra med denne routeren? Har ikke noen som helst erfaring med routere og kort som passer sammen Lenke til kommentar
Mark Magnus Skrevet 6. januar 2007 Del Skrevet 6. januar 2007 kan denne brukes til nextgentel adsl2+ pppoa? Lenke til kommentar
Tankakern Skrevet 6. januar 2007 Del Skrevet 6. januar 2007 kan denne brukes til nextgentel adsl2+ pppoa? 7654838[/snapback] Ta en titt i denne threaden: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=639355 WRT54GL skal ha gode PPTP-muligheter med vanlig firmware også. Grunnen til at det skal mye til å få tak i en bedre ruter til samme pris, er at Linksys har gjort firmwaren Open Source, så det er utviklet veldig mange forskjellige firmware-løsninger til den. Lenke til kommentar
Muffinman Skrevet 6. januar 2007 Del Skrevet 6. januar 2007 (endret) Vurderer sterkt å skaffe en slik før de forsvinner. Men jeg er ørlite grann skeptisk på grunn av at en har skrevet følgende hos Komplett: Styr unna WRT GS ver.5 og nyere, samt GL v7.0 disse er flash og minne strippet og kjører linksys VxWork. Noen som vet om jeg risikerer å ende opp med V7.0 om jeg kjøper denne? Noen som har fått sin som kan svare? Endret 6. januar 2007 av Muffinman Lenke til kommentar
un0kai Skrevet 6. januar 2007 Del Skrevet 6. januar 2007 Den som er på komplett er GL varianten, og den skla funke helt fint. GS og G variantene bør du imidlertid styre unna om jeg har forstått det rett Lenke til kommentar
Muffinman Skrevet 6. januar 2007 Del Skrevet 6. januar 2007 (endret) Tenker jeg går for denne da. Venter en time eller to i tilfelle det kommer flere innspill i tråden. EDIT: Masse bra info om disse samt firmware her. EDIT2: Artikkel fra 2004 Endret 6. januar 2007 av Muffinman Lenke til kommentar
Luminoth Skrevet 6. januar 2007 Del Skrevet 6. januar 2007 Ingen som vet om et bra PCI kort som fungerer bra med denne routeren? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå