Gå til innhold

Oppgradere pc, prøve intel

Anbefalte innlegg

Etter mange år med amd har jeg nå lyst til å prøve intel.

Har tenkt på E6600. Sliter litt med hvilket hovedkort jeg skal velge. Bruker Dfi nå, og er veldig godt fornøyd med det. Nå står valget mellom Dfi INFINITY 975X/G eller Asus P5B DLX/WIFI-AP. P5B har visst et nyere chipset så vidt jeg har forstått, mens Dfi sitt kort er litt billigere. Ellers ser det ut til at de støtter nøyaktig det samme. Skal kanskje prøve å klokke litt, men kommer ikke til å bli ekstremt. Hvilket burde jeg satse på?

For ram satser jeg på OCZ DDR2 2048MB Platinum XTC Dual Ch.

Høres det greit ut? eller er det noen som vet at noe her ikke går godt sammen?

Vurderer også å selge mitt gamle hk, cpu og skjermkort.

Det er et DFI Lanparty NF4 SLI-D hovedkort, amd 3000 "venice" 939, og et Sapphire 850xt. Er det noe å hente? Hvis ikke gir jeg det heller bort til en venninne.

Edit: glemte å ta med ram'en som sitter i det gamle systemet. OCZ 1024MB Dual Channel Platinum Ed. R-2

Endret av snufft
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg kjøpte akkurat samme pakka du ha tenkt på. E6600 med Asus P5B, 2048 OCZ DDR2 Gold, Radeon X1600Pro, og 2x250GB SATA2 disker. Anbefaler det meste untatt Asus P5B hovedkortet. Det fungerer veldig bra, men har noen ufattelig upraktiske løsninger for å kjøre SATA-RAID. Hvis du har planer om dette ville jeg valgt et annet hovedkort. I tillegg investerte jeg kjapt i en Zalman 9500LED CPU-vifte ettersom originalvifta til E6600en var både bråkete og ga høye temperaturer. Helt klart en investering verdt kronene fra starten.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...