Beatnut Skrevet 2. januar 2007 Del Skrevet 2. januar 2007 Jeg klarer ikke å starte min laptop med Windows Xp. Selvfølgelig kom laptop'en uten cd/dvd med gjenoppretting/systemdisk da man skal brenne det selv via ett back-up program første gang man starter opp. Det har selvfølgelig ikke jeg somlet meg til å gjøre. Under disk/filkontroll kommer det melding om at enten loggen eller en fil i mappen \SystemRoot\System32\Config\SOFTWARE er skadet eller ikke lar seg skrive til. Etter å ha gjennomført disk- og fil-kontroll og reskrevet ett par filer, går den rett til å dumpe system-minnet. Jeg har en annen Windows Xp-cd og har bootet via den. Der kan jeg velge mellom å installere på nytt eller reparere via Gjenopprettingskonsollen som i praksis viser seg å være DOS. Dermed er jeg logget inn via DOS på C:\Windows -mappen. Kan noen hjelpe meg til å komme meg videre herfra? Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 3. januar 2007 Del Skrevet 3. januar 2007 (endret) Det er kanskje like greitt å kjøre Repair Install. Les denne artikkelen: http://www.informationweek.com/windows/sho...cleID=189400897 Endret 3. januar 2007 av hårek Lenke til kommentar
Beatnut Skrevet 3. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2007 Det er kanskje like greitt å kjøre Repair Install. Les denne artikkelen:http://www.informationweek.com/windows/sho...cleID=189400897 7631744[/snapback] Skal sjekke ut den nå. Takker så langt. Lenke til kommentar
xanonymx Skrevet 3. januar 2007 Del Skrevet 3. januar 2007 Slå maskinen helt av og start den på nytt, ikke bare restart. Hadde nettopp et lignende problem. Jeg restartet den mange gangen men det hjalp ikke, så skrudde jeg den helt av og startet den opp igjen og så funket det. Er i vertfall hvert et forsøk. Lenke til kommentar
Beatnut Skrevet 3. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2007 Slå maskinen helt av og start den på nytt, ikke bare restart. Hadde nettopp et lignende problem. Jeg restartet den mange gangen men det hjalp ikke, så skrudde jeg den helt av og startet den opp igjen og så funket det. Er i vertfall hvert et forsøk. 7636753[/snapback] Det er prøvd. Tok ut batteriet til og med. Men takk uansett. Men nå har jeg funnet bruksanvisningen og det ser ut til at det er en reinstallasjonsfunsksjon i en skjult partisjon via bios. Driver å kopierer det jeg vil ta vare på nå ved hjelp av Ubuntu Live og en ekstern harddisk. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå