Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 3. januar 2007 Del Skrevet 3. januar 2007 Mye av nedlastingshastigheten komme jo ann på vertens linje, pågang etc. Personlig har jeg alldri hatt noe trøbbel med Utorrent. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 3. januar 2007 Del Skrevet 3. januar 2007 (endret) Azureus er det programmet som mange skryter av men som sluker ressurser. Jeg brukte dette + netlimiter en periode og da steg CPU bruken til himmels. Med utorrent så er det null problemer og den er sympatisk på alle måter. Endret 3. januar 2007 av la7dfa-com Lenke til kommentar
Leifen18 Skrevet 3. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2007 Azureus er umulig, selv om jeg likte det, da den ikke funker på Vistaen min, eller jeg får det i hvert fall ikke til :-P Får kompabilitetsproblemer. Har lastet ned Java også, men får det ikke til. Jeg liker også BitLord... Der får en mye grei informasjon, og så har jeg hørt rykter om at BitSpirit skal være bedre enn μTorrent? Men det er det jo ingen som har nevnt :-) Lenke til kommentar
MathHouse Skrevet 4. januar 2007 Del Skrevet 4. januar 2007 Hørt at uTorrent indekserer mere for å bruke minst mulig RAM. Over tid vil dette slite mere på hardisken. 7631055[/snapback] Har du noen kilder på dette? Lenke til kommentar
O.J Skrevet 4. januar 2007 Del Skrevet 4. januar 2007 Har du noen kilder på dette? 7638295[/snapback] Her Lenke til kommentar
Tordenflesk Skrevet 4. januar 2007 Del Skrevet 4. januar 2007 Så du fant det på selv altså? Eneste gangen uTorrent har slitt noe særlig på diskene har vært hvis uTorrent har blitt avsluttet ufrivillig og derfor må sjekke filene på nytt. Ellers er det stille fra diskene mine mesteparten av døgnet. Lenke til kommentar
Leifen18 Skrevet 4. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2007 Hmmm... Jeg har nå i hvert fall sjekket BitSpirit, og det synes jeg i hvert fall SÅ helt topp ut! Testet BitLord i går også, og jeg synes faktisk at den er bedre enn Azureus, BitTorrent, og BitComet Azureus har en helt forferdelig måte å vise diverse informasjon på, synes jeg. Nå har jeg ikke testa Micro-Torrent enda, men jeg tenkte jeg skulle prøve det etter hvert også, ettersom mesteparten her synes det er best Selv om, helt egentlig, så har det ikke så veldig mye å si hvor mye et slikt program bruker av ressurser... Enig i at det eksemplet som er vist her med Azureus stiller det litt i dårlig lys, men... Jeg er jo aller mest interessert i funksjonalitet, og praktiske løsninger, selv, ikke hvor mye ressurser det bruker... Det er akkurat som at jeg ikke tror det er noe særlig med folk som spiller C.S. 1.2, fordi det krever litt mindre ressurser? (Hvis dette er tilfelle da, noe jeg går ut ifra, siden det er bedre grafikk på 1.6 ) Dessuten har vel veldig mange også hoppet videre til feks Kan noen vennligst finne Source-verisjonen av et BitTorrent-program? Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 4. januar 2007 Del Skrevet 4. januar 2007 Er ingen storlaster, så uTorrent er alt jeg trenger. Lenke til kommentar
musicmixer04 Skrevet 4. januar 2007 Del Skrevet 4. januar 2007 hei har brukt azureus i et par år. men sliter med å få åpna trafikken gjennom de to ruterne jeg har nå. må man åpne noen porter på utorrent for å få maks hastighet, slik man må gjøre med azureus? hvis ikke frister det å bytte klient thanx Lenke til kommentar
O.J Skrevet 4. januar 2007 Del Skrevet 4. januar 2007 hei har brukt azureus i et par år. men sliter med å få åpna trafikken gjennom de to ruterne jeg har nå. må man åpne noen porter på utorrent for å få maks hastighet, slik man må gjøre med azureus? hvis ikke frister det å bytte klient thanx 7642056[/snapback] med mindre uTorrent har en innebygd funksjon for å hacke seg gjennom brannmuren i routeren din må du nok åpne porter i det programmet og. Lenke til kommentar
Kris R Skrevet 4. januar 2007 Del Skrevet 4. januar 2007 Er ingen storlaster, så uTorrent er alt jeg trenger. 7642016[/snapback] Dette kan faktisk interessere en del, så følg med! Til private trackere bruker jeg µTorrent. Den er rask, "lett" og har alt jeg trenger. Til public trackere bruker jeg derimot en skikkelig kul nyvinning, nemlig BitTyrant. BitTyrant er en custom versjon av Azureus, laget av forskere ved universitetet i Washington, som forbedrer nedlastingsytelsen på public trackere voldsomt(og som funker). Har økt hastigheten på public trackere med over 40% for meg(og vil kanskje for dere også). Hvis det ikke funker, og hastigheten ligger helt på bunnivå, selv med en godt seedet torrent, er det sannsynligvis noe i nettverket/brannmur som spiller inn. http://digg.com/software/BitTyrant_A_selfi...ves_performance Lenke til kommentar
Tordenflesk Skrevet 4. januar 2007 Del Skrevet 4. januar 2007 "BitTyrant er en custom versjon av Azureus" og der ble lysten min til å prøve det borte. Azureus er noe møkk. Lenke til kommentar
O.J Skrevet 4. januar 2007 Del Skrevet 4. januar 2007 (endret) Her er en artikkel om BitTyrant og BitThief. Link Yesterday, TorrentFreak alerted us to a new BitTorrent client with a "selfish" anti-social streak. BitTyrant, a project of the University of Washington's computer science department, is based on the code for Azureus 2.5. So, it's a cross-platform Java application -- that's good. What makes BitTyrant bad is that prioritizes your upload connections, favoring the peers that provide the best download speeds. You end up sharing more of the torrent with only the peers that give you the biggest chunks. The slower peers that aren't giving you as much data are choked and relegated to the bottom of the list. This velvet rope approach improves the client's download performance, and it probably doesn't do a lot to harm the distribution of a fileset within a massive swarm. But BitTyrant still rotten bananas, especially if people start to use it in large numbers. Håper ikke folk begynner å bruke sånt søppel. ødelegger meningen med BitTorrent. Endret 4. januar 2007 av O.J Lenke til kommentar
Tordenflesk Skrevet 4. januar 2007 Del Skrevet 4. januar 2007 Jaja, det var bare et spørsmål om tid før fake-share osv. kom til BT. Først var det kazaa, så var det DC++ og nå BT. Nei, skal man først bruke Bittorrent så får man faen meg være villig til å dele også. Uten det detter hele BT-konseptet fra hverandre. Lenke til kommentar
stoffix Skrevet 5. januar 2007 Del Skrevet 5. januar 2007 en av grunnene til at private trackere er positivt for delingen! Lenke til kommentar
Kris R Skrevet 12. januar 2007 Del Skrevet 12. januar 2007 Her er en artikkel om BitTyrant og BitThief. Link Yesterday, TorrentFreak alerted us to a new BitTorrent client with a "selfish" anti-social streak. BitTyrant, a project of the University of Washington's computer science department, is based on the code for Azureus 2.5. So, it's a cross-platform Java application -- that's good. What makes BitTyrant bad is that prioritizes your upload connections, favoring the peers that provide the best download speeds. You end up sharing more of the torrent with only the peers that give you the biggest chunks. The slower peers that aren't giving you as much data are choked and relegated to the bottom of the list. This velvet rope approach improves the client's download performance, and it probably doesn't do a lot to harm the distribution of a fileset within a massive swarm. But BitTyrant still rotten bananas, especially if people start to use it in large numbers. Håper ikke folk begynner å bruke sånt søppel. ødelegger meningen med BitTorrent. 7645995[/snapback] Og jeg som trodde på BitTyrants nettside's. Uansett bruker jeg nesten bare private trackere. Lenke til kommentar
kense Skrevet 13. januar 2007 Del Skrevet 13. januar 2007 Bruker BitComet, har prøvd mye annet, men synes denne funker upåklagelig. Lenke til kommentar
Didrik_AK Skrevet 13. januar 2007 Del Skrevet 13. januar 2007 Azureus bruker Java, men er beste noen sinne jeg har vært borti Lenke til kommentar
Reeve Skrevet 13. januar 2007 Del Skrevet 13. januar 2007 utorrent er veldig bra. Mange sier det er det beste Lenke til kommentar
deleder Skrevet 13. januar 2007 Del Skrevet 13. januar 2007 Jaja, det var bare et spørsmål om tid før fake-share osv. kom til BT. Først var det kazaa, så var det DC++ og nå BT. Nei, skal man først bruke Bittorrent så får man faen meg være villig til å dele også. Uten det detter hele BT-konseptet fra hverandre. 7646051[/snapback] Det har vel kommet for leeeeeenge siden, kort tid etter release av BT. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå