Ferist Skrevet 2. januar 2007 Del Skrevet 2. januar 2007 Nå har det seg slik at maskinen slo seg av ganske plutselig. Når jeg startet PC-en igjen stod det at temperaturen på skjermkortet var på 100 grader celcius, og fant ut at viften på skjermkortet hadde mistet festet sitt (ser ut som den bare han fast i spolen) og den holdt på å falle av skjermkortet. Så nå lurer jeg på hvordan viften egentlig henger fast på skjermkortet, om det er noen deler jeg må ha for å kunne feste det igjen, eller om jeg må sende inn skjermkortet til leverandøren (garanti). Vil helst ikke sende den inn til Komplett, da det tar ganske lang tid før jeg får maskinen tilbake. Så: - Hvordan skal jeg feste viften (er det noen skruer el.l) jeg har bruk for? - Kan jeg gjøre dette selv, eller må PC-en sendes inn til service? Er et NVIDIA GeForce 6600 GT skjermkort. Viften ligger på kortet, nesten som på dette: skjermkortet , inni en "boks" utpå. Trenger hjelp til dette hurtig må slå av maskinen nå, før den stiger opp til 100 grader igjen.. Lenke til kommentar
Rambo82 Skrevet 2. januar 2007 Del Skrevet 2. januar 2007 Skal du ha det på garanti, må du IKKE gjøre noe selv. men høre med der du kjøpte det, og evt. sende det i retur Lenke til kommentar
Dragzyer89 Skrevet 3. januar 2007 Del Skrevet 3. januar 2007 heisann, eg har akkurat samme skjermkort som deg, og har hatt av vifta osv mangen ganger, er ganske lett å få på plass igjen, meiner det bare er ein eller 2 skruer som må løsnes ( den boksen som er opp på vifta) så meiner eg at du bare kan dytte heile settet ned igjen på feste hullene . dette er så enkelt at hvis du ikkje har 10 tommeltotter, så greier du det, bare pass på å ikkje få noe dritt inn på gpuen/kjølepastaen osv. tror ikkje det på komplett vil merke det engang, men hvis du ikkje veit ka du gjør, så vil eg anbefale deg å sende det inn for å vere på den sikre sida. sjølv om det er 99% sikkert at du greier dette fint på 2min. Lenke til kommentar
Ferist Skrevet 3. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2007 Det er ikke hele settet til viften som har falt av, men selve viften inni. Den hvite som snurrer rundt lizm Sitter på en spole. Det blir nok service igjen, ja. Hadde tidligere problemer med høy støy fra skjermkortet. Har du opplevd dette? Gjerne maskinen ble levert med for lite kjøling som ekstra vifter. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå