Leifen18 Skrevet 2. januar 2007 Del Skrevet 2. januar 2007 Heysann! Jeg pleier laste ned en god del, enten ved hjelp av et bittorrent-program, eller ved hjelp av et DC-program. På alle bittorrent-programmene jeg har brukt (BitComet, Azureus, BitTorrent, og noen til, men de husker jeg ikke i farta ) har det vært sånn at jeg begynner å laste litt fort. Så etterhvert blir det bare superseint... Det tok meg feks 11 dager å laste ned Vista... Og jeg connecter bare til noen få av de som er mulige... Når det gjelder DC bruker jeg en verisjon som heter Xion++ X26, men den har sannsynligvis ingen av dere hørt om, ettersom det er en bekjent svenske som lager den :-) Men i hvert fall er den ikke så lengt unna StrongDC, og den oppfører seg helt likt som DC++ 0.668 gjorde da jeg brukte det. Jeg er inne på 3-4 hubber, og laster med maks 20kbps... Jeg bruker to linjer, en hjemme, og en hos dama, og begge er like... Den ene er 2,5 Mbit og den andre er 2,8 Mbit... Jeg skjønner ikke hvorfor det skal gå så innihampen seint? Vet vi skal dele på 8 for å få faktisk hastighet, men hvis jeg er litt rund, og deler på 10, får jeg enda 250kbps og 280kbps... Er det noen som har en god forklaring på dette? Fra Internett Explorer laster jeg med 70-80kbps... Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 2. januar 2007 Del Skrevet 2. januar 2007 Hvis du ikke begrenser max upload vil linja di bli treg pga at den er maxet ut og får sen responstid. Hvis du ikke begrenser antall connections vil i tillegg routeren krasje pga for mye last. I bittorrent foreslår jeg du begrenser upload til 60% av max og at du setter antall connctions globalt til 50. Lenke til kommentar
Leifen18 Skrevet 2. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 2. januar 2007 Gjelder akkurat det samme for DC? Og må jeg bruke netlimiter da, eller er det sånn jeg kan gjøre i programmene? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå