Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Hvorfor går nettet mitt så treigt?

Anbefalte innlegg

Heysann!

Jeg pleier laste ned en god del, enten ved hjelp av et bittorrent-program, eller ved hjelp av et DC-program.

På alle bittorrent-programmene jeg har brukt (BitComet, Azureus, BitTorrent, og noen til, men de husker jeg ikke i farta :p) har det vært sånn at jeg begynner å laste litt fort. Så etterhvert blir det bare superseint... Det tok meg feks 11 dager å laste ned Vista... Og jeg connecter bare til noen få av de som er mulige...

Når det gjelder DC bruker jeg en verisjon som heter Xion++ X26, men den har sannsynligvis ingen av dere hørt om, ettersom det er en bekjent svenske som lager den :-) Men i hvert fall er den ikke så lengt unna StrongDC, og den oppfører seg helt likt som DC++ 0.668 gjorde da jeg brukte det. Jeg er inne på 3-4 hubber, og laster med maks 20kbps... Jeg bruker to linjer, en hjemme, og en hos dama, og begge er like... Den ene er 2,5 Mbit og den andre er 2,8 Mbit... Jeg skjønner ikke hvorfor det skal gå så innihampen seint?

Vet vi skal dele på 8 for å få faktisk hastighet, men hvis jeg er litt rund, og deler på 10, får jeg enda 250kbps og 280kbps... Er det noen som har en god forklaring på dette?

Fra Internett Explorer laster jeg med 70-80kbps...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...