AlecTBM Skrevet 2. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 2. januar 2007 blandingen er ikke akkurat behagelig å ta på før den stivner og når den går an å ta på så er den for sprø. det er min mening da. ska prøve det. noen andre?? Lenke til kommentar
just_me Skrevet 2. januar 2007 Del Skrevet 2. januar 2007 skal både Salpeter og sukker varmes\smeltes i samme kjele samtidig? og blande det godt? Lenke til kommentar
loathsome Skrevet 2. januar 2007 Del Skrevet 2. januar 2007 blandingen er ikke akkurat behagelig å ta på før den stivnerog når den går an å ta på så er den for sprø. det er min mening da. ska prøve det. noen andre?? 7629579[/snapback] Former alltid med henda. Vent litt, så blir den "lunken" og da er det bare og rulle i vei. Lenke til kommentar
Plecto Skrevet 2. januar 2007 Del Skrevet 2. januar 2007 Kan jo også bruke el-tennere. To ledninger koblet sammen i enden med en tynn ståltråd (ta en fra mors skrubb, det funker fint). Kobl andre endene til et drill batteri ellerno. Ståltråden brenner opp øyeblikkelig og antenner Vi driver forresten med film produksjon. Hvis man setter fyr på dette innendørs (i veldig små mengder) bare for å få et litt røykfullt/støvete rom. Er røyken farlig å puste inn, blir den liggende i rommet? Lenke til kommentar
AlecTBM Skrevet 2. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 2. januar 2007 Just_me: ja blandes godt til den får en litt gyllen farge og er en tykk flytende mix. Hektor123: små mengder skal nok gå bra. røyken er ikke giftig(hvis den er det så har jeg drept flere personer, inkludert meg selv) om den blir liggende i rommet er vanskelig å si. kommer vell an på kor stort rommet er. men igjen så anbefaler jeg å ikke avfyre den innendørs hvis man ikke har riktig underlag. husk ka som skjedde med kjelen min Lenke til kommentar
loathsome Skrevet 2. januar 2007 Del Skrevet 2. januar 2007 skal både Salpeter og sukker varmes\smeltes i samme kjele samtidig? og blande det godt? 7629608[/snapback] Ja. Ja. Ja. Ja. Ja. Ja. Ja. Ja. Ja. Ja. Lenke til kommentar
OddZen Skrevet 3. januar 2007 Del Skrevet 3. januar 2007 (endret) Jeg å noen kompiser sku lage det på nyttårsaften, men fikk ikke tak i salpeter fordi felleskjøpet selger det ikke i tiden rundt nyttårsaften. Ganske kjipt for forige gang røykla det en hel fotballbane:P Men forsvarets røykbomber funker også bra da Endret 3. januar 2007 av LeanFear Lenke til kommentar
AlecTBM Skrevet 3. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2007 hvor mange gram lagde dere da?? jeg lagde en 3000 grams røykbombe og røykla kaiområdet i bodø Lenke til kommentar
OddZen Skrevet 3. januar 2007 Del Skrevet 3. januar 2007 Ekke sikker på hvor mange gram det var:P Er en av de andre som fiksa alt slikt:D Petter smart fyr som finner på alt, ligger å drømmer om oppfinnelser og slikt:P Lenke til kommentar
AlecTBM Skrevet 3. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2007 hehe ok prøv å lag en degigen en på sånn ca 10 000 gram ikke rot dere bort inni der da Lenke til kommentar
Vizio Skrevet 4. januar 2007 Del Skrevet 4. januar 2007 Hvordan er den røyken her å puste inn? Giftig? Lenke til kommentar
AlecTBM Skrevet 4. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2007 neisda. skulle nå ikke tru det. Men vil ikke anbefale å være inni en sånn en lenge. Mennesker er laget for å gå på oksygen vett du Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 4. januar 2007 Del Skrevet 4. januar 2007 Bare husk at det fungerer (men dårligere) selv om det ikke smeltes i en kjele. Å smelte det i en kjele er ikke så lurt, da det lett kan tenne, og jeg mistenker at mange her inne ikke akkurat setter sikkerheten høyest på lista. Lenke til kommentar
AlecTBM Skrevet 4. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2007 Smelte i kjele går HELT fint Man må bare ikke skru opp varmen. Ha på SVAK varme så går det fint. Husk å rør hele tiden sånn at det ikke svir seg Og hvis det begynner å komme snev av røyk så må kjelen av plata og temp'n må skrues ned Lenke til kommentar
Frohman Skrevet 4. januar 2007 Del Skrevet 4. januar 2007 Men var det farge du skulle ha? Tror magnesium gir en gulaktig farge, dessuten kan du helle konditorfarge i røra kunne virke. Lenke til kommentar
AlecTBM Skrevet 4. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2007 konditor farge funker ikke. Brukte opp en halv sånn flaske på en 300 grams bombe magnesium brukes vell mer i flash bomber, og det brenner jo med et kraftig hvitt lys. Var jo det de brukte i gamle dager som flash til fotografier. Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 4. januar 2007 Del Skrevet 4. januar 2007 Forskjellige salter gir farge på flammen, men med røyken vet jeg ikke. Lenke til kommentar
the_fire Skrevet 5. januar 2007 Del Skrevet 5. januar 2007 Skulle vært aldersgrense på denne delen av forumet ^^ Må nesten prøve dette. Lenke til kommentar
loathsome Skrevet 5. januar 2007 Del Skrevet 5. januar 2007 Men var det farge du skulle ha? Tror magnesium gir en gulaktig farge, dessuten kan du helle konditorfarge i røra kunne virke. 7643616[/snapback] Tøv, konditorfarge har ingenting med dette å gjøre. Lenke til kommentar
AlecTBM Skrevet 5. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2007 vet det. og salter kan endre flammen, men røyken er jeg usikker på Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå