Fur1nax Skrevet 25. november 2002 Del Skrevet 25. november 2002 prater ikke så mye i Hus tlf. Men jeg kan høre med de andre. og evt. høre etter når modemet går ned. Har vurdert å kjøpe meg en router. har du en å annbefale? Men kan det ha seg at den maskinen som Kobler seg opp og deler internett har "første" prioritet på hastighetet? når jeg sitt å spiller og noen driv med den andre pc`n på nette så skal det ingen ting for at jeg får dårlig ping. men vis jeg laster ned sammtidlig på maskinen min forexempel så går det fint. Derfor hadde det vært fint med en oppkobling/leverandør som jeg slipp å koble meg opp. altså ekte fast oppkobling. [ Denne Melding var redigert av: Fur1nax på 2002-11-25 12:47 ] Lenke til kommentar
agvg Skrevet 25. november 2002 Del Skrevet 25. november 2002 Quote: Den 2002-11-25 12:39, skrev Fur1nax:Har vurdert å kjøpe meg en router. har du en å annbefale?Derfor hadde det vært fint med en oppkobling/leverandør som jeg slipp å koble meg opp. altså ekte fast oppkobling. Hvis dere ikke har nett i mellom maskinene kan du velge f.eks Bluecom, da kan dere kjøre to maskiner mot modemet og dere får hver deres ekte IP uten og måtte plages med en router. Lenke til kommentar
Fur1nax Skrevet 25. november 2002 Del Skrevet 25. november 2002 Oki. har litt lyst på bluecom. Men veit ikke helt om det er "verdt" det. Og om jeg i det heletatt får sagt opp med telenor. Har ikke fått noen regninger eller noe enda så...:smile: Men jeg kan kjøre en switch på det modemet/routern vis fler en modemet/routern takler? Vis jeg skulle ha ett lite mini lan her liksom... Lenke til kommentar
agvg Skrevet 25. november 2002 Del Skrevet 25. november 2002 Quote: Den 2002-11-25 12:59, skrev Fur1nax:Oki. har litt lyst på bluecom. Men veit ikke helt om det er "verdt" det. Og om jeg i det heletatt får sagt opp med telenor.Har ikke fått noen regninger eller noe enda så...:smile:Men jeg kan kjøre en switch på det modemet/routern vis fler en modemet/routern takler? Vis jeg skulle ha ett lite mini lan her liksom... Hvis du kjøper en router så kan du henge på en switch på denne hvis du trenger flere tilkoblinger. Du får ikke ubegrenset med IP-er fra blucom, tre tror jeg det er. Lenke til kommentar
Fur1nax Skrevet 25. november 2002 Del Skrevet 25. november 2002 Oki. det er bra. 3 stk ip`r er mer enn nok for meg det. Vurderer å ringe telenor får å så spørre om å si opp. Vil tippe at det ikke går:( Kommer vel til å ta sin tid før jeg får det andre og. Det blir vel det værste vis jeg skal bytte.:/ hadde vært greit dette vis bare den ***** linja hadde holdt seg oppe osv.. ***ringer for å mase om å få fikset det først*** Lenke til kommentar
vegge Skrevet 25. november 2002 Forfatter Del Skrevet 25. november 2002 Jeg har dessverre ikke mulighet for å få NextGenTel. Her er da mulighetene jeg har ettersom jeg bor i Flekkefjord og ønsker billig ADSL..; Telenor Nye Online ADSL 704/128 349,- pr mnd Høyttalere/Pen Drive 1GB grense/99,- for 5GB 384/128 450,- pr mnd Bluecom ADSL 384/128 395,- pr mnd ADSL 704/128 495,- pr mnd Tiscali Tempo 384/128 395,- pr mnd 1 mnd gratis Xtra 704/128 545,- pr måned 1 mnd gratis Tele2 Medium 704/128 439,- pr mnd etter jul Oi, der var IT-timen slutt. Skal prøve å vurdere hva som er beste senere. Har dere synspunkter så fyr løs! Jeg vil ha det billigst mulig, men er 384 nok? Lenke til kommentar
Fur1nax Skrevet 25. november 2002 Del Skrevet 25. november 2002 vis du spiller på internett så holder det vel. jeg hadde den laveste hastigheten en gang får å teste om det var feilen på linja mi. og jeg hadde fremdeles 25-30 i ping i q3 på internett. Og vis du er en som laster ned mye osv så kan det bli lite. da vil du vel laste ned på ca: 40-50k men med 704k linje så ligger du på 80-100 kommer selv sagt annpå serverene du laster ned fra. Men den laveste hastigheten er jo fremdeles "mye" raskere enn 56k/isdn! hvilken leverandør er jeg ikke sikker på. Lenke til kommentar
En Tiger Skrevet 25. november 2002 Del Skrevet 25. november 2002 Personlig så har jeg ngt og er kjempefornøyd! Bortsett fra litt problemer i helgen med litt høy ping, men det er vel egentlig alt av problemer som har vært. Etter at du bestiller så er det muligheter for oppgradering av linjen til en meget billig penge. Får f.eks 1Mb/s linje til 523 kroner. Nå betaler vi 398 for 704kb/s. Stabilt og godt. Anbefales... mvh En farlig Tiger :razz: Lenke til kommentar
Fur1nax Skrevet 25. november 2002 Del Skrevet 25. november 2002 hadde jeg enda kunne fått nextgentel så hadde jeg ikke tenkt meg om en gang... Har nå pratet med kundeservice og dem skulle "se" på det som vanlig.. lurer på når linja mi kommer til å bli "stabil" jeg.. Lenke til kommentar
vegge Skrevet 25. november 2002 Forfatter Del Skrevet 25. november 2002 Quote: Den 2002-11-25 12:59, skrev Fur1nax:Oki. har litt lyst på bluecom. Men veit ikke helt om det er "verdt" det. Og om jeg i det heletatt får sagt opp med telenor. Etter hva jeg kan se på denne siden, så fikser BlueCom oppsigelsen med Telenor osv. Bare les under overskriften: "Bytt tjenesteleverandør fra Telenor Plus til BlueCom gratis" Ellers er jeg fortsatt litt i tvil om hva slags ADSL og hvilken leverandør som egner seg til vårt forbruk. Personlig tror jeg ikke hastigheten er det vesentligste, men å ha Internett døgnet rundt til fastpris. Ouch.. jeg får tenke litt. Ellers må dere bare fortsette å komme med erfaringer angående leverandører, priser og hastigheter! Takk til dere som allerede har svart! :smile: Lenke til kommentar
vegge Skrevet 29. november 2002 Forfatter Del Skrevet 29. november 2002 Bluecom er foreløpig det alternativet jeg liker best. Der får man nemlig skikkelige IP-er slik at jeg kan dele Internett via switchen min og begge våre to PC-er kan være på Internett uavhengig av hverandre. Med Telenor så har jeg forstått at en router ville fikset det på samme måten, men jeg vil helst unngå å kjøpe router. Fungerer det likt med Tiscali og Tele2? Eller må det router til for å dele skikkelig der også? Er det noen av alternativene nedenfor dere vil fraråde meg eller anbefale meg? Bluecom ADSL 384/128 395,- pr mnd Tiscali Tempo 384/128 395,- pr mnd 1 mnd gratis Tele2 Medium 704/128 439,- pr mnd etter jul Lenke til kommentar
xico Skrevet 30. november 2002 Del Skrevet 30. november 2002 Nextgentel:(704/384) 398,- Lenke til kommentar
agvg Skrevet 30. november 2002 Del Skrevet 30. november 2002 Quote: Den 2002-11-29 19:47, skrev havegg:Bluecom er foreløpig det alternativet jeg liker best. Der får man nemlig skikkelige IP-er slik at jeg kan dele Internett via switchen min og begge våre to PC-er kan være på Internett uavhengig av hverandre.Med Telenor så har jeg forstått at en router ville fikset det på samme måten, men jeg vil helst unngå å kjøpe router. Jo, du kan dele men er router vil aldri kunne gi samme muligheter som en kikkelig IP gir. Lenke til kommentar
vegge Skrevet 1. desember 2002 Forfatter Del Skrevet 1. desember 2002 Quote: Den 2002-11-30 01:43, skrev xico:Nextgentel:(704/384) 398,- Jaja, men så har det seg slik at jeg IKKE kan få NextGenTel! Les gjennom tråden neste gang.. :smile: Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 1. desember 2002 Del Skrevet 1. desember 2002 har hatt Tiscali Adsl(Tempo 384/128m ) i snart et år, og er meget fornøyd. Null problemer, meget stabilt. Når du ikke kan få Nextgentel, ville jeg valgt Tiscali. Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 1. desember 2002 Del Skrevet 1. desember 2002 Obs.dobbel innsending Sorry..:oops: [ Denne Melding var redigert av: groenn på 2002-12-01 19:54 ] Lenke til kommentar
vegge Skrevet 1. desember 2002 Forfatter Del Skrevet 1. desember 2002 Men ingen vet altså om Tele2 og Tiscali gir skikkelige IP-er som BlueCom? For nesten like viktig som pris og hastighet er muligheten for å dele ADSL mellom våre to PC-er. Siden dette kan gjøres enkelt via en switch med BlueCom, så heller jeg den veien.. Gi meg en grunn for å velge Tele2 eller Tiscali! Gir de også faste IP-er? For må jeg til med router for å fikse Internettdeling, så velger jeg heller BlueCom. Rett og slett.. Lenke til kommentar
jhbamse Skrevet 3. desember 2002 Del Skrevet 3. desember 2002 Quote: Den 2002-11-25 13:20, skrev havegg:Skal prøve å vurdere hva som er beste senere. Har dere synspunkter så fyr løs! Jeg vil ha det billigst mulig, men er 384 nok? Har selv valgt 704/128 og synes det er passende. Skal du streame video blir 384 i minste laget. TV2 blant annet tilbyr streaming ved 600kbs, og så pass hastighet bør det være hvis du skal se det i full skjermeller på tv. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå