Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Nette blir automatisk borte kl 22.45, få det bort?

Anbefalte innlegg

Pappaen til dama har gjort så nettet deres blir slått av automatisk klokka 22.45 fordi de har en sønn som skal legge seg litt tidligere :p

Derfor vil hun at jeg skal få et svar på åssen man får fjerna det så hun kan sitte lengre på kvelden.

Det blir deaktiver 22.45 og kommer igjen 16.00 tror jeg.

Noen som vet hvordan han har gjort dette? Han hadde vist gjort det selv sa hun.

Så oppgavene er, forklar hvordan man fjerner dette så sier jeg det videre til henne.

De har Tele2, om dere trenger type modem kan jeg fikse dette.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvis dere har trådløs ruter, så har han satt et koplingsur på stikkontakten til ruteren. Det samme kan jo gjøres med et modem.

7629168[/snapback]

Det er ikke meg men dama, men det er en trådløs ruter ja.

Hun skulle opp å se om hun fant en sånn djevelsk ting, om det er så er det vel bare å dra ut etter han har lagt seg :tease:

Lenke til kommentar
Hvis dere har trådløs ruter, så har han satt et koplingsur på stikkontakten til ruteren. Det samme kan jo gjøres med et modem.

7629168[/snapback]

Virkelig mange "gode" forslag her...

Tenker meg at faren har satt opp en sperre i bredbåndsrouteren. I f.eks mange av d-link sine routere kan man si at all nettilgang skal opphøre i visse perioder. Dette har jeg selv satt opp her i huset, ettersom enkelte brukte halve natten på nettet :tease: .

Så, mitt råd er enkelt, logg deg på bredbåndsrouteren for å sjekke.

Lenke til kommentar

7629168[/snapback]

Tenker meg at faren har satt opp en sperre i bredbåndsrouteren. I f.eks mange av d-link sine routere kan man si at all nettilgang skal opphøre i visse perioder. Dette har jeg selv satt opp her i huset, ettersom enkelte brukte halve natten på nettet :tease: .

7629231[/snapback]

Ja okey, hun skal sjekke etter koplingsur :p

Skulle også skrive ned modell og type.

For å få fikset dette med D-link ruter, må man ha passord og brukernavn?

Lenke til kommentar

Med min D-link ruter har jeg gjort akkurat det samme med dattera vår sin PC.

Ved hjelp av ruter softwaren kan jeg sperre hennes IP adresse for internett tilgang.

Enkel sak å slå av eller endre, men må kjenne passord for adgang til ruteren.

Kan jo spørre faren om hun får sitte litt lenger på internett.....er ikke det det enkleste?

FC

Lenke til kommentar

7629168[/snapback]

7629231[/snapback]

Ja okey, hun skal sjekke etter koplingsur :p

Skulle også skrive ned modell og type.

For å få fikset dette med D-link ruter, må man ha passord og brukernavn?

7629254[/snapback]

Jupp, det må du. Ettersom han har satt opp noe slikt, tipper jeg at han også har byttet brukernavn/passord. Men, kan være verdt forsøket å prøve å bruke "Admin" som brukernavn, og la passordfeltet stå blankt.

Lenke til kommentar
Kan nevne at jeg hadde blitt frådende av raseri hvis jeg fikk vita at dattera mi og typen hennes drev å fiflet med mitt nettverk.  :mad:

7629386[/snapback]

Hysj med deg :tease:

7629393[/snapback]

Hadde vært supert om du kunne funnet ut hvilke router det er, blir lettere da.

Og, når det gjelder raseri. Hvorfor? Kan det knekkes så lett, så fortjener du det faktisk!

Lenke til kommentar
Hhahaha, det var et koplingsur der, dæsken han var ikke så smart alikevel  :tease:  :woot:

7629425[/snapback]

Hehe, da er jo saken lett :tease:

7629442[/snapback]

Der forsvant hu å gitt, hun måtte uansett legge seg :D

Skulle dra ut satans verk imårra kveld :!:

Lenke til kommentar
hahahaha :thumbup:  sett koblingsuret i kontakten under eller noe...nei du setter på en anen tid akkurat den tiden han bruker nettet :ph34r:

7629704[/snapback]

Han ble eid :!:

EDIT: Blir morsomt å høre reaksjonen hans om han finner ut at hun fant ut hans "liksom gode" plan :tease:

Endret av Ludacris
Lenke til kommentar
hahahaha :thumbup:  sett koblingsuret i kontakten under eller noe...nei du setter på en anen tid akkurat den tiden han bruker nettet :ph34r:

7629704[/snapback]

Han ble eid :!:

EDIT: Blir morsomt å høre reaksjonen hans om han finner ut at hun fant ut hans "liksom gode" plan :tease:

7629723[/snapback]

han blir iallefall eid hvis du stiller tiden....han begynner og ringe isp og lign :!:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...