christian1986 Skrevet 2. januar 2007 Del Skrevet 2. januar 2007 (endret) Jeg og naboen har i dag to separate nettverk, begge med litt trådløst og litt kabel. Sprøsmålet mitt er om jeg, ved hjelp av min filserver, kan koble disse to nettverkene sammen. Mitt netverk er koblet til serveren med kabel, mens planen vår er å koble serveren min til hans nettverk trådløst. Det store spørsmålet er da, vil dette virke som et stort nettverk? Vil han kunne bruke alle nettverksressursene mine, og omvendt? Endret 2. januar 2007 av christian1986 Lenke til kommentar
hiper Skrevet 2. januar 2007 Del Skrevet 2. januar 2007 du kan ikke ha to dhcp servere på same nettverk det blir bare rot! regner med at begge dere har adsl. dere kan bare bruke en nett linje. Lenke til kommentar
christian1986 Skrevet 2. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 2. januar 2007 du kan ikke ha to dhcp servere på same nettverk det blir bare rot! regner med at begge dere har adsl. dere kan bare bruke en nett linje. 7629899[/snapback] Ja, begge har adsl, men det er ikke poenget. Ønsker i utgangspunktet bare å kunne dele litt data... Lenke til kommentar
nufc Skrevet 4. januar 2007 Del Skrevet 4. januar 2007 du kan ikke ha to dhcp servere på same nettverk det blir bare rot! regner med at begge dere har adsl. dere kan bare bruke en nett linje. 7629899[/snapback] Ja, begge har adsl, men det er ikke poenget. Ønsker i utgangspunktet bare å kunne dele litt data... 7630011[/snapback] hva med å sette opp en ftp server? Lenke til kommentar
hiper Skrevet 4. januar 2007 Del Skrevet 4. januar 2007 jepp ftp er nokk tingen her..... Lenke til kommentar
christian1986 Skrevet 4. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2007 jepp ftp er nokk tingen her..... 7641124[/snapback] Men da bruker vi plutselig internett, istedet for intranet, til å overføre filer.. Kort sagt, det jeg ønsker er å binde sammen to trådløse nettverk med en stasjoner pc... Lenke til kommentar
hiper Skrevet 4. januar 2007 Del Skrevet 4. januar 2007 (endret) hva med og gå i bedrift forumet og spørre? tror de som jobber med slike ting til vanlig har litt mere peiling dere kan jo plugge om noen kabler hjeme hos han så han kobler seg opp mot nettverket ditt når dere skal dele "data" Endret 4. januar 2007 av hiper Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå