tormi Skrevet 2. januar 2007 Del Skrevet 2. januar 2007 Er det på noe vis mulig å komme seg på nett med en stasjonær PC som kun har vanlig trådet nettverk? Planen er så å koble seg opp via min bærbare PC som har både vanlig nettverkskort og trådløs nettverksforbindelse. Den bærbare PC'en er på internett via nevnte trådløse kort. Har forøvrig liggende en switch om det er behov for denne mellom bærbar/stasjonær, men avstand fra stasjonær til den trådløse senderen blir for lang. Evt. passer alle usb trådløse mottagere sammen med mitt D-link 624 trådløs router? Lenke til kommentar
HAG Skrevet 2. januar 2007 Del Skrevet 2. januar 2007 Burde gå med en kryssa kabel mellom laptop og stasjonær maskina for og lage et nettverk mellom de to, så dele oppkoblinga mot internett i laptop'en. Gjorde noe lignende med ei stasjonærmaskin med to nettverkskort, kobla den sammen med ei anna maskin med kryssa kabel og delte tilgangene til internett som kom inn på det andre nettverkskortet i maskina. Evt. kan en hub/switch erstatte den kryssa kabelen, "problemet" blir at maskina med tilgang til internett (Laptop'en) må være påslått for at maskin 2 skal komme ut på nettet. Har du en trådløs ruter burde alle trådløse løsninger for stasjonærmaskina komme inn på nettet så lenge de kjører samme system (kanaler). Mi stasjonærmaskin er nå trådløs til nettet vårt med et PCI kort fra MSI som har 54G og BT, ei anna stasjonærmaskin bruker ei USB antenne fra 3Com - ruteren er og derfra. Lenke til kommentar
tormi Skrevet 3. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2007 Takk for hjelp. Dette er bare en midlertidig løsning for å få aktivert windows + lastet ned oppdateringer. Om 2 ukers tid har jeg trådet nett til det aktuelle rommet. Ellers hadde jeg seff kjøpt meg en trådløs mottaker til den stasjonære. Men synes det blir litt bortkastet å bruke 350,- på noe slikt når det er for så kort tid. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå