Gå til innhold

2 GB ram fra netshop?

sindrejibb

Anbefalte innlegg

Til min nye PC skal jeg velge noe godt ram, og jeg tror 2 GB ram vil passe til mitt bruk. Kommer til å drive med videoredigering og sånn vanlig familiebruk, musikk, film osv.

Det jeg vet om resten av PCen er:

Intel Core 2 Duo E6600

Tror jeg skal ha et Asus P5N-E SLI hk.

Er det noe mer dere vil vite for å finne et par gode rambrikker for meg? Jeg skal nok ikke overklokke, da jeg såvidt vet hva det er. De må kunne kjøpes hos netshop.

Endret av sindrejibb
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har ikke prøvd de kingston brikkene, men jeg har de OCZ brikkene, og jeg er veldig fornøyd med dem ;) setter du volten opp 0.2V så kjører de stabilt på 920-950 Mhz med 4-4-4-12 i timings. og det er :thumbup:

EDIT: Selv tror jeg at jeg i dag ville gått for de Kingston brikkene, selv om jeg har mine OCZ brikker som også er gode. Grunnen er at de klarer de timingsene på 1.85 volt, dvs. du har mye å gå på. Tippre dem bil klare over 1Ghz, men det kan jeg ikke si med sikkerhet

Endret av christopher909
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Siterer fra tråden min i forumdelen "Hjelp til kjøp/salg av PC":

1. Hvordan kan det minnet være raskere enn det jeg valgte ut når timingsene på Kingstonsettet (som ligger i handlekurven nå) har timings på 4-4-4-10 og settet du snakker om har 4-4-4-16? Det OCZ-settet har høyere frekvens, men også høyere timings. Hvilket er egentlig best? Noen andre som har meninger? Trenger kanskje ikke så høy frekvens når jeg ikke skal overklokke. Da har jeg vel heller bruk for timings?

7775545[/snapback]

Altså, hvilket minne ville dere valgt av

OCZ DDR2 2048MB Platinum XTC Dual Ch.

og

Kingston HyperX 2GB 675MHz DDR II DIMM? Eller kanskje et helt annet?

7799426[/snapback]

Kan dere svare på dette her, kanskje? Gjerne ta en titt i tråden også: Klikk her

Lenke til kommentar
Siterer fra tråden min i forumdelen "Hjelp til kjøp/salg av PC":
1. Hvordan kan det minnet være raskere enn det jeg valgte ut når timingsene på Kingstonsettet (som ligger i handlekurven nå) har timings på 4-4-4-10 og settet du snakker om har 4-4-4-16? Det OCZ-settet har høyere frekvens, men også høyere timings. Hvilket er egentlig best? Noen andre som har meninger? Trenger kanskje ikke så høy frekvens når jeg ikke skal overklokke. Da har jeg vel heller bruk for timings?

7775545[/snapback]

Altså, hvilket minne ville dere valgt av

OCZ DDR2 2048MB Platinum XTC Dual Ch.

og

Kingston HyperX 2GB 675MHz DDR II DIMM? Eller kanskje et helt annet?

7799426[/snapback]

Kan dere svare på dette her, kanskje? Gjerne ta en titt i tråden også: Klikk her

7799652[/snapback]

Ville gått for OCZ brikkene, dette mye på grunn av prisen. Syns ikke Kingston brikkene er verdt forskjellen...

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Ser litt rundt på forumet og mange mener man for guds skyld må kjøpe HyperX ram. Synes dette er vanskelig jeg, når alle sier forskjellig. Men på netshop ser jeg at de har billigere PC6400-ram med bedre timings av HyperX enn av OCZ-rammen. Hva er egentlig de beste?

Edit: Beklager, ser nå at OCZ-rammen jeg har i handlekurven er 3 hg smågodt billigere :!:

Er OCZ-rammen fortsatt den beste?

Endret av sindrejibb
Lenke til kommentar

Jeg ville gått for hyperx rammen(pc 6400), ettersom jeg har gode erfaringer med det. Det er lite forskjell på prisen mellom pc5400 og 6400 på hyperx, så hvis du kjøper kjøp 6400.

Les noen tester, er mange som likre de brikkene meget godt :)

De kommer i tillegg med EPP og er SLI ready, timingsa er nogelunde stramma og de klokker rimelig godt.

Jeg ville anbefalt deg hyperx. Eller Corsair 10th anniversary om de fortsatt var å få kjøpt( ettersom at disse er de beste brikkene jeg noensinne har hatt.)

Og til for guds skyld greiene, så var det fordi han så på valueram. Da kommenterte jeg at han for guds skyld måtte kjøpe HyperX :).

Endret av Rhoads
Lenke til kommentar

Ok, men OCZ har 800mhz og timings på 4-4-4-16, mens HyperX'en har 800mhz og timings på 4-4-4-12. Så timingsa vil jeg nok ikke merke forskjell på. Og i tillegg er OCZ-rammen litt billigere. Men du mener likevel jeg skal hå for HyperX? Hva er grunnen til det`? Kun at du har gode erfaringer med dem? :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...