Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Problemer med trådløst nettverk!

Anbefalte innlegg

Heisann,

Vi har i lang tid hatt to datamaskiner i huset. En stasjonær som har vært tilkoblet til ADSL med kabel og en laptop "1" som har vært tilkoblet ADSL med trådløst nettverk.

Denne setupen har virket smertefritt. Jeg er ingen dataekspert, men jeg fikk jo til å installere dette da jeg en gang gjorde det.

For noen uker siden fikk vi en ny laptop "2" og kvittet oss med den gamle stasjonære.

Internett-tilkoblingen virket på samme måte på den nye laptopen "2" som på min gamle "1".

Dette fungerte smertefritt en stund, men nå virker det ikke.

Maskinen registrerer ikke noen trådløse nettverk innen rekkevidde. Allikevel så fungerer min laptop "1" akkurat som før uten problemer og jeg sitter i tillegg lenger unna.

Det merkelige er at problemet ikke har vart i en sammenhengende periode. Etter noen dagers nedetid i forrige uke satt jeg meg ned på lørdag for å prøve å finne ut av det, men da virket internett like plutselig som det forsvant. Men i går forsvant det igjen og nå får vi det ikke til.

Jeg fikk også opp en feilmelding à la, "Konflikt på IP-adressen", men denne forsvant.

Kan dere gi meg noen tips til hvordan vi skal få ordnet dette?

Trådløst internett er også påslått på maskinen så det er ikke problemet.

På forhånd takk!

Mvh

Johannes

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+130498

bruker du samme ip på begge maskinene? prøv å sett 2 til å motta automatisk ip hvis den ikke gjør det. det kan kanskje hjelpe.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+130498

høyre klikker på nettverkstilkoblingen og så egenskaper. da skal du få opp en meny med div ting. der skal det stå noe som heter tcp/ip protokoll. gå inn der og se om motta automatisk ip er på.

Lenke til kommentar
høyre klikker på nettverkstilkoblingen og så egenskaper. da skal du få opp en meny med div ting. der skal det stå noe som heter tcp/ip protokoll. gå inn der og se om motta automatisk ip er på.

7629008[/snapback]

Det ordnet seg :)

Takk skal du ha!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...