kizzykazz Skrevet 2. januar 2007 Del Skrevet 2. januar 2007 (endret) Hei! Eg får denne ipen, 169.254.159.142, på min stasjonære pc, og eg får ikkje noko anna ip. Skal ha 192.168...... Har prøvd: - Å avinstallere nettverkskortet - Fjerne ein ny brannmur eg la inn i dag - Manuelle instillinger med ip, gateway og dns som eg tok fra min bærbare - Restarte router og modem Faktisk litt desperat etter hjelp! Mvh Kizz Endret 3. januar 2007 av kazzkizz Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 2. januar 2007 Del Skrevet 2. januar 2007 169... betyr at du ikke får IP fra DHCP server i router eller fra modem. Sjekk enhetsbehandling på kontrollpanelet og se om du har noen gule spørsmålsteng eller andre feilmeldinger. Prøv winsockfix og innstaller drivere til motherboardet. Lenke til kommentar
frohmage Skrevet 2. januar 2007 Del Skrevet 2. januar 2007 (endret) Hva sier "ipconfig" i et kommando-vindu? Edit: 169... betyr at du ikke får IP fra DHCP server i router eller fra modem. 7628706[/snapback] Okay, jeg er kanskje på jordet... Endret 2. januar 2007 av frohmage Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 2. januar 2007 Del Skrevet 2. januar 2007 Tror nok du må inn i routeren får å løse dette, ja. Lenke til kommentar
kizzykazz Skrevet 2. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 2. januar 2007 (endret) 169... betyr at du ikke får IP fra DHCP server i router eller fra modem.Sjekk enhetsbehandling på kontrollpanelet og se om du har noen gule spørsmålsteng eller andre feilmeldinger. Enhetsbehandling ved å høgreklikke på min datamaskin du meiner? Behandle, enhetsbehandling... Ingen spørsmålsteikn nei. H Prøv winsockfix og innstaller drivere til motherboardet. 7628706[/snapback] I kjør, skriver eg winsockfix, og da kjem det feilmelding. Hva sier "ipconfig" i et kommando-vindu? Edit: 169... betyr at du ikke får IP fra DHCP server i router eller fra modem. 7628706[/snapback] Okay, jeg er kanskje på jordet... 7628722[/snapback] Kanskje? Tror nok du må inn i routeren får å løse dette, ja. 7628733[/snapback] Fungerer fint på laptoppen, tvilar på det er noko feil med router. Fedora Core 6 fungerar fint på same pc. Undrar over kva som kan vere feil... Endret 2. januar 2007 av kazzkizz Lenke til kommentar
reybr Skrevet 3. januar 2007 Del Skrevet 3. januar 2007 For å reparere winsock filer og resette TCP/IP stacken, så skriver du følgende to kommandoer fra kommandolinjen: netsh int ip reset log.txt netsh windows reset catalog Etter den siste kommandoen må du restarte PC Lenke til kommentar
NikkaYoichi Skrevet 3. januar 2007 Del Skrevet 3. januar 2007 Hei! Eg får denne ipen, 169.254.159.142, på min stasjonære pc, og eg får ikkje noko anna ip. Skal ha 192.168...... Har prøvd: - Å avinstallere nettverkskortet - Fjerne ein ny brannmur eg la inn i dag - Manuelle instillinger med ip, gateway og dns som eg tok fra min bærbare - Restarte router og modem Faktisk litt desperat etter hjelp! Mvh Kizz 7628671[/snapback] Du har sjekka kabelen du bruker(hvis du bruker kabel)? Kansje katta har gomla den i stykker slik katta mi gjorde en gang. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 3. januar 2007 Del Skrevet 3. januar 2007 (endret) Noen tips: 1. Se i signaturen min etter et program som heter winsockfix, last det ned og kjør det. 2. Sjekk kontrollpanel, system, maskinvare, enhetsbehandling og se om du har noen feilmeldinger (på nettverkskort). 3. Prøv å rull tilbake systemgjenoppretting. 4. Bytt nettverkskabel (som Quayle nevnte) og prøve en annen port i routeren. Endret 3. januar 2007 av la7dfa-com Lenke til kommentar
kizzykazz Skrevet 3. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2007 (endret) For å reparere winsock filer og resette TCP/IP stacken, så skriver du følgende to kommandoer fra kommandolinjen: netsh int ip reset log.txt netsh windows reset catalog Etter den siste kommandoen må du restarte PC 7632876[/snapback] Det skal eg prøve Noen tips: 1. Se i signaturen min etter et program som heter winsockfix, last det ned og kjør det. 2. Sjekk kontrollpanel, system, maskinvare, enhetsbehandling og se om du har noen feilmeldinger (på nettverkskort). 3. Prøv å rull tilbake systemgjenoppretting. 4. Bytt nettverkskabel (som Quayle nevnte) og prøve en annen port i routeren. 7633208[/snapback] Det skal eg også prøve Internett og nettverket fungerar fint med Fedora Core da. Så er nok windows som er litt rusk! EDIT: Prøvde å skrive inn det som reybr sa, men fungerte desverre ikkje. la7dfa-com's winsockfix fungerte, og no er alt OK Tusen takk for all hjelp! Endret 3. januar 2007 av kazzkizz Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 3. januar 2007 Del Skrevet 3. januar 2007 Trodde egentlig ikke det skulle fikse ipadresse til deg, men man må jo prøve Lenke til kommentar
kizzykazz Skrevet 3. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2007 Hehe Fungerte jo bra så Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå