Bautastein Skrevet 2. januar 2007 Del Skrevet 2. januar 2007 Vi prøver å få til et LAN her, alle laptopene bortsett fra én finner hverandre. På denne maskinen: -Maskinen finner nettverkskortet -Maskinen får lagt inn drivere ("Realtek" osv) -Maskinvaren "fungerer som den skal" i følge enhetsbehandling -Ingen annen maskinvare mangler drivere Problemet: -Det skjer ingenting når vi putter i kabel -Det lyser ikke på nettverkskortet på pcen, heller ikke på porten i switchen Ellers har vi prøvd flere kabler og flere porter i switchen, uten at det fungerer. Spørsmål: -Er det håp? Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 2. januar 2007 Del Skrevet 2. januar 2007 Siste utvei er kanskje å legge inn windows på nytt og / eller dobbelsjekke at du har fått korrekte drivere. Lenke til kommentar
Bautastein Skrevet 2. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 2. januar 2007 (endret) takk for raskt svar windows er lagt inn på nytt allerede, det fungerte før formateringen, plutselig sluttet det å fungere (derfor formateringen) driverne ble lagt inn automatisk av windows, oppdaterte dem, virker fortsatt ikke Endret 2. januar 2007 av Pinglebolle Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 2. januar 2007 Del Skrevet 2. januar 2007 (endret) På stasjonære PCer er det som regel drivere til hovedkort som mangler når nettverket ikke fungerer. EDIT: Vanskelig å si hva som er problemet. Har du ikke trådløst nettverk som fungerer? Endret 2. januar 2007 av la7dfa-com Lenke til kommentar
Bautastein Skrevet 2. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 2. januar 2007 skjedde ikke ved installasjon, det sluttet å fungere, derfor formaterte han. uttrykte meg litt dårlig Lenke til kommentar
Bautastein Skrevet 2. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 2. januar 2007 han har ikke trådløst nettverkskort:/ Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 2. januar 2007 Del Skrevet 2. januar 2007 skjedde ikke ved installasjon, det sluttet å fungere, derfor formaterte han. uttrykte meg litt dårlig 7628592[/snapback] Jeg måtte redigere svaret mitt fordi jeg skumleste Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 2. januar 2007 Del Skrevet 2. januar 2007 Kanskje denne kan hjelpe? http://www.ramelectronics.net/html/usb_ethernet_adapter.html Lenke til kommentar
Bautastein Skrevet 2. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 2. januar 2007 (endret) Kanskje denne kan hjelpe?http://www.ramelectronics.net/html/usb_ethernet_adapter.html 7628619[/snapback] den hadde nok vært en god idé jeg tar det som at nettverkskortet sannsynligvis har avgått ved døden? synes det er litt rart at dette er tilfelle når windows faktisk finner kortet og får lagt inn drivere Edit: Driverne ble for øvrig lagt inn fra CD som fulgte med PCen Endret 2. januar 2007 av Pinglebolle Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 2. januar 2007 Del Skrevet 2. januar 2007 Jeg er ikke noen professor på laptops men det kan jo høres ut som at nettverksdelen er skadet. Dette kan f.eks skje ved lynnedslag i nærområdet. Lenke til kommentar
Bautastein Skrevet 2. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 2. januar 2007 Jeg er ikke noen professor på laptops men det kan jo høres ut som at nettverksdelen er skadet. Dette kan f.eks skje ved lynnedslag i nærområdet. 7628737[/snapback] jepp, virker slik. Lynnedslag er ikke usannsynlig, takk for hjelpen Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 3. januar 2007 Del Skrevet 3. januar 2007 En siste ting kunne jo være å prøve en Linux knoppix CD for å se om du får nettverk med den. http://www.knoppix.org/ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå