Gjest Slettet-08F9AcZ1 Skrevet 2. januar 2007 Del Skrevet 2. januar 2007 (endret) Hei! Jeg fikk digetalkamera, Kodak EasyShare C530 med 5.0 megapixler, i julegave og ble veldig gla for det! Men jeg lurer på om jeg kansje vil bytte kamera i en mer avansert model, eller en bedre modell. Har ikke så veldig mye peiling på foto, men synes det er gøy å ta bilder og redigere litt(på lavt nivå) Har noen av dere erfaring med dette kameraet? Eller har dere noe annet å anbefale? Hvor mange megapixler er nødvendig? (Jeg har også en hund i familien som alltid vil leke, hadde vert gøy med et kamera jeg kunne ta litt "bevegelses-bilder" uten at de blir helt utydelige!) Takker for alle svar! Endret 2. januar 2007 av Slettet-08F9AcZ1 Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 2. januar 2007 Del Skrevet 2. januar 2007 Har noen av dere erfaring med dette kameraet? Eller har dere noe annet å anbefale? Hvor mange megapixler er nødvendig?Tja, du bør ha 2 megapiksler som et minstekrav for vanlige bilder i 10x15, og skal du printe ut i A4 trenger du gjerne så mye som fire megapiksler Har du fem eller seks megapiksler kan du printe ut i A3, men da er som oftest optikken blitt en begrensning allerede. Kjøp for all del ikke på grunnlag av megapikslene, for alle kamera på markedet i dag har mer enn nok av de. Noen har til og med for mange. For eksempel kan en sensor på 10 megapiksler være så presset, at man får så mye støy at et kamera med 3-4 megapiksler kunne gitt bedre resultater. Nok om det... Kjenner ikke så godt til akkurat dette Kodak kameraet, men hvis du synes det blir for enkelt får du billige og bra kamera fra de fleste kjente fotoprodusenter i dag. Legger du 2-3000 kroner i et kamera, får du stort sett et knallkamera. Nikon P4 og Canon Ixus 60 er kamera som er gode på hver sin måte til en bra pris. Nikon Coolpix P4: Bildekvalitet, optisk bildestabilisator Canon Ixus 60: Størrelse, optisk søker Lenke til kommentar
Gjest Slettet-08F9AcZ1 Skrevet 3. januar 2007 Del Skrevet 3. januar 2007 Ok, takk for svar. Da har jeg altså nok megapixler vertfall! tviler på jeg kommer til å printe ut bilder på A3 størrelse.. maks A4. Noen andre som har erfaring med dette kamera? (Kodak EasyShare C530) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå