Gå til innhold

Brukt, billig og portabel m.m.

Anbefalte innlegg

Jeg er på jakt etter bærbar pc, og det er meget mulig at jeg ved enden av visa kjøper en brukt. Dog ikke oldgammel. En brukt (les: billig) bærbar, som enda har garanti igjen, må være det ideelle. Ønsker å få forslag på bærbare pcer, som er av nyere dato, men kan fås brukt, og som tilfredsstiller kriteriene som stilles nedenfor.

Hvilken bærbar pc bør jeg se etter? Den skal tåle vanlig bruk, dvs. primært å surfe og se på film. Det er en forutsetning at maskinen kan kobles til tven, og bli brukt som dvd-spiller. (Hvilken ut/inngang krever dette?) Den bør ikke koste mer enn 5k brukt. Den bør kunne tas med og brukes til arbeid rundt omkring. Dette forutsetter lang batterilevetid, trådløst nettverkskort og liten størrelse. 12-14". Dess mindre, desto bedre. Det sies at en del RAM er viktig ettersom man ved normal bruk ofte har en del prosesser gående samtidig. Så jeg fører opp en del som et kriterie. (Kveruler gjerne på den vurderingen.) Det må kunne kobles til ekstern skjerm også. Docking, kalles det vel.

Kalde kriterier:

- Billig (under 5k)

- Liten (12-14”)

- Kan kobles til tv for å se film

- Trådløst nettverkskort

- 1GB minne

- Bra bilde (skjerm og skjermkort)

- Mulig å koble til ekstern skjerm

- Godt tastatur

- Lang batterilevetid

- OS med MS Office

Noen som følger med markedet med bærbare pcer og kan komme med konkrete forslag i form av modeller?

Endret av welsti
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
er du heldig finner du 6100 integrert skjermkort, evt ati x1300 noe sånt, vet lite om intel  sine

7629653[/snapback]

Svarer du på det jeg spør om? I så fall må jeg spørre på ny, for jeg forstår ikke svaret :-) Jeg ber deg og andre om å komme med forslag til modeller av bærbare pcer, ikke navnet på ulike komponenter som en slik kan eller bør bestå av. Det er det siste jeg har inntrykk av at du foreslår. Det jeg får ut av dette, er at pcer med ati x1300 eller 6100 (hva er dette for noe? geforce?) skjermkort (eller en annen dings som er i maskiner), anbefales. Husk dog at jeg etterspør tittelen på en hel pakke, modeller som kan tilfredsstille mine krav. Jeg har, som det fremgår av innlegget, null peiling på detaljene inni selve maskinene.

Forstår du meg? Tror ikke jeg forstod deg.

Lenke til kommentar
Pcen bør heller ikke bli for varm. Det bør være mulig å ha den på fanget en stund.

Og den kan ikke lage støy.

Da har vi luket ut alle?

7636061[/snapback]

vis jeg var deg så ville jeg ha vert fårsiktig med å ha en berbar pc på fanget, det kan få fatale konsikvenser i fremtiden, :DKonsikvensen

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...