Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Hvordan forandre navn på harddiskene?

Anbefalte innlegg

Har to partisjoner på disken, henholdsvis I og J. C ligger under removable storage. Disse navnene ble satt da jeg installerte Windows, jeg har ikke forandra dem. Maskinen er ellers satt sammen av Komplett.

Problem: Enkelte programinstallasjoner mislykkes fordi installasjonen forsøker å installere noe på default C-path. Jeg har forsøkt å skifte navn på boot-partisjonen til C (gjennom computer management i kontrollpanelet), men får da feilmelding om at navnet ikke kan endres.

Noen som veit hvordan dette kan løses?

Endret av erokar
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Kontrollpanel >Ytelser og vedlikehold >Administrative verktøy >Datamaskinbehandling.

Der finner du flere verktøy, bl.a. diskbehandling.

I dette pg. kan du gjøre mye rart, også endre satsjonsbokstav.

7630661[/snapback]

Jeg har forsøkt det, men får beskjed om at det ikke lar seg gjøre. "Windows cannot modify your drive letter ... "

Når jeg går inn på Disk management står local i parentes, kan det ha noe med saken å gjøre, og hvordan kan jeg i så fall forandre det?

Lenke til kommentar

Det funker ikke fordi da bytter du bare det navnet som står der, standard Lokal disk Men det han mener er det som står i (c:) Han vil bytte c med noe annet.

Selv har jeg gjort det med måten skarsk har forklart, skal bli bra etter en reboot

Eller når jeg undersøker næremere fungerer det ikke på (C:) grunnen til det er vel at det er systemdisken og det skjer visse ting når du gjør det....

men det er jo ikke så farlig, er det vel? :cool:

Sorry dobbelt post

Endret av hailgodset91
Lenke til kommentar

Problemet ditt er at minnekortleser el liknende removable usb storage var tilkoplet når du installerte windows .

BIOSen i hovedkortet ser denne først og win install ser den som 1.ste enhet og den tilordner C: .

Du kan heller ikke bytte logical driveletter på windows sin system partisjon .

Hadde du kun hatt OS HDD'en din tilkoplet ved windows installasjon hadde det blitt slik du ønsker det .

Det andre (resten) kunne vært tilkoplet etter install oppsett var ferdig gjort.

Lenke til kommentar

Det er mulig å forandre stasjonsbokstav på windows partisjonen, men ikke anbefalt... For før du rebooter må du ha endret registry og andre henvisninger som peker til den plassen!

Har gjort det en gang, men anbefaler å innstallere windows på nytt :cry:

:cool:

Lenke til kommentar

Hm. Jeg skal ikke utelukke det 100%, men jeg kan ikke huske at noen removable usb storage var tilkobla da jeg installerte Windows.

Maskinen er som sagt bygd av Komplett, kan det være at de har kobla en harddisk til removable usb storage-porten? :dontgetit:

Lenke til kommentar
Hm. Jeg skal ikke utelukke det 100%, men jeg kan ikke huske at noen removable usb storage var tilkobla da jeg installerte Windows.

Maskinen er som sagt bygd av Komplett, kan det være at de har kobla en harddisk til removable usb storage-porten?  :dontgetit:

7637125[/snapback]

Har du en minne kortleser , zip drive eller liknende i den.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...