Ove Skrevet 2. januar 2007 Del Skrevet 2. januar 2007 Heisann Har såvidt prøvd meg med litt overklokking, har brukt ASUS Ai Booster for letthets skyld (har lest at det er bedre å gjøre det i bios, men jeg bare tester litt). Ved 15 % overklokk (viser 2758 Mhz i Everest) så går temp. opp til ca. 66-67 grader ved idle (maskin står bare på en liten stund uten å brukes) på CPU temp. MEN cpu #1 og cpu#2 temp. ligger på 34-35 grader. Virker som Ai Booster bruker Cpu temp'en da den går i alarm da, samme gjør nok Pc Probe II. Men Core Temp. bruker bare temp på cpu#1 og cpu#2. Har ikke testet under belastning enda da jeg syntes disse målingene var litt "skummelt". Mener å ha lest at det er temp. på kjernene(cpu#1 og cpu#2 temp) som gir riktig bilde. Mitt spørsmål er da om jeg ikke trenger bry meg om at cpu temp. er så høy som 67 grader så lenge som kjerne temperaturene er såpass lave. PS. Uten overklokking ligger temperaturene mine på ca 28-30 grader (alle 3 Cpu verdiene i Everest ultimate edition) Håper noen av dere her inne kan svare meg på dette Mvh Ove Lenke til kommentar
Ove Skrevet 5. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2007 Ingen som kjenner til / har vært borti dette ?? Ove Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå