Gå til innhold

Wii vs x nytt skjermkort

Anbefalte innlegg

Dette skulle egentlig vært en poll kanskje?

Har lagt av 2000 kr til nytt skjermkort (x1950pro 512 AGP), men lurer nå på om jeg heller skal invistere i en Wii! Trenger hjelp til argument fra dere nerde-venner!

her er mine for/mot så langt:

Wii:

+Ny type underholdning man ikke får på PC

+Kan sitte i sofaen mens jeg spiller

+trim! ;P

+Virker dritfett (har ikke fått testet enda)

+Kommer sikkert mange kule spill framover, som ikke nødvendigvis trenger highend gfx for å imponere.

- Bor sammen med kamerater som er eksperter på å ødlegge ting og ikke innrømme det etterpå (allerede strøket med en PS2kontroll - MIN kontroll :mad:)

-teknisk ikke på høyde med 360, PS3 og egentlig PCen med X1950pro

-Har bare en TV som suger. ca 2-3cm av bildet ser du ikke på kantene. og bildet har denne formen )░( <--(fancy tegn! :cool: )

Grafikk-kort:

+gamle kortet suger maks (gf4800se)

+Vil spille nyere spill. Som conan og nyeste BF osv

+litt billigere enn Wii (nå)

+Liker dataen min! og den fortener et nytt grafikk-kort!

+PC ER det ultimate underholdningsmedium!

-Får ikke Wii.

-Blir fort utdatert (kanskje)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg ville valgt Wii. Jeg tror Wii gir mye mer underholdning per krone, enn et nytt skjermkort, som allikevel snart blir utdatert, ville gitt.

På den annen side, hvis håndkontrollen til wii allikevel blir ødelagt første uka, så er det kanskje bedre med et skjermkort som sitter trygt inne i pc'en. :hmm:

Lenke til kommentar
Garantert wii. Uten tvil. Det er konge, skikkelig moro å spille med damen/venner/søsken og til og med milfs. Søstre er også inkludert. Everyone trembles in the power of wii!

7646233[/snapback]

Men på en slik tv som han beskriver, så kan det vel bli begrenset med underholdning :hrm:

Lenke til kommentar

Takk for GODE svar! Skulle definitivt vært en poll her i tillegg!

UPDATE: En av kameratene har kjøpt en DIGG panasonic 42" widescreenplasmaTV! WHOOOHOOOO!! Sitter nå og spiller FEAR på den. oooh... delilig..... TROR kanskje det blir wii nå jeg! Hva sier dere? Tror dere vippe-funksjonen i PS3kontrollen blir samenlignbart med Wii?

PS: Og scortech: Wii er IKKE for småunger din tullebukk!

Lenke til kommentar

Vil definitivt ha kjøpt grafikkort istede for Wii. Den er rett og slett overpriset, Nintendo lovet priser rundt 1000kr. Jeg vet at selve kontrollene er artig, men grafikken suger, forsvarer ikke prisen i det heletatt!

Derimot, kjøper du nytt skjermkort kan du spille alle de gode spillene ;)

Lenke til kommentar
For wii er ikke grafikken det store satningsområdet heller. Her er det MORO det går på. Jeg kan være enig i at de tidligere nintendo konsollene har fokusert på barnespill men wii er revolusjonerende!

7650588[/snapback]

Jaja, greit det. Men i forhold til grafikken så er den overpriset

Lenke til kommentar

I forhold til grafikken ja, men ikke i forhold til opplevelsen og underholdningsverdien:D

Tror du får mye mer underholdning per krone for Wii'en. Når jeg kjøpte wii (før jeg solgte den) hadde jeg ingen forventninger, hadde faktisk ikke tenkt å kjøpe den før kvelden før. Men når jeg først fikk den ble jeg helt forhekset! Skikkelig moro, damen min som hater gaming og mine søsken som hater gaming.. DIGGET den!

Lenke til kommentar
I forhold til grafikken ja, men ikke i forhold til opplevelsen og underholdningsverdien:D

Tror du får mye mer underholdning per krone for Wii'en. Når jeg kjøpte wii (før jeg solgte den) hadde jeg ingen forventninger, hadde faktisk ikke tenkt å kjøpe den før kvelden før. Men når jeg først fikk den ble jeg helt forhekset! Skikkelig moro, damen min som hater gaming og mine søsken som hater gaming.. DIGGET den!

7650791[/snapback]

Hvorfor solgte du den? Helt enig med deg med nintendo sin satsing på gøy og moro er undervurdert!

Lenke til kommentar
1500kr i ren skattefri profitt. Presset ble for stort og jeg sprakk :(

Nå venter jeg bare på at de skal få inn igjen :)

7652930[/snapback]

hehe! nice! det er jo et veldig godt argument FOR kjøp av wii!

Pris for wii nå for meg:

spill, konsoll, frakt, ekstra kontroll: litt over 3500

Pris for skjermkort akkurat nå:

kortet og frakt: 2000

det er ganske stor forskjell! i tillegg kommer spillutgivftene. åh mamma mamma... jeg vet ikke hva jeg skal gjøre!!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...