hwexpert Skrevet 2. januar 2007 Del Skrevet 2. januar 2007 Hei, Jeg kjøpt Zalman Reserator 2 idag. Jeg tenkte og drive CPU Blokka som medfølger, CHIPSET Blokka som mann kan kjøpe i tillegg: http://www.amentio.no/PartDetail.aspx?q=p:...40;c:36138;r:pg Og til slutt Blokka for 7950gx2 skjermkortet. Jeg lurte på om dette går? Kan pumpa vannkjøle alle 3Blokka på engang med Zalman Reserator 2? Jeg hadde også spørsmål angående nipler. Niplene på Zalman Reserator, CPU Blokka & CHIPSET Blokka har 8mm. Men niplene på Skjermkortet 7950 gx2 er 9mm. Hva kan jeg gjøre der? Bør jeg kjøpe overgang eller bytte niplene? Jeg har hørt det er vanskelig og få tak i 7950gx2 Blokk nipler. Siden Gjengene har ikke vanlig størrelse. Takk Om Dere Svarer Kjappt. Lenke til kommentar
baronKanon Skrevet 3. januar 2007 Del Skrevet 3. januar 2007 Har du lenke til 7950 GX2-blokken? Å sette 8mm-slanger på 9mm-nippel skal ikke være noe problem, med mindre det er overfallsmutter på nippelen og veggtykkelsen på slangene er forskjellig. (Er du sikker på at du ikke mener 9,5 mm (3/8")?) Lenke til kommentar
hwexpert Skrevet 3. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2007 Har du lenke til 7950 GX2-blokken? Å sette 8mm-slanger på 9mm-nippel skal ikke være noe problem, med mindre det er overfallsmutter på nippelen og veggtykkelsen på slangene er forskjellig. (Er du sikker på at du ikke mener 9,5 mm (3/8")?) 7631828[/snapback] Hei, Takk for svar. Men du har riktig det er 9.5mm 3/8 Lenke til kommentar
baronKanon Skrevet 3. januar 2007 Del Skrevet 3. januar 2007 Å få 5/16" på 3/8" kan være litt kinkig, alt ettersom hvor myk slangen er. Men med litt varmt vann og godvilje bør det gå. Men hvilken 7950GX2-blokk tenkte du på? Lenke til kommentar
hwexpert Skrevet 3. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2007 Å få 5/16" på 3/8" kan være litt kinkig, alt ettersom hvor myk slangen er. Men med litt varmt vann og godvilje bør det gå. Men hvilken 7950GX2-blokk tenkte du på? 7633026[/snapback] Denne har jeg: http://www.microplex.no/product.aspx?pid=AC23387&mcat=14s277 Men hadde det ikke vært bedre og kjøpe 2x sånne: http://www.microplex.no/product.aspx?pid=M...6ID&mcat=14s293 1/8"BPS er gjene dimisjon og 5/16" ID er slangene dimisjon det jeg trenger? Lenke til kommentar
baronKanon Skrevet 3. januar 2007 Del Skrevet 3. januar 2007 2stk 5/16"1/8"BSP-nipler vil være midt i blinken. 1/8"BSP er en standard størrelse, men er ikke veldig utbredt i vannkjølingsverdenen. Dimensjonen på Zalman-slangene er meg bekjent 5/16" ID. Har du en TESS i nærheten, kjøper du nipler derfra, så slipper du å bestille fra microplex. Men husk at det kan bli litt varmt med en Reserator 2 med CPU, GPU og NB Lenke til kommentar
Hellemyr Skrevet 3. januar 2007 Del Skrevet 3. januar 2007 Om du kjøler så mye med en passiv kjøler, så må du kansje regne med å få litt høye temperaturer. Lenke til kommentar
Reeve Skrevet 3. januar 2007 Del Skrevet 3. januar 2007 Tror du vil få litt høye temperaturer ja, pluss den pumpen som sitter i de reserator settene pleier ikke å vær spesiellt god. Men du kan jo for all del prøve Lenke til kommentar
Hellemyr Skrevet 3. januar 2007 Del Skrevet 3. januar 2007 Her er det jo en som har reservator uten så veldig bra resultat, så vil ikke anbfaler deg å kjøle så veldig mye med den. Lenke til kommentar
hwexpert Skrevet 3. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2007 Hei, Takk For Svar. Anbefaler dere og ha en extra pumpe i tillegg? Hvis JA... Hvilken pumpe? Mvh Hassan Lenke til kommentar
baronKanon Skrevet 4. januar 2007 Del Skrevet 4. januar 2007 Det er nok ikke pumpen som er den begrensende faktor her, men heller det faktum at du har en diger, passiv kjøleribbe istedenfor en vanlig radiator med vifter. Å sette en pumpe til i tillegg til den som er, tror jeg er fånyttes. På reserator 1-serien, var det bruksanvisning for hvordan man skulle bytte ut pumpen med en annen, ekstern pumpe. Kanskje det er det på R2 også? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå