Raste Skrevet 2. januar 2007 Del Skrevet 2. januar 2007 Hallo:) Jeg har en acer 5100 laptop, og syns ikke batteriet varer nok for meg... Men Jeg lurer på om man kan bytte batteri som var i et par timer mer en mitt( Mitt varer 3 timer.).. Går det ann og hvor mye koster det? Lenke til kommentar
nahojdat Skrevet 2. januar 2007 Del Skrevet 2. januar 2007 Joda, det skal ikke være et problem. Eksempel: Psdata sitt utvalg av batterier og ladere. Lenke til kommentar
Raste Skrevet 2. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 2. januar 2007 Tusen takk for et rask svar Men varer de batteriene lenger enn det som fulgte med mitt da? Lenke til kommentar
nahojdat Skrevet 2. januar 2007 Del Skrevet 2. januar 2007 Det spørs akkurat på batteriet du har fra før, antall celler er ofte det som teller. Anbefaler deg å sjekke ut infoen på det som er i maskinen din fra før. Lenke til kommentar
Raste Skrevet 2. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 2. januar 2007 Ok, hva er det som er så spesielt med Celler? Lenke til kommentar
nahojdat Skrevet 2. januar 2007 Del Skrevet 2. januar 2007 Jo flere celler batteriet har jo mer kapasitet.. Lenke til kommentar
OgnOmm Skrevet 2. januar 2007 Del Skrevet 2. januar 2007 Å si at flere celler = mer kapasitet er i utgangspunktet "feil" men om du har en type batteri i din PC som er 5-cellet, og du kan kjøpe nytt batteri til DIN type PC som er 7-cellet vil det ha bedre kapasitet. Lenke til kommentar
OgnOmm Skrevet 2. januar 2007 Del Skrevet 2. januar 2007 (endret) Slik jeg kunne se på Acer sine sider kan Travelmate 5100 oppgraderes til 8-Cell, 4800mAh LC.BTP01.013 Hvis det er det batteriet du har blir det ikke store oppgraderinga, bortsett fra at du har 2 like batterier, og på den måten dobler levetiden. Litt mer styr med opplading men. EDIT: link Endret 2. januar 2007 av OgnOmm Lenke til kommentar
ventle Skrevet 2. januar 2007 Del Skrevet 2. januar 2007 flere mAh (milli-Ampere-timer) gir større kapasitet. Ta ut batteriet ditt og se hvor mange mAh kapasitet det har, så kan du raskt sammenligne med utvalget fra for eksempel PS Data. Lenke til kommentar
Bautastein Skrevet 3. januar 2007 Del Skrevet 3. januar 2007 (endret) vær oppmerksom på at noen batterier med flere celler enn ditt originale også kan være fysisk større. Jeg kjøpte akkurat et deilig 9-cellers batteri til min thinkpad. Det stikker ut litt bak, men jeg har en saftig batteritid på laptopen nå Endret 3. januar 2007 av Pinglebolle Lenke til kommentar
Raste Skrevet 3. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2007 Ok, nå har jeg jo batteriet mitt under da, ikke ytterst. Lenke til kommentar
ventle Skrevet 3. januar 2007 Del Skrevet 3. januar 2007 I så fall er det tvilsomt om du kan bytte til ett med flere celler. Men om du sjekker antall mAh og sammenligner med det du finner på nettet får du en viss pekepinn... Lenke til kommentar
Raste Skrevet 3. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2007 Mitt batteri har 4000 mAh ( hva det en betyr). Lenke til kommentar
OgnOmm Skrevet 3. januar 2007 Del Skrevet 3. januar 2007 Leser du mitt innlegg lengre opp, og følger linken ser du at Travelmate 5100 kan oppgraderes til 4800mAh batteri. Ikke så altfor store oppgraderingen med andre ord. Men for å være helt sikker ville jeg sendt en mail til butikken du kjøpte PC'en av og høre med dem. Lenke til kommentar
Raste Skrevet 3. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2007 Men jeg har Aspire serien Lenke til kommentar
ventle Skrevet 3. januar 2007 Del Skrevet 3. januar 2007 å høre med butikken evt acer direkte er nok det beste tipset ja. Men det later til at den eneste muligheten din for å forlenge batteritiden er å kjøpe ett ekstra batteri tilsvarende det du har nå, for så å bytte mellom dem. Om du ikke alt har gjort det, kan du jo og forlenge batteritiden ved å undervolte prosessoren og klokke ned skjermkortet. Lenke til kommentar
Raste Skrevet 3. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2007 Hvordan gjør man det a? Lenke til kommentar
ventle Skrevet 3. januar 2007 Del Skrevet 3. januar 2007 sjekk tråden om viftestyring og strømstyring som ligger som sticky Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå